Mówi: | Agnieszka Hyży |
Funkcja: | dziennikarka, prezes |
Firma: | How2 |
Agnieszka Hyży założyła wydawnictwo cyfrowe. Za pomocą interaktywnych e-booków chce walczyć z fake newsami
Dziennikarka została prezesem technologiczno-wydawniczego start-upu – platformy z interaktywnymi e-bookami. Tłumaczy, że projekt będzie walczył z szumem informacyjnym i dostarczał rzetelnych informacji o świecie. Publikowane treści będą powstawać na podstawie wiedzy ekspertów. Agnieszka Hyży chciałaby w przyszłości zaangażować w przedsięwzięcie inwestorów.
Chociaż dziennikarka będzie stać na czele zarządu, przyznaje, że czuje się częścią całego zespołu i właśnie tak chce być traktowana. Platforma będzie poruszać wiele tematów – także te kontrowersyjne, o których inne media boją się mówić.
– How2 to pierwsza w Polsce innowacyjna platforma. Wydawnictwo cyfrowe, które będzie tworzyło merytoryczne treści internetowe, niedostępne nigdzie indziej. To unikatowy content. Za jego powstaniem stoją eksperci oraz osoby popularne, znane publiczności ze szklanego ekranu oraz sceny teatralnej – szanowani artyści. Chcemy odczarować myślenie o internecie. Pragniemy, aby nasze informacje były wiarygodne. Będziemy walczyć z fake newsami i hejtem – mówi w rozmowie z Agencją Newseria Lifestyle Agnieszka Hyży.
Dziennikarka wspomina, że autorką pomysłu na platformę How2 jest jej wspólniczka Anna Zofia Powierża, która pracuje w mediach już od wielu lat i dobrze zna się na branży filmowej, reklamowej oraz muzycznej. Zaznacza, że obecnie internet dostarcza ludziom informacji, których potrzebują, aby być na bieżąco z wydarzeniami ze świata. Ponadto wspólniczki bardzo lubią czytać. Chciały zatem połączyć pasję z doświadczeniem zdobytym przez lata.
– E-czytelnictwo jest najszybciej rozwijającą się gałęzią wydawniczą na całym świecie, niestety jeszcze niedocenianą i nieeksploatowaną w Polsce. Cieszę się, że będziemy pierwsi i że przetrzemy szlaki, pokażemy drogę. Trendy z pewnością będzie wyznaczać nasz dział kreacji, ponieważ z wirtualnymi książkami robią niesamowite rzeczy. Poszerzają znaczenie e-booków, tworząc multibooki, które zawierają animacje, są kolorowe, interaktywne, pełne obrazków i filmów. Mam nadzieję, że z biegiem czasu staniemy się multifunkcyjną platformą – tłumaczy.
Według Agnieszki Hyży sukces zawsze jest wynikiem intensywnej i dobrze skoordynowanej pracy zespołu ekspertów. Tłumaczy, że o wielu popularnych projektach świat nigdy nie miałby okazji usłyszeć, gdyby nie charyzma i profesjonalizm osób za nie odpowiedzialnych. Dlatego właśnie zależy jej na inwestorach, których rozpoznawalność wpłynęłaby na powodzenie przedsięwzięcia. Robert Lewandowski z pewnością należy do tej grupy. Ponadto piłkarz nie boi się nowych wyzwań. Niedawno zainwestował kapitał między innymi w mobilną aplikację Less, umożliwiającą handel używaną odzieżą.
– Nie jest tajemnicą, że Robert inwestuje w różnego rodzaju start-upy i fundusze, więc jeżeli będziemy podchodzić do kolejnej rundy inwestycyjnej i sprzedawać tak zwane tickety, będziemy robili wszystko, żeby zainteresować tego typu osoby. Takie nazwiska bardzo pomagają w promocji biznesu – zaznacza.
Czytaj także
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-19: Unijny system handlu emisjami do zmiany. Po 2030 roku może objąć technologie pochłaniania CO2
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-22: Artur Barciś: Od sztucznej inteligencji dowiedziałem się, że zmarłem na scenie. Dla niej jestem kompletnie nikim
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-06: 4 mld zł z KPO na e-zdrowie. Trafią m.in. na ucyfrowienie dokumentacji medycznej oraz narzędzia przyspieszające diagnostykę
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.