Mówi: | Joanna Szefler (Atmedia) Tomasz Han (Ciufcia.pl) |
Ponad 3/4 przedszkolaków korzysta z internetu
Dzieci w wieku od 3 do 6 lat traktują korzystanie z internetu jako jedną z wielu zabaw, do których mają wolny dostęp. Rodzice chętnie pozwalają im korzystać z sieci, bo ich postrzeganie internetu dla najmłodszych, zmieniło się na przestrzeni lat. Aż 85 proc. dorosłych jest zdania, że dzieci mogą się wiele nauczyć z internetu. Wpływ na to ma powstawanie coraz większej liczby gier i zabaw edukacyjnych, skierowanych właśnie do dzieci.
– Rodzice są świadomymi użytkownikami. Wierzą bardzo mocno, że internet jest w stanie uczyć, pokazywać, przenosić w magiczny świat dzieci – wyjaśnia Tomasz Han z portalu edukacyjnego dla dzieci Ciufcia.pl, na którym można znaleźć ponad 400 zabaw, które uczą zachowań w domu, wśród kolegów, podczas niebezpiecznych zdarzeń.
Dorośli są coraz bardziej świadomi zagrożeń w internecie, dlatego w większości przypadków kontrolują to, co robią ich dzieci w sieci.
– 50 proc. dorosłych bawi się razem z nimi, 46 proc. rodziców wybiera tę stronę, na której chciałoby, aby dziecko pozostało. Tylko 4 proc. zostawia dziecko samemu sobie – mówi Joanna Szefler z biura reklamy mediów tematycznych Atmedia.
Dorośli coraz częściej pozwalają też dzieciom korzystać nie tylko ze stacjonarnych komputerów w domu (79 proc.), lecz także z urządzeń mobilnych, m.in. z tabletów (37 proc.), smartfonów (42 proc.) i smart TV (18 proc.). Przedszkolaki takie urządzenia postrzegają jako nośniki zabaw i gier.
– Dziecko nie korzysta ze smartfona do takich celów, do jakich my jesteśmy przyzwyczajeni, czyli do dzwonienia, tylko na przykład, żeby dostać się na YouTube’a, ulubioną stronę www czy zagrać w grę dostępną na jakiejś aplikacji – mówi Joanna Szefler.
Przedszkolaki coraz częściej w zabawie korzystają z kilku nośników. Z badań wynika, że 16 proc. maluchów jednocześnie ogląda telewizję i korzysta z urządzeń mobilnych.
Badanie zostało przeprowadzone na 2191 rodzicach na przełomie stycznia i lutego 2014 r.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-10-09: Szwedzka Akademia Nauk uhonorowała lata pracy nad sztuczną inteligencją. Nagroda Nobla trafiła do twórców sztucznych sieci neuronowych
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-11-14: Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
- 2024-10-04: Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania
- 2024-09-06: Rusza pierwszy w Polsce kierunek studiów podyplomowych dotyczący przygotowania i eksploatacji schronów. Zapotrzebowanie na takie kompetencje będzie rosło
- 2024-08-26: Polska nie może się uwolnić od węgla. Wszystko przez brak inwestycji w modernizację sieci elektroenergetycznych
- 2024-08-14: Coraz więcej odmów przyłączenia do sieci dla źródeł OZE. Problemy ma nie tylko Polska
- 2024-07-30: Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.