Newsy

Patrycja Strzałkowska: Moje książki można przeczytać w jeden–dwa dni i myślę, że właśnie dlatego odniosły sukces. Są one ciekawe, ale nie trudne

2020-08-18  |  06:27
Mówi:Patrycja Strzałkowska
Funkcja:autorka książki „Show mojego życia”
  • MP4
  • Książki Patrycji Strzałkowskiej szybko stają się bestsellerami, a fanów jej twórczości wciąż przybywa. Autorka takich tytułów jak „Show mojego życia”, „Cover Girl” czy „Welcome to spicy Warsaw” uważa, że ich sukces wynika z prostoty oraz lekkiego i przyjemnego stylu. Fabuła jest niezwykle wciągająca, historie bohaterów przedstawione w taki sposób, że nie można oderwać się od lektury, ale to wszystko napisane jest językiem zrozumiałym dla każdego. Zdradza też, że inspiracje czerpie z życia, z mediów, popularnych seriali, a nawet ze snów.

    Patrycja Strzałkowska to popularna influencerka. Znana jest również z takich programów jak „Ex na plaży” w MTV Polska i „Królowe życia” w TTV. Na swoim koncie ma pięć powieści z kategorii obyczajowe i romanse.

    – Moje książki przede wszystkim są skierowane do ludzi młodych i pokazują kulisy życia w konkretnych dziedzinach. Myślę, że dotąd takich książek jeszcze po prostu nie było. Są napisane łatwym, fajnym językiem. Można je przeczytać w jeden–dwa dni i myślę, że właśnie dlatego odniosły sukces, że są ciekawe, ale nie trudne – mówi agencji Newseria Lifestyle.

    Przyznaje, że ma stały kontakt ze swoimi czytelnikami, którzy na bieżąco informują ją o swoich wrażeniach po lekturze. Cenią jej książki przede wszystkim za lekką fabułę, wciągające wątki i prosty język.

    – Bardzo często dostaję wiadomości, że ktoś np. nie czytał w ogóle książek, a zaczął czytać moje i polubił czytanie. Wydaje mi się, że moja książka jest napisana w taki sposób, że czuje się, jakby się po prostu rozmawiało z koleżanką, jakby ktoś siedział i opowiadał przyjaciółce, co u niego słychać – mówi Patrycja Strzałkowska .

    Autorka zdradza, że pomysły na swoje książki czerpie z obserwacji ludzi, ich codziennych perypetii, z show-biznesu, z rozmów na różne tematy i analizy tego, co aktualnie dzieje się w naszym kraju.

    – Pomysły czerpię przede wszystkim z życia. Każda moja książka ma w sobie jakąś nutkę prawdy i tylko ja wiem, ile to procent. Czytam też bardzo dużo różnych książek, czerpię inspiracje z mediów, z tego, co widzę, co się dzieje w telewizji, w internecie i to wszystko łączę w jedną historię, co chyba wychodzi mi całkiem dobrze – mówi.

    Influencerka przyznaje, że ma wiele pomysłów na kolejne publikacje. Pojawiają się one zupełnie spontanicznie. Czasem inspiracją może być nawet dobry serial lub ciekawy sen.

    – Zawsze jak wydaję jedną książkę, to właśnie kończę pisać kolejną, więc to nie jest tak, że nie mam pomysłów. Cały czas coś tam mam w głowie. Po prostu tak mam, że oglądam serial i nagle wpadam na pomysł: o, zrobię taką książkę. Nawet czasami budzę się rano i myślę sobie: ale fajny sen, muszę zapisać. Z tego czerpię inspiracje – mówi Patrycja Strzałkowska.

    Fani jej pisarskiego talentu nie muszą więc zbyt długo czekać na kolejne publikacje. Mają też pewność, że znów zostaną pozytywnie zaskoczeni, a przedstawiona historia pochłonie ich bez reszty.

    – Mam pomysł na następną książkę, ale nie chcę go zdradzać, ponieważ nigdy nie piszę konspektu. Nigdy nie mam tak, że muszę napisać o tym, o tym i o tym. Zawsze u mnie się to zmienia, tzn. mam jeden pomysł i w trakcie pisania potrafi mi się książka tak diametralnie zmienić, że w ogóle wygląda zupełnie inaczej, niż miała wcześniej – mówi autorka.

    Najnowszą propozycją Strzałkowskiej jest książka „Show mojego życia”. To historia Matyldy, która dostaje szansę od losu na zmianę nudnego życia – możliwość udziału w nowym reality show. Dziesięcioro uczestników, egzotyczna rajska plaża, duże pieniądze do wygrania i medialny lans. Bilet od losu wiedzie jednak prosto do piekła. Czytelnicy poznają odpowiedź na pytanie, czy bohaterce uda się z niego wyrwać i czy istnieją granice, których twórcy tego typu programów nie przekroczą, by zaszokować widzów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Gwiazdy

    Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

    Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

    Handel

    Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

    Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.