Newsy

Mariola Bojarska-Ferenc opracowała program ćwiczeń dla pasażerów PLL LOT. Jej film jest emitowany w samolotach

2014-12-18  |  06:55

Mariola Bojarska-Ferenc nagrała specjalny film instruktażowy, w którym zachęca pasażerów Polskich Linii Lotniczych LOT do aktywności ruchowej w trakcie długiej podróży. Propagatorka zdrowego stylu życia tłumaczy, że polecane przez nią proste ćwiczenia  wykonywane w pozycji siedzącej mają poprawiać krążenie i zapobiegać zakrzepicy. 

To jest mój absolutny sukces. Film z ćwiczeniami przeciw zakrzepicy jest prezentowany we wszystkich dreamlinerach, więc jeśli będziecie państwo gdzieś lecieć, to poszukujcie tego filmu. Gimnastyka w chmurach z Mariolą Bojarską jest obowiązkowa. Chodzi o to, żeby rozruszać wszystkich w samolocie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mariola Bojarska-Ferenc, instruktorka fitness.

Mariola Bojarska-Ferenc tłumaczy, że kilkugodzinne siedzenie w jednej pozycji z opuszczonymi nogami znacznie utrudnia krążenie. A podczas podróży samolotem dochodzą jeszcze dodatkowe czynniki zwiększające ryzyko zakrzepicy – obniżone ciśnienie atmosferyczne powoduje, że żyły nabrzmiewają i maleje szybkość przepływu krwi do serca.

Warto zrobić w fotelu taką prostą gimnastykę. Są to naprawdę prościutkie ćwiczenia, które nikomu nie sprawią problemu, wręcz przeciwnie – dodadzą energii na dalszą część podróży. Jeśli spodoba się państwu ta gimnastyka, to można ją powtarzać wielokrotnie, bo w dreamlinerach jest tak, że każdy ma przed sobą monitor – tłumaczy Mariola Bojarska-Ferenc.

Instruktorka tłumaczy, że takie same ćwiczenia można wykonywać w pociągu, autokarze czy samochodzie. Trzeba je powtarzać co godzinę.

Jestem dumna z tego projektu. Podpatrywałam takie inicjatywy już wcześniej na świecie i myślałam sobie, dlaczego my w Polsce czegoś takiego nie mamy, więc zaproponowałam coś takiego Polskim Liniom Lotniczym LOT. Spółka podchwyciła ten temat, ucieszyła się. Pasażerowie też są zadowoleni – dodaje Mariola Bojarska-Ferenc.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.