Mówi: | Sylwia Nowak |
Funkcja: | wokalistka |
Sylwia Nowak: Utwór „Brak” to hołd dla moich zmarłych teściów. Strata bliskich osób jest nieunikniona, ale niezwykle trudno się z nią pogodzić
Dwa lata temu teściowie wokalistki zginęli w wypadku samochodowym. Całej rodzinie trudno było pogodzić się z tą ogromną tragedią i na nowo poukładać życie. O tych traumatycznych wydarzeniach i towarzyszących im emocjach Sylwia Nowak postanowiła opowiedzieć w szczególny sposób, za pomocą piosenki i teledysku. W przejmującej balladzie zatytułowanej „Brak” czci pamięć swoich drugich rodziców i dziękuje im za to, jakimi wspaniałymi ludźmi byli.
27 września 2019 roku teściowie Sylwii Nowak jechali w odwiedziny do dzieci. Ta podróż skończyła się jednak tragicznie. Obydwoje zginęli w wypadku samochodowym. Wokalistka bardzo to przeżyła, bo czuła ogromną więź z rodzicami męża. Zadedykowała im więc swoją najnowszą kompozycję.
– „Brak” opowiada o stracie bliskiej osoby. Dwa lata temu moi teściowie zginęli w tragicznym wypadku i w drugą rocznicę ich śmierci ten utwór został opublikowany, żeby ich upamiętnić i jak najbardziej pozytywnie o nich pamiętać, bo to byli wspaniali ludzie. Zresztą moi rodzice, jeszcze zanim ja się pojawiłam na świecie, też przeżyli bardzo trudne chwile, bo stracili dwójkę dzieci w ciągu sześciu dni – mówi agencji Newseria Lifestyle Sylwia Nowak.
Piosenkarka podkreśla, że ta tragedia mocno nią wstrząsnęła. Musiał więc minąć jakiś czas, żeby była w stanie o tym mówić. Dobrze rozumie wszystkich tych, którzy również kogoś stracili i przeżywają żałobę. Niełatwo jest ukoić ból, smutek i pogodzić się z tym, że bliskie osoby tak szybko od nas odchodzą.
– Moją ideą w tworzeniu tego utworu było to, że ta strata dotyka właśnie nas wszystkich, jest ona nieunikniona w naszym życiu i są to emocje, które wszystkim są bliskie. Pojawiają się one w naszym życiu w innej postaci, ale zależało mi na tym, żeby ludzie utożsamiali się z tym utworem – mówi Sylwia Nowak.
Wokalistka tłumaczy, że postanowiła opowiedzieć o swojej rodzinnej tragedii poprzez utwór muzyczny, dlatego że w ten sposób najłatwiej jest jej wyrazić całą paletę emocji.
– Tworząc muzykę, najlepiej mi się opowiada i to było moje wielkie marzenie, żeby właśnie opowiadać o swoich doświadczeniach, o swoich przemyśleniach, o tym, co mnie boli czy dotyka emocjonalnie. I dla mnie osobiście właśnie ten sposób był najlepszy możliwy – mówi.
Sylwia Nowak przekonuje, że ta piosenka pozwoliła jej nieco uporać się z tragedią, której doświadczyła. Wierzy też, że pomoże innym ludziom.
– Najtrudniejsza była dla mnie praca w studiu, te początki, kiedy tworzyłyśmy z Magdą Wójcik tekst i melodię, bo to wszystko po prostu wracało do mnie. Ale później już, kiedy widziałam reakcje bliskich osób, bo najpierw pokazałam to mężowi, pokazałam to też moim rodzicom, jak widziałam, że im się to podoba, że czują totalnie te emocje, o których ja opowiadam, to stwierdziłam, że to będzie piękny utwór i że może się spodobać też innym ludziom – mówi piosenkarka.
„Brak” powstał we współpracy z Magdaleną Wójcik, która jest odpowiedzialna za produkcję wielu utworów sanah. Z kolei scenariusz teledysku Sylwia Nowak napisała wspólnie ze swoim mężem, Bartłomiejem.
Czytaj także
- 2025-05-22: Jeden Osiem L: Przygotowaliśmy nową aranżację utworu „Jak zapomnieć”. Ten przebój śpiewają z nami już kolejne pokolenia
- 2025-05-29: Stabilność zatrudnienia jedną z najważniejszych kwestii dla pokolenia Z. Nie chodzi jednak o wieloletnią pracę na etacie
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-04-23: Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
- 2025-04-01: Ponad 2 mld ludzi nie ma dostępu do czystej wody. To pogłębia ubóstwo i nierówności społeczne
- 2025-05-13: Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
- 2025-04-22: Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
- 2025-03-18: Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami
- 2025-03-10: Sylwia Bomba: Przez 10 lat odchudzałam się bezskutecznie. Potrafiłam codziennie biegać 15 km albo w ogóle nie jeść
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.