Newsy

Alicja Węgorzewska: W projekcie „Virtuosos V4+” byłam w jury z Placido Domingo i Hauserem. Ten program ma ogromną przyszłość

2021-10-28  |  06:06

Śpiewaczka podkreśla, że w najnowszej edycji talent show „Virtuosos V4+” będzie można zobaczyć wiele młodych, niezwykle utalentowanych osób. Dzięki udziałowi w programie nie tylko mają szansę pokazać się szerokiej widowni, ale także mogą doskonalić swój warsztat wokalny pod okiem fachowców. Cel strategiczny programu jest zgodny z trzema priorytetami Grupy Wyszehradzkiej: kultura, młodość i edukacja. W jury ponownie zasiądą uznani artyści z całego świata.

„Virtuosos V4+” dedykowany jest młodym, zdolnym wykonawcom z państw Grupy Wyszehradzkiej: Polski, Czech, Węgier i Słowacji, a także gościnnie z Serbii. Program realizowany jest na Węgrzech, a jego celem jest promocja muzyki klasycznej i dzielenie się muzycznymi tradycjami krajów Europy Środkowej.

– Najnowsza edycja będzie na jesieni, ale nie mogę niczego ujawnić, co się działo, dopóki nie będzie emisji. Powiem tylko, że projekt pięknie kwitnie, zgłasza się coraz więcej wspaniałej młodzieży, utalentowanej i dzięki temu programowi mają naprawdę solidną promocję, ale także wspieranie warsztatowe – mówi agencji Newseria Lifestyle Alicja Węgorzewska, śpiewaczka operowa, dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej.

Producentom udało się skutecznie spopularyzować program na Węgrzech. Dzięki niemu nawet ci, którzy nie słuchali muzyki klasycznej, zaczęli zwracać uwagę na jej twórców. Alicja Węgorzewska przyznaje, że to dla niej zaszczyt być jurorką w talent show realizowanym na najwyższym poziomie.

– Bardzo się cieszę, że mogłam usiąść w panelu jurorskim obok takich gwiazd jak Placido Domingo czy Hauser. Ten program ma ogromną przyszłość. A my zobaczymy, tak jak w tym roku na drugiej edycji Mozart Junior zobaczyliśmy zeszłorocznych zwycięzców, tak w przyszłym roku na Mozart Junior trzeciej edycji zobaczymy tegorocznych laureatów konkursu „Virtuosos” – mówi śpiewaczka.

Poprzednią odsłonę programu „Virtuosos V4+” pod koniec ubiegłego roku mogli również oglądać widzowie w Polsce, na antenie TVP Kultura.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.