Newsy

Nowe butiki na mapie Warszawy

2013-10-10  |  11:30
W stolicy powstaje coraz więcej małych, niezależnych butików. Zaskakują nie tylko swym oryginalnym zaopatrzeniem, ale także niebanalnym wystrojem wnętrza. Co ważne, sklepy te mają coraz więcej wiernych klientów, którzy początkowo poznając markę w internecie - chętnie "odwiedzają ją" potem w butiku.

Ewelina Kustra, właścicielka i projektantka marki SHE/S a RIOT opowiada, że pomysł wystroju butiku przywiozła z podróży po Stanach Zjednoczonych. 

Pojechaliśmy do Nevady, do Arizony. Tam jest mnóstwo takich sklepów, które mają w ofercie wszystko. Kupisz tam coś do jedzenia, coś do ubrania, narzędzia. I taki amerykański warehouse to był punkt wyjścia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewelina Kustra.

Butik został zaprojektowany na wzór opuszczonego warsztatu. Jego założycielka przyznaje, że nie było łatwo stworzyć aranżacje, która nadałaby miejscu charakter zniszczonego, wręcz remontowanego, w rezultacie zaś wystrój sprawiałby wrażenie czystego i zadbanego. 

 – W walizce ze Stanów przywiozłam 30 kilogramów metalu. Wieźliśmy elementy, których nie można  kupić w Europie - wspomina Kustra.

Z kolei Anna Nawarkiewicz z butiku Femi Pleasure, zaprojektowała miejsce razem z siostrą. Chodziło o to, aby wystrój kontrastował z ubraniami.

 –  Chciałyśmy zrobić bazę dość spokojną, bo nasze ubrania są intensywne, więc musi być stonowane wnętrze, żeby do tego móc wsadzić te nasze kolorowe rzeczy – mówi Nawarkiewicz, właścicielka  Femi Pleassure - Uwielbiamy jeździć po starych targowiskach, kupować stare lampy, dywany, fotele i same sobie to remontujemy. 

Na nowoczesne wnętrze, z dużą intensywnością koloru białego postawił natomiast Paweł Kocoń, współwłaściciel butiku Fun in Design, w którym można nie tylko kupić, ale i samemu zaprojektować wymarzone buty.

 – Klientki chcą przed zakupem przymierzyć buty, a wcześniej spokojnie usiąść i zaprojektować – mówi Kocoń. W miejscu, gdzie teraz działa salon, sprzedawany był kiedyś kebab. Teraz to stylowy sklep, które zdobi m.in. wykonany specjalnie dla Fun in Design rysunek samego Marka Raczkowskiego.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.