Mówi: | Ambroży Rybicki |
Funkcja: | ekspert CRM w firmie ARP Ideas Sp. z o.o. |
Interaktywne gry zamiast szkoleń. Nowy sposób na doskonalenie technik sprzedaży i obsługi klienta
Zamiast tradycyjnego szkolenia interaktywna gra. Korzystając z aplikacji biznesowych z elementami gry, pracownicy mogą uczyć się zarządzania relacjami z klientami czy technik sprzedaży. Bez obawy, że zaszkodzą rzeczywistym interesom firmy.
CRM, czyli system zarządzania klientami (ang. customer relationship management), to ogólnie pojęte strategie działania, które mają zapewnić firmie pozyskanie i utrzymanie klientów. Obecnie dynamicznie rozwijanymi narzędziami wspomagającymi te systemy są aplikacje biznesowe. Ich twórcy proponują jednak nowe funkcjonalności. Przykładem jest CRM Game, która łączy w sobie cechy aplikacji z grą, co pozwala na doskonalenie np. techniki sprzedaży – uczenie się na błędach w wirtualnym świecie, a nie na realnych operacjach z klientami.
Tradycyjne szkolenia opierają się na teorii, tymczasem gra daje możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce, śledzenie postępów. Jest to forma łącząca rozrywkę ze zdobywaniem przydatnej wiedzy.
– Połączyliśmy grę strategiczną z interface'em, który jest aplikacją biznesową. Grając, poprawia się swoje umiejętności CRM-owe. W grze też przekazujemy trochę informacji miękkich, czyli to, jak się sprzedaje i co trzeba umieć, żeby obsługiwać sprawnie tę aplikację – mówi agencji informacyjnej Newseria Ambroży Rybicki, ekspert CRM w firmie ARP Ideas Sp. z o.o.
Połączenie interaktywnego szkolenia z biznesową grą strategiczną to narzędzie, które pomoże usprawnić umiejętności w zakresie sprzedaży i marketingu. Symuluje ono doskonale strukturę realnej firmy, pozwala poznać mechanizmy i procesy zachodzące pomiędzy różnymi działami oraz klientami, daje możliwość podejmowania decyzji i poznanie ich skutków.
– Gra jest ciekawsza niż zwykłe szkolenie, na którym wszyscy siedzą, wykonują to samo ćwiczenie i próbują sobie wyobrazić efekt. W grze dostają od razu informację o tym, czy im się coś udało, czy im się coś nie udało. Jest ona stworzona dla pracowników działów sprzedaży. Są moduły sprzedawcy, moduł marketingowy czy moduł dyrektora sprzedaży, który patrzy z góry na organizację i decyduje, którzy sprzedawcy są lepsi, a którzy gorsi. CRM właśnie do tego służy, zbiera tę informację kontaktową, to, co się dzieje bezpośrednio pomiędzy sprzedawcą a klientem, oraz pozwala to mierzyć – dodaje Ambroży Rybicki.
Zaletą CRM Game jest możliwość przetestowania wielu technik i uczenia się na wirtualnych porażkach. Technologicznie opiera się ona na rozwiązaniach aplikacji biznesowych i programów, które wykorzystywane są w firmach do tworzenia przepływów pracy, przesyłania informacji w systemie.
– Gra umożliwia bezbolesne uczenie się na błędach. Możemy przegrywać wielokrotnie, ucząc się bez szkód dla firmy. Za pomocą tej gry można też udoskonalić proces sprzedaży, bo można próbować różnych technik. CRM SIM jest też dosyć ciekawym połączeniem technologii. Mamy interface aplikacji biznesowej, a pod spodem cały świat kupujących symulujemy za pomocą Workflow Foundation, czyli narzędzia typowo biznesowego. Zrobiliśmy grę, bazując właściwie na rozwiązaniach typowo biznesowych – podkreśla Ambroży Rybicki.
Czytaj także
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-09-09: Coraz więcej młodych ludzi chce zostać rzecznikiem patentowym. Trwa nabór na aplikację rzecznikowską
- 2024-08-23: ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów
- 2024-07-29: Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ćwiczą techniki zabiegowe ratujące życie pacjentów. W centrum szkoleniowym odwzorowywane są najcięższe przypadki
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-06-18: Sztuczna inteligencja w centrum zainteresowania biznesu. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.