Newsy

Mietek Szcześniak: Cokolwiek ludzie mówią o Edycie Górniak, ważne jest przede wszystkim to, że świetnie śpiewa. Ona po prostu jest diwą

2025-05-20  |  06:17

W trakcie Polsat Hit Festival, który w najbliższy weekend odbędzie się w Operze Leśnej w Sopocie, Mietek Szcześniak wystąpi w duecie z Edytą Górniak. Artyści spotkają się na scenie po 26 latach, by wykonać utwór „Dumka na dwa serca” nagrany do filmu „Ogniem i mieczem” w reżyserii Jerzego Hoffmana. Wokalista nie szczędzi pochwał pod adresem swojej partnerki scenicznej i cieszy się, że znów połączą swoje głosy.

Ballada „Dumka na dwa serca” to jeden z największych przebojów filmowych. Tekst do tego utworu napisał Jacek Cygan, a muzykę skomponował Krzesimir Dębski. Hit promujący w 1999 roku film „Ogniem i mieczem” będzie można znów usłyszeć na żywo w amfiteatrze w Sopocie. Mietek Szcześniak nie kryje satysfakcji z ponownego spotkania z Edytą Górniak.

– Zawsze się cieszę na to, bo cokolwiek ludzie o niej mówią, ważne jest to, że świetnie śpiewa i po prostu jest diwą – mówi agencji Newseria Mietek Szcześniak.

Wokalista zaznacza, że z przyjemnością wraca do Opery Leśnej w Sopocie, bo ma wiele miłych wspomnień związanych z tym amfiteatrem. W 1989 roku na XXVI Międzynarodowym Festiwalu Piosenki w Sopocie zajął drugie miejsce oraz otrzymał nagrodę Grand Prix „Bursztynowy Słowik”.

– Fajnie tam jest. Szczególnie było fajnie, kiedy w 1989 roku dostałem Bursztynowego Słowika, pierwsze miejsce i nagrody dziennikarzy oraz 100 dol., które wymieniałem u koników. Poza tym Rosjanie mi podarowali ruską wieżę do odsłuchiwania oraz szwedzką tacę z 24-karatowego złota. Ruskiej wieży już u mnie nie ma, taca została, a 100 dol. wydałem – mówi piosenkarz.

Mietek Szcześniak pracuje teraz nad nową płytą i za jakiś czas chciałby zaprezentować fanom efekty. Album inspirowany będzie starym R’n’B, muzyką gospel i soulem.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.