Newsy

Liroy szykuje ofensywę płytową

2014-01-28  |  07:05
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    Liroy zamierza w tym roku wydać aż trzy solowe albumy. Dodatkowo polski raper i producent muzyczny  planuje wypuścić wspólną płytę z muzykami ze swojej wytwórni – „D3F”. Pierwszą produkcją, którą w tym roku zaprezentuje artysta, będzie reedycja, wydanego w 1995 roku, krążka „Alboom”. Sprzedał się on w nakładzie przekraczającym 500 tysięcy egzemplarzy, co uważa się do tej pory za największy sukces komercyjny polskiego hip-hopu.

    Wznowienie nie będzie zawierać nowych utworów, jednak wszystkie kawałki będą odświeżone. Nie będzie to nic nowego dla fana, który słuchał tej płyty kilkakrotnie. Wydaje się być identyczna, jednak jest w niej coś szczególnego. Brzmi lepiej, dopracowaliśmy kilka elementów. Są to głównie niuanse do wychwycenia dla prawdziwych fanów. Dograliśmy także na album nowe wokale, m.in. słychać je na „Scyzorku”, który obchodzi w tym roku 20-lecie – tłumaczy Liroy w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle. 

    Jeszcze w pierwszej połowie roku ma ukazać się także pierwszy po 8-letniej przerwie studyjny album rapera.

     – Drugą płytą, którą wydam w tym roku, będzie „Przerwa”. Zapowiadałem ją już dużo wcześniej i skończyłem dawno temu. Obecnie czeka tylko na swoją premierę. Oba wspomniane albumy mają ukazać się przed wakacjami – stwierdza Liroy.

    Trzecia płyta rapera, „Nie dla dzieci”, ma pojawić się w na półkach sklepowych jesienią. Muzyk nie ukrywa, że ta produkcja jest dla niego najważniejsza w tym roku.

    Krążek „Nie dla dzieci” nagrywam z muzykami zza Oceanu, z Europy, a nawet z ludźmi z Pakistanu oraz kilkoma ciekawymi postaciami z Polski. Album zaskoczy, głównie ze względu na muzyczne kolaboracje. Pojawi się trochę ciężkiej muzyki oraz jazzu.  Mimo wszystko płyta będzie klasyczną, rapową produkcją z mocnymi gitarami. Każdy słuchacz powinien być usatysfakcjonowany, na 100 procent – wyjaśnia raper.

    Oprócz premier płytowych Liroy jest aktywny na kilku innych polach. Dwa lata temu reaktywowana została wytwórnia „D3F”.

    W 2013 wydaliśmy płytę grupy DOD z Trójmiasta. W tej chwili szykujemy się do dużego startu. Planujemy kilka premier artystów z wytwórni i to nie tylko rapowych, lecz także rockowych – zapowiada Liroy.

    Ważnym wydarzeniem będzie także premiera albumu muzyków związanych z wytwórnią rapera.

    Szykuję też płytę niespodziankę, której nigdzie nie reklamowałem wcześniej. Będzie to krążek z wieloma młodymi raperami z podziemia. To album młodej ekipy wytwórni „D3F” – dodaje Liroy.

    Raper stworzył też niezależny serwis Music Extremer, który zajmuje się dystrybucją muzyki w internecie. Niezależny artysta może promować swoją muzykę na całym świecie za kwotę nieprzekraczającą 10 dolarów.

    Udało mi się stworzyć platformę  digital aggregator, dystrybuującą muzykę. 4 lata pracowaliśmy nad tym, aby wejść na rynek amerykański. Od stycznia pojawiliśmy się w Polsce. Agregatorem jest domena Music Extremer. Każdy niezależny artysta dzięki niej może pokazać swoje nagrania całemu światu. Gwarantuję dystrybucję do największych sklepów muzycznych. Tylko moja  platforma przekazuje artyście 80 procent zysków i 100 procent praw autorskich. Muzyk ma wgląd do swoich pieniędzy oraz do tego gdzie jest grany i czy jego nagrania się sprzedają. Jest to projekt transparentny i niekomercyjny – dodaje raper.

    Liroy, czyli Piotr Marzec, to jedna ważniejszych postaci hip-hopu w Polsce w latach 90. Do tej pory wydał siedem albumów studyjnych oraz dwie kompilacje. Rapera uważa się za jednego z prekursorów hip-hopu w naszym kraju.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Transport

    Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

    Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

    Muzyka

    Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

    Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć