Mówi: | Magdalena Jackowska |
Funkcja: | współautorka książki „Slow jogging. Japoński sposób na bieganie, zdrowie i życie” |
Pierwsza w Polsce książka o slow joggingu to zarazem poradnik życia w spokojnym rytmie
„Slow jogging. Japoński sposób na bieganie, zdrowie i życie” to pierwsza w Polsce książka o technice biegania w tempie wolniejszym niż marsz. Skierowana jest do wszystkich osób, marzących o długim i zdrowym życiu. Autorzy, prof. Hiroaki Tanaka i Magdalena Jackowska, mają nadzieję, że dzięki jej lekturze do biegania przekonają się także osoby starsze i mało aktywne fizycznie. Książka jest także poradnikiem na temat życia w wolnym tempie.
Książka „Slow jogging. Japoński sposób na bieganie, zdrowie i życie” prezentuje metodę i technikę slow joggingu, czyli truchtu w tempie wolniejszym niż marsz. Sport ten zdobywa w Polsce coraz więcej zwolenników. Publikacja ta to podręcznik przeznaczony zarówno dla zaawansowanych biegaczy, jak i początkujących miłośników tej formy aktywności fizycznej. Przybliża czytelnikom filozofię życia w rytmie slow i zawiera wiele porad dotyczących tego stylu życia.
– Jest to poradnik lifestyle’owy wzbogacony o elementy dotyczące zdrowia. Na tym właśnie polega magia slow joggingu. Myślę, że książki łączy w sobie prostotę, to, że możemy tę technikę tak łatwo zaadaptować do naszego codziennego stylu życia, z bardzo silnym zapleczem naukowym, którego dowiódł profesor Tanaka na swoim przykładzie i przykładach tysięcy Japończyków – mówi Magdalena Jackowska, współautorka książki "Slow jogging. Japoński sposób na bieganie, zdrowie i życie", w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Autorami książki są prof. Hiroaki Tanaka oraz Magdalena Jackowska. Urodzony w 1947 roku prof. Tanaka z Uniwersytetu w Fukuyoce to twórca metody slow joggingu. Magdalena Jackowska jest certyfikowaną w Japonii instruktorką slow joggingu i tłumaczką książek prof. Tanaki. Od wielu lat mieszka w Japonii, ale regularnie odwiedza Polskę, aby organizować treningi i imprezy związane z bieganiem. Autorka przyznaje, że slow jogging stał się dla niej sposobem na życie, ale aktywność tę odkryła przypadkiem.
– Kiedy poznałam pana profesora, mieszkałam już w Japonii, nie byłam wtedy jednak osobą szczególnie zainteresowaną sportem. W latach młodzieńczych należałam do osób rzadziej wybieranych do drużyn na WF-ie. W Japonii okazało się jednak, że biega bardzo dużo osób i niekoniecznie są to ludzie, którzy biegają szybko i którzy mają niesamowicie sportową sylwetkę – mówi Magdalena Jackowska.
"Slow jogging. Japoński sposób na bieganie, zdrowie i życie" to książka skierowana do wszystkich osób, którym zależy na długim, zdrowym życiu. Autorzy mają nadzieję, że dzięki jej lekturze ludzie przekonają się do biegania, i dowiedzą, że można to robić bezpiecznie, bez ryzyka kontuzji i urazów, a także niezależnie od wieku. Magdalena Jackowska liczy na to, że książka trafi przede wszystkim do osób starszych czy mało aktywnych fizycznie i zarazi ich pasją do biegania.
– Ci młodzi biegacze, którzy biją życiówki, są super, niech biegają, bardzo się z tego cieszymy, ale następnym razem niech zaproszą do wspólnego biegu swoich rodziców albo swoje dzieci. Chcemy na przykładzie Japonii pokazać, że biegać może każdy, że jest to do zrobienia i że w Japonii są tysiące osób, które pierwsze biegowe kroki stawiały w wieku lat 75, a teraz biegają i mogą nawet przebiec półmaraton – mówi Magdalena Jackowska.
Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Galaktyka. Na razie będzie ją można dostać podczas imprez związanych z bieganiem. Wkrótce ma być także dostępna w sklepie internetowym wydawnictwa.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-06: 4 mld zł z KPO na e-zdrowie. Trafią m.in. na ucyfrowienie dokumentacji medycznej oraz narzędzia przyspieszające diagnostykę
- 2024-10-24: Polacy świadomi wpływu ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Branża fitness notuje zwiększony ruch
- 2024-10-17: Sztuczna inteligencja coraz mocniej wchodzi w medycynę. Potrzebna wielka baza danych pacjentów
- 2024-10-15: Trwa jesienna fala COVID-19. Według GIS jest najwięcej zachorowań od dwóch lat
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
- 2024-09-30: Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-09-27: MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.