Newsy

Piotr Cugowski: Kora kojarzy mi się z dwoma hasłami – buntowniczka i wolna osoba

2018-08-06  |  06:11

Długo nie będzie takiego zespołu jak Maanam  uważa wokalista. Odejście Kory, a wcześniej Marka Jackowskiego, to jego zdaniem wielka strata dla polskiej muzyki. Artysta twierdzi też, że wokalistka Maanamu zawsze kojarzyła mu się z buntem i niezależnością.

Kora, czyli Olga Aleksandra Jackowska, od 2013 roku chorowała na nowotwór jajnika. Po trwającym trzy lata leczeniu choroba osiągnęła stadium remisji, a wokalistka dawała fanom nadzieję na swój powrót na scenę. Zmarła 28 lipca 2018 roku w swoim domu w Bliżowie. Miała 67 lat. Piotr Cugowski nie ma wątpliwości, że śmierć Kory stanowi ogromną stratę dla polskiej muzyki.

– Kory nie znałem osobiście, natomiast zespół Maanam niewątpliwie odcisnął piętno na muzyce. To są frazesy, ale tak jest, długo nie będzie tego typu zespołów – mówi wokalista agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Formacja Maanam, założona w 1975 roku przez Marka Jackowskiego i Milo Kurtisa, wprowadził na polską scenę muzyczną zupełnie nową jakość. Artyści, do których w 1976 roku dołączyła Kora, początkowo grali muzykę stylizowaną na orientalną, szybko jednak zajęli się rockiem i podbili listy przebojów. Zaskakiwali również nowym sposobem ruchu scenicznego oraz strojami z pogranicza punku i nowej fali.

– Tego typu zespołów jest coraz mniej, dlatego na pewno wszyscy będziemy odczuwać brak Kory. Również brak Marka Jackowskiego, który odszedł parę lat wcześniej, którego znałem bardzo dobrze i oprócz tego, że był wspaniałym muzykiem, był wspaniałym człowiekiem – mówi Piotr Cugowski.

Kora znana była nie tylko z wyrazistego wizerunku scenicznego, lecz także śmiałego wyrażania swoich poglądów. Była osobą bezpośrednią, nie kryjącą się ze swoimi opiniami, zarówno obyczajowymi, jak i politycznymi i religijnymi. Wiele z nich zawarła w tekstach piosenek, które śpiewała wraz z zespołem Maanam.

–  Kora kojarzy mi się tylko z dwoma hasłami: buntowniczka i wolna osoba – mówi Piotr Cugowski.

Pogrzeb Kory odbędzie się 8 sierpnia na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach w Warszawie.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.