Newsy

Kortez: chciałbym już pracować nad nową płytą, ale mam zbyt dużo koncertów

2016-02-09  |  07:00

Po sukcesie „Bumerangu” Kortez planuje nagranie drugiej płyty. Zebrał już część materiału, brakuje mu jednak czasu na wejście do studia. Wokalistę całkowicie pochłaniają bowiem koncerty, na które bilety wyprzedawane są nawet w przeciągu kilku dni. W lutym Kortez grać będzie m.in. w Chorzowie i Gdańsku.

Kortez, czyli Łukasz Federkiewicz, to w ostatnich miesiącach jedno z najgorętszych nazwisk na polskiej scenie muzycznej. Jego debiutancki album, zatytułowany „Bumerang”, zdobył status złotej płyty, a „Gazeta Wyborcza” umieściła go na 12. miejscu najlepszych płyt 2015 roku. Krążek ukazał się 25 września, wokalista już jednak myśli o kolejnym albumie.

Chciałbym już pracować nad tą płytą drugą, bo mam trochę materiału, ale z racji tego, że mam bardzo dużo koncertów, nie mogę zacząć pracować nad drugim krążkiem – mówi Kortez agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

W trasę promującą debiutancki album Kortez wyruszył jesienią, tuż po jego premierze. Bilety na większość koncertów zostały wyprzedane wkrótce po otwarciu sprzedaży. Na kwietniowy koncert w Szczecinie już pierwszego dnia sprzedano połowę biletów, na imprezę w gdańskim klubie B90 wszystkie bilety zostały wyprzedane w ciągu 36 godzin. Kortez ma jednak nadzieję, że wkrótce nadejdzie czas na pracę nad kolejnym krążkiem.

– Chciałbym, żeby przyszedł właściwy czas na pracę nad drugą płytą, żebym był z niej usatysfakcjonowany, żeby nie robić nic na siłę, tylko, żeby oddać sens i istotę tych wszystkich numerów, czyli czyste emocje, które zawiera w sobie muzyka – mówi Kortez.

W lutym wokalistę będzie można zobaczyć i posłuchać podczas koncertów w Chorzowie (19 lutego) oraz Gdańsku (20 lutego).

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.