Mówi: | Alicja Węgorzewska-Whiskerd |
Funkcja: | śpiewaczka operowa, dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej |
Alicja Węgorzewska-Whiskerd: Otrzymuję wiele telefonów od miłośników opery. Fani pytają, kiedy znowu otworzymy Warszawską Operę Kameralną
Śpiewaczka operowa przyznaje, że pandemia koronawirusa pokrzyżowała jej plany zawodowe. Chciałaby jak najszybciej powrócić do występów i organizowania wydarzeń kulturalnych. Alicja Węgorzewska-Whiskerd mimo obecnego kryzysu ma jednak bardzo dużo pracy. Jako dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej stara się, by instytucja nie przestawała się rozwijać i ciągle spełniała oczekiwania widzów. Liczne projekty, realizowane głównie przez internet, sprawiają, że fani muzyki operowej mogą bez wychodzenia z domu obejrzeć największe wideoinstalacje barokowe i klasyczne.
– Najbardziej brakuje mi kontaktów z ludźmi – spotkań, spojrzeń głęboko w oczy, rozmów przy stole, wspólnych kolacji. Brakuje mi również możliwości pójścia do kina czy teatru. Chciałabym znowu usiąść w fotelu i oglądać próby. To jest etap budowania roli i tworzenia spektaklu, który dla artysty wiele znaczy – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Alicja Węgorzewska-Whiskerd.
Śpiewaczka niedawno po wielu latach przerwy wróciła na deski operowe. Wspomina, że rola Marii w spektaklu „Maria de Buenos Aires” reżyserowanym przez Michała Znanieckiego sprawiła jej wiele radości. Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej tłumaczy, że przez wybuch pandemii koronawirusa wiele zaplanowanych projektów artystycznych musiało zostać zawieszonych.
– Byliśmy w trakcie Festiwalu Oper Barokowych, na którym miała odbyć się premiera spektaklu „Kastor i Polluks”. Nad projektem pracowali wybitni włoscy realizatorzy, ci sami, którzy zrealizowali „Armidę”, za którą dostaliśmy Nagrodę im. Giuseppe Di Stefano w Taorminie. Kostiumy przyjechały do nas z Wersalu. Niestety premiera nie doszła do skutku – tłumaczy z żalem.
X Festiwal Oper Barokowych rozpoczął się 22 lutego i w założeniu miał potrwać aż do 5 kwietnia. Cykliczne wydarzenie cieszy się ogromną popularnością i pomaga rozsławić Polskę poza jej granicami. Niestety to przedsięwzięcie z racji trwającego na świecie kryzysu musiało zostać przełożone.
– Nie dojdzie do skutku również trzydziesty, jubileuszowy Festiwal Mozartowski, który miał być podsumowaniem tego, co Warszawska Opera Kameralna zrobiła dotychczas, czyli nowych przedstawień Wolfganga Amadeusza Mozarta. Festiwal został przełożony na przyszły rok. Wówczas będzie można obejrzeć nową produkcję „Don Giovanniego” w reżyserii Michała Znanieckiego, z wizualizacjami Rafała Olbińskiego – wyjaśnia.
Alicja Węgorzewska-Whiskerd wyznaje, że otrzymuje wiele telefonów od miłośników opery. Fani pytają, kiedy ponownie będą mogli wybrać się na spektakle i wziąć udział w wydarzeniach. Dyrektor tłumaczy, że artyści również tęsknią za kontaktem z publicznością i chcieliby powrócić do pracy jak najszybciej. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu publiczności, Warszawska Opera Kameralna działa niezwykle prężnie. Miłośnicy muzyki mogą śledzić przedsięwzięcia, które instytucja organizuje za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych i strony internetowej.
– Projekt operaOK! to cykl 10 instalacji wideo barokowych i klasycznych spektakli, które już znajdują się w repertuarze Warszawskiej Opery Kameralnej lub dopiero do niego wejdą. Będzie można zobaczyć między innymi „Kastora i Polluksa”, „Pasję”, czy też „Orfeusza” Monteverdiego. Z kolei w ramach projektu Opera z fotela codziennie o godzinie 19.00 na naszym fanpage’u prezentujemy nagrania audio i wideo, zdjęcia ze spektakli, wystawy oraz inne operowe smaczki – wyjaśnia dyrektor.
Warszawska Opera Kameralna przygotowała również niespodzianki dla najmłodszych miłośników muzyki. Alicja Węgorzewska-Whiskerd zwraca uwagę, że okres izolacji warto wykorzystać na umocnienie więzi rodzinnych. Wspólne gry i zabawy umilają czas i pozwalają rozwinąć wyobraźnię.
– Przygotowaliśmy program przeznaczony specjalnie dla dzieci, nazywa się „Gdy opera drzwi otwiera”. Muzycy grają na instrumentach, opowiadając o nich wiersze. W przedsięwzięciu biorą udział również dyrygenci, aktorzy, śpiewacy, inspicjenci i zespół wokalny. Ponadto na stronie operakameralna.pl dostępne są darmowe rebusy, krzyżówki i różnego rodzaju malowanki. Można je pobrać, wydrukować i bawić się wspólnie z rodziną – tłumaczy.
Czytaj także
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-03-21: Ukraińska kultura cierpi na wstrzymaniu pomocy z USA. Wiele projektów potrzebuje wsparcia UE
- 2025-03-17: Małgorzata Potocka: Nigdy nie przejmowałam się złą opinią, bo na ogół jest ona złośliwa, podła i pełna zazdrości. Moje spektakle są na światowym poziomie
- 2025-04-01: Małgorzata Potocka: Jestem absolutnie oddana mojemu teatrowi. Jak się robi teatr z pasji, to nie trzeba odpoczywać
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-12-13: Alicja Węgorzewska: Nie wierzę w zabobony jak piątek trzynastego czy czarny kot. To my panujemy nad własnym losem
- 2024-12-24: Alicja Węgorzewska: Święta Bożego Narodzenia nie są o Mikołajku, prezentach czy światełkach. W tym czasie trzeba wracać myślami do Betlejem
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.