Newsy

Anna Jurksztowicz: nieszczęśliwa miłość inspiruje do tworzenia. Wtedy powstają dobre piosenki

2018-10-16  |  06:33

Po czterech latach przerwy wokalistka wydała nową płytę. Krążek ma czysto rozrywkowy charakter, wszystkie piosenki utrzymane są w klimacie pop i nadają się do tańca. Teksty skupiają się na miłości, głównie tej niespełnionej, to ona, według Anny Jurksztowicz najmocniej inspiruje bowiem artystów.

Nowy album studyjny Anny Jurksztowicz, zatytułowany "O miłości, ptakach i złych chłopakach", miał premierę 28 września. Znalazło się na nim piętnaście nowych piosenek, za kompozycję których odpowiedzialny był Andrzej Bonarek. Autorem tekstów został natomiast Michał Zabłocki. Wokalistka określa krążek jako bardzo kobiecy, tematem wszystkich tekstów są bowiem relacje damsko-męskie, zarówno te szczęśliwe, jak i mniej udane. Zdaniem Anny Jurksztowicz mało co inspiruje muzyków i poetów do pisania piosenek jak zawiedziona miłość, kwestie udanych związków są w tekstach prawie nieobecne.

– Zawsze trzeba płakać, tęsknić, żałować, wtedy powstają dobre piosenki. To jest czasami denerwujące, dlatego że w tych piosenkach bzdury zawsze wypowiadamy, a potem myślimy, że w życiu też tak jest, a życie jest zupełnie inne – mówi wokalistka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Gwiazda przyznaje, że miłość jest wdzięcznym tematem piosenek, a natchnienie sprzyja osobom zakochanym. Zaznacza jednocześnie, że teksty, które śpiewa na nowym krążku, nie opowiadają o jej własnych doświadczeniach, lecz uniwersalnych doznaniach, które mogą stać się udziałem każdego człowieka. Na płycie "O miłości, ptakach i złych chłopakach" znalazły się również kawałki mówiące o tak współczesnych kwestiach jak gender, czy zamianie ról społecznych między mężczyznami a kobietami.

– Płyta jest dosyć współczesna pod względem poruszanych tematów, a też oldschool’owa, a nawet vintage jeśli chodzi o brzmienie, co jest oczywiście efektem zamierzonym i specjalnie stworzyliśmy takie piosenki które brzmią jak dawniej, w różnych stylach, lat 70.-tych, 80.-tych, 90. – mówi Anna Jurksztowicz.

Wokalistka podkreśla, że nowy krążek adresuje do odbiorców lubiących dobry pop. Płyta ma rozrywkowy charakter, piosenki utrzymane są w stylistyce vintage i modern vintage, a każda z nich nadaje się do tańca. Zdaniem gwiazdy muzyki tej może słuchać każdy, bez względu na płeć, choć biorąc pod uwagę tematykę tekstów odbiorcami będą głównie kobiety.

– Teksty są o złych chłopakach, więc nie wiem, czy faceci będą chcieli się zadręczać tą płytą, ale ponieważ jest to do tańca, to powinni jednak może posłuchać, żeby zatańczyć razem ze swoimi partnerkami i oczywiście to wszystko potraktować z dystansem – mówi Anna Jurksztowicz.

Pierwszym singlem promującym nową płytę wokalistki jest utwór "Mój książę".

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.