Newsy

Katarzyna Zielińska nagrała płytę z piosenkami ze spektaklu „Sofia de Magico”

2015-06-08  |  06:45

Katarzyna Zielińska zadebiutowała w roli producenta płyty. Aktorka nagrała krążek z piosenkami ze spektaklu „Sofia de Magico”, w którym gra od roku. Oprócz niej na płycie można usłyszeć także Jolantę Fraszyńską, Mariusza Drężka i Tomasza Steciuka. Zielińska twierdzi, że praca nad płytą była sporym wyzwaniem i wymagała od niej samozaparcia. 

Spektakl „Sofia de Magico”, w reżyserii Łukasza Czuja, miał premierę w marcu 2014 roku na deskach Teatru Muzycznego Roma. Opowiada on historię tytułowej Sofii, aktorki i artystki cyrkowej, która prowadzi widzów przez na pół realny świat swoich porażek i sukcesów, miłości i rozczarowań. Spektakl, którego producentką jest Katarzyna Zielińska, łączy kabaretowo-rockowe piosenki angielskiej grupy Tiger Lilies z opowiadaniami Aglaji Veteranyi i fragmentami prozy Rolanda Topora.

– Te piosenki są bardzo przebojowe, dosyć ciekawe, momentami kontrowersyjne. Bardzo dobrze się ich słucha, to bardzo dobre aranżacje muzyczne Marcina Partyki, bardzo cenionego muzyka. Cenię go, jego współpracę, zrobiłam z nim już dwa spektakle, przede mną trzeci. I oczywiście świetne tłumaczenia Michała Chludzińskiego, z którym też będę pracowała – mówi Katarzyna Zielińska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Na płytę „Sofia de Magico” trafiło 21 piosenek ze spektaklu. Wszystkie utrzymane są w mrocznym, przesyconym czarnym humorem klimacie. Oprócz Katarzyny Zielińskiej wykonują je także pozostali artyści grający w spektaklu teatru Roma, czyli Jolanta Fraszyńska, Mariusz Drężek i Tomasz Steciuk. Katarzyna Zielińska twierdzi, że jest bardzo zadowolona z efektu, choć praca nad tym krążkiem kosztowała ją sporo nerwów. Jako producent starała się jednak być spokojna i łagodna.

– Staram się stosować łagodne formy. Natomiast faktycznie, z tak zajętymi aktorami, z jakimi pracuję, nie jest łatwo. Sama mam dosyć napięty grafik, natomiast jakoś się udaje. I myślę, że jeśli jest dobry materiał i chęć ze wszystkich stron, to wszystko można dopiąć. Nie ukrywam, czasami sobie rwałam włosy z głowy, stąd moja krótka fryzura – mówi Katarzyna Zielińska.

Artystka twierdzi, że praca przy produkcji płyty jest trudna, lecz wykonalna wymaga jedynie samozaparcia, chęci i zebrania dobrych artystów. Zdaniem Katarzyny Zielińskiej warto robić płyty z piosenkami ze spektakli, tego bowiem oczekuje zdecydowana większość widzów. Artystka zapewnia, że nie będzie to ostatni krążek, jaki wyprodukowała, na razie jednak przygotowuje się do innego wyzwania.

– W styczniu premiera kolejnego roku, ale o tym cicho sza, bo to jeszcze chwilę, dopinamy szczegóły. Stanę znowu jako producent na deskach dużo większego teatru niż Teatr Nowa Scena w Romie – mówi Katarzyna Zielińska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.