Mówi: | Paulina Bochnacka |
Firma: | HUB Kolektyw |
Początkującym firmom pozwala się rozwijać tzw. coworking
Coworking w Polsce staje się coraz bardziej powszechną formą pracy. Za niewielką kwotę miesięcznie można korzystać z biura dzielonego z innymi osobami. To idealne rozwiązanie dla początkujących, jednoosobowych firm i freelancerów. Obecnie w samej Warszawie istnieje ponad 20 biur coworkingowych.
Coworking polega na wspólnej lub indywidualnej pracy w wynajętym pomieszczeniu. Z takiej możliwości korzystają głównie freelancerzy lub osoby rozkręcające jednoosobową działalność gospodarczą, których nie stać jeszcze na wynajem osobnego biura. Coworking pozwala na większy komfort niż praca w domu. Często zdarza się również, że firmy pracujące w ramach coworkingu współpracują ze sobą, świadcząc sobie wzajemnie usługi.
– Kolebką coworkingu w Polsce jest zdecydowanie Warszawa, gdzie istnieje obecnie ponad 20 takich biur. Biuro coworkingowe to przede wszystkim dodatkowe usługi, takie jak wirtualny adres. To idealne rozwiązanie dla firm, które nie chcą rejestrować swojej firmy u siebie w domu. W ramach tego pakietu dostają wiele dodatkowych opcji, jak obsługa korespondencji, wynajem sali spotkań i tym podobne– mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paulina Bochnacka z HUB Kolektyw.
W ofercie biur coworkingowych znajduje się także wirtualny asystent adresowany do firm, które potrzebują dodatkowego wsparcia, na przykład w okresie świątecznym, kiedy trzeba przygotować kartki świąteczne dla klientów.
– Każda firma znajdzie coś dla siebie w zależności od swoich potrzeb. Już od 49 zł za miesiąc można zarejestrować swoją firmę pod wirtualnym adresem z obsługą korespondencji, możliwością skorzystania z sali spotkań dla swoich klientów, a także serwisem kawowym – mówi Paulina Bochnacka.
Coworking staje się dobrym rozwiązaniem także dla osób, które zmęczyły się pracą w domu lub jednoosobowych działalności gospodarczych, a także przedstawicieli wolnych zawodów. W ramach coworkingu firma otrzymuje stanowisko pracy, możliwość korzystania ze sprzętu biurowego oraz serwis kawowy. Niezwykle ważny jest również codzienny kontakt z innymi osobami, a także kooperacja na płaszczyźnie biznesowej ze współwynajmującymi powierzchnię.
Czytaj także
- 2025-06-10: Polska może dołączyć do globalnych liderów sztucznej inteligencji. Jednym z warunków jest wsparcie od sektora publicznego
- 2025-06-05: Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-05-23: Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie
- 2025-06-04: Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
- 2025-06-02: Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek
- 2025-05-26: Maciej Pertkiewicz: Smartfony i komputery są bardzo dużą konkurencją dla książek. Bez odpowiedniej zachęty czy delikatnego przymusu dziecko samo nie sięgnie po lekturę
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-04-28: Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.