Newsy

Lidia Kopania kończy pracę nad swoją trzecią solową płytą

2015-01-21  |  06:45

Wydawnictwo ma się ukazać najpóźniej wiosną 2015 roku. Na krążku, utrzymanym w klimacie popowo-rockowym, znajdą się zarówno charakterystyczne dla wokalistki romantyczne ballady, jak i szybsze, taneczne kawałki. Płytę promować będzie singiel Pod słowami.

– Płyta ta jest w ramach muzyki głównego nurtu. Są elementy rocka, popu i muzyki klasycznej – mówi Lidia Kopania w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Płytę promować będzie singiel Pod słowami, do którego tekst napisała wokalistka. Za muzykę odpowiadał Marcin Włodarczyk, a aranżacje przygotował Paweł Zarecki. Wkrótce ma się ukazać teledysk, którego reżyserią zajęła się Andżelika Piechowiak. Na planie zdjęciowym do klipu wokalistce towarzyszył aktor Marcin Kwaśny. Para pokazana została podczas romantycznych chwil w łóżku, w trakcie kolacji i na jachcie. Singiel Pod słowami został nagrany w dwóch wersjach, popowej i symfonicznej.

– Na płycie będą bardzo różne utwory: szybsze, wolniejsze i w średnim tempie. Będzie kilka naprawdę bardzo szybkich, mniej więcej w takim tempie, w jakim jest utwór „Pod słowami” – mówi Lidia Kopania.

Wokalistka od początku swojej muzycznej kariery jest mocno związana z Niemcami. Współtworzyła zespół Kind of Blue, który pierwszą płytę wydał w Niemczech, i uczestniczył w niemieckim programie muzycznym The John Lennon Talent Award. Producentem jej drugiego albumu „Przed świtem” był Jens Lueck, a część kompozycji napisał Bernd Klimpel, kolega wokalistki z zespołu Kind of Blue. Również płyta „Pod słowami” powstawała głównie w niemieckich studiach nagrań, z wyjątkiem singla o tym samym tytule. Lidia Kopania przyznaje, że jest bardzo zadowolona z efektów współpracy z polskimi twórcami przy singlu i ma nadzieję na jej kontynuację w przyszłości.

– Poznaliśmy się już ponad 10 lat temu, w 2003 roku, i do tej pory trwa nasza współpraca i przyjaźń, bo to już właściwie jest przyjaźń. Wiele się od nich nauczyłam i otworzyłam wokalnie. U nas to było takie trochę dziwadło, taki głos, z jakąś taką skalą, ktoś dziwnie śpiewa, ni to popowo, ni to klasycznie, w ogóle co ona tam wyczynia? A w Niemczech nagle poczułam, że to jest mój atut, którego nie powinnam się wstydzić – mówi Lidia Kopania.

Wokalistka dysponuje skalą głosu o rozpiętości czterech oktaw. Jej zdaniem o głos trzeba wyjątkowo dbać, zdarza się bowiem, że skala skraca się na skutek niezbyt higienicznego sposobu życia artystów. Ona sama unika nocnych imprez, woli wstawać wcześniej, zwłaszcza w czasie pracy nad płytą, ma wtedy bowiem więcej czasu na pracę. Kopania jest też zwolenniczką aktywności fizycznej, latem chętnie biega w plenerze. Zimą jogging zamienia na ćwiczenia z przyrządami gimnastycznymi, żeby uniknąć infekcji gardła.

– Ostatnio sprawdzałam i moja skala się nawet powiększyła. Kiedyś to były cztery, a teraz są już cztery i pół oktawy, a to jest dobry znak – mówi Lidia Kopania.

Wokalistka nie ustaliła jeszcze dokładnej daty premiery albumu Pod słowami. Ma jednak nadzieję, że krążek ukaże się najpóźniej wiosną przyszłego roku.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.