Newsy

Regularne czyszczenie smartfonów i tabletów może przedłużyć ich żywotność. Pomocne jest także odpowiednie przechowywanie

2016-03-22  |  06:30

Czas przeżycia urządzeń elektronicznych w dużej mierzy zależy od ich właścicieli, w szczególności od sposobu, w jaki je przechowuje i przewozi. Smartfony, tablety czy laptopy najlepiej trzymać w futerałach ochronnych, które zabezpieczają przed zarysowaniem czy rozbiciem na skutek upadku. Eksperci zalecają też regularne czyszczenie oraz unikanie całkowitego rozładowania akumulatorów.

Polacy nie wyobrażają sobie codziennego życia bez elektronicznych gadżetów. Z badań firmy Deloitte wynika, że dostęp do smartfonów ma obecnie blisko 80 proc. Polaków, a do tabletów – 51 proc. Ich właściciele oczekują, że kosztowne urządzenia będą działać jak najdłużej, często jednak sami przyczyniają się do tego, że odmawiają one posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momencie. Przyczyną są błędy w eksploatacji, często wynikające z pośpiechu. Do najczęstszych błędów należy ich nieprawidłowe przechowywanie, np. noszenie smartfona luzem w torebce.

Warto stosować futerały ochronne, które zabezpieczają przed zarysowaniem czy rozbiciem podczas upadku. Podczas przenoszenia urządzeń warto zwrócić uwagę na to, żeby przechowywać je w specjalnie do tego przygotowanych kieszeniach toreb czy plecaków – mówi agencji informacyjnej Newseria Agnieszka Medoń, ekspert GP Battery Polska.

Warto zaopatrzyć się także w inne gadżety zwiększające bezpieczeństwo urządzeń elektronicznych, np. folie ochronne na ekrany lub zaślepki na wejścia. Oferta tego typu produktów na rynku jest coraz większa.

Dla trwałości smartfonów, tabletów czy laptopów ważne jest także ich regularne czyszczenie. Jak podkreśla Medoń, należy przy tym pamiętać, by bez potrzeby nie rozkręcać zanadto sprzętu – nie tylko grozi to utratą gwarancji, lecz także może powodować trudności w ponownym złożeniu urządzenia w całość.

Przy czyszczeniu warto zastosować ściereczki z mikrowłókien, które zapewniają czystą powierzchnię smartfona czy tabletu i zabezpieczają urządzenie przed zarysowaniami. Tam, gdzie trudniej dostać się taką ściereczką, można wykorzystać patyczki kosmetyczne – mówi Agnieszka Medoń.

Do czyszczenia tabletów i smartfonów warto używać także specjalnych płynów. Mają specyficzny skład, nie zawierają bowiem roztworów zasadowych, które mają negatywny wpływ na działanie sprzętu elektronicznego. Oprócz prawidłowego przechowywania i odpowiedniego czyszczenia warto zwracać także uwagę na akumulatory litowo-jonowe. Mitem jest twierdzenie, że baterię należy całkowicie rozładować, by zapewnić sprawne funkcjonowanie sprzętu.

Ogólna zasada jest taka, że nie należy doprowadzić do pełnego rozładowania baterii litowo-jonowych, gdyż powoduje to zmniejszenie pojemności tej baterii w dłuższym okresie – mówi Agnieszka Medoń.

Przy głębokim rozładowaniu, a więc poniżej napięcia granicznego, ponowne pełne naładowanie bywa niemożliwe. O kwestii tej należy pamiętać także w przypadku sprzętu używanego sporadycznie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.