Mówi: | Tomasz Wacławski |
Funkcja: | dyrektor działu Travel |
Firma: | Groupon Polska |
Ponad 1/3 Polaków spędzi Wielkanoc w podróży. Na wyjazd przeznaczą prawie 600 zł
Polacy coraz chętniej spędzają Wielkanoc z dala od świątecznego stołu. Ponad 30 proc. ankietowanych przez firmę Groupon zamierza się wybrać w świąteczną podróż. Najchętniej wyjeżdżają nad morze i w góry. Miejscowości turystyczne nie są wówczas przepełnione, można więc bez ograniczeń korzystać z lokalnych atrakcji. Wiele hoteli i ośrodków spa przygotowuje specjalne oferty świąteczne.
Zdecydowaną większość Polaków cechuje tradycyjne podejście do świąt wielkanocnych. Z badań firmy Groupon wynika, że aż 73 proc. ankietowanych zamierza spędzić je w rodzinnym gronie. Ponad 50 proc. świąteczne dni traktuje jako możliwość odpoczynku od pracy, a 34 proc. twierdzi, że jest to dla nich także przeżycie religijne. 1/3 Polaków święta spędzi w podróży – połowa z tych osób wyjedzie do rodziny, pozostałe wykorzystają przerwę w pracy jako okazję do urlopu.
– Wyjeżdżamy gdzieś, gdzie nie musimy się przejmować przygotowaniem całych świąt, sprzątaniem, gotowaniem, tylko po prostu jedziemy na wypoczynek w Polsce czy za granicę, gdzie wszystko już jest gotowe. Tak naprawdę spędzamy ten czas z rodziną na relaksie, na odpoczynku, na zwiedzaniu i nie musimy się przejmować sprawami okołoświątecznymi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Wacławski, dyrektor działu Travel w Groupon Polska.
Ponad 60 proc. badanych zamierza wyjechać na 3 do 5 dni. Najpopularniejsze destynacje to polskie morze, gdzie planuje się wybrać 13 proc. ankietowanych, oraz polskie góry – tam święta spędzi 11 proc. badanych. Wyjazd na Mazury preferuje 6 proc. uczestników badania, w ciepłe kraje wybiera się natomiast tylko 4 proc. badanych. Na wielkanocny wyjazd Polacy wydadzą ok. 600 zł – taką kwotę planuje przeznaczyć na podróż 74 proc. badanych.
– Jest to kwota, która rzeczywiście nie jest dużym nadszarpnięciem budżetu. Tym bardziej że np. według badania Providenta średnio Polacy przeznaczają na przygotowanie świąt około 400 zł – mówi Tomasz Wacławski.
Wyjazd w czasie świąt wielkanocnych ma wiele zalet. W miejscowościach turystycznych nie ma wówczas wielu podróżnych, co oznacza, że łatwiej jest znaleźć dobre miejsce noclegowe, nie trzeba też długo czekać w kolejce do wyciągu narciarskiego czy leżaka na plaży. Zwiedzanie lokalnych atrakcji także jest łatwiejsze, gdy nie ma tłumu turystów. Spędzenie świąt z dala od rodzinnego domu pozwala także odpocząć, zwłaszcza psychicznie, oderwać się od codzienności i nabrać sił do pracy w miesiącach, które dzielą większość Polaków od wakacyjnego urlopu.
Wiele hoteli, pensjonatów i ośrodków spa przygotowuje specjalne wielkanocne oferty. Swoim gościom oferują bowiem świąteczne śniadanie, dzięki czemu mogą się cieszyć atmosferą Wielkanocy. Z badania firmy Groupon wynika także, że wielu Polaków, którzy Wielkanoc spędzą w domu, chętnie wybrałoby się w tym czasie w podróż. 32 proc. z nich najchętniej pojechałoby nad morze, 24 proc. w góry, a 14 proc. wybrałoby podróż do ciepłych krajów.
Czytaj także
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2024-10-01: Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-10: Daria Ładocha: Wyjeżdżając na wakacje, trzeba się liczyć z tym, że jest drogo. Już same bilety lotnicze są paragonami grozy
- 2024-06-25: Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
- 2024-05-06: Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
- 2024-08-09: Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii
- 2024-05-22: Beata Pawlikowska: Podczas urlopów ekologia schodzi u nas na drugi plan. Zbyt często latamy samolotami i niszczymy przyrodę
- 2024-03-29: Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
- 2024-03-28: Monika Richardson: Co roku na święta organizujemy zjazd rodzinny w pięknym dworku w Wielkopolsce. Do śniadania wielkanocnego siada 40 osób
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.