Mówi: | Robert El Gendy |
Funkcja: | dziennikarz |
Robert El Gendy: Za granicą można spędzić wakacje za dużo mniejsze pieniądze niż nad polskim morzem czy na Mazurach. U nas jest za drogo, często nieadekwatnie do jakości
Prezenter zaznacza, że jest łowcą okazji i dość szybko potrafi znaleźć atrakcyjną ofertę wyjazdu na wakacje za granicą. Dlatego nigdy nie planuje urlopu z dużym wyprzedzeniem, bo często rezerwuje ostatnie miejsca tuż przed wylotem. Robert El Gendy podkreśla, że ze względu na wysokie ceny żywności i miejsc hotelowych w polskich kurortach woli polecieć do innego kraju, gdzie ma gwarancję dobrej pogody, atrakcyjnej lokalizacji i wyśmienitego jedzenia. Jak tylko może, stara się unikać paragonów grozy i przykrych niespodzianek.
– Wakacje u mnie to zawsze spontaniczny czas. Ja nie planuję nigdy, bo szukam sobie najtańszych możliwości wyjazdu. Trzeba mieć tylko trochę czasu, żeby znaleźć ofertę na przykład wylotu gdzieś daleko za małe pieniądze, małe, czyli nieporównywalne z tymi, które wydajemy na przykład nad naszym polskim morzem albo na moich ukochanych Mazurach. Naprawdę można znaleźć taka ofertę, która jest w połowie tańsza, i wyjechać sobie na przykład do kraju mojego taty, czyli do Egiptu. I takich właśnie okazji szukam. Dlatego nie mam planów, po prostu patrzę w kalendarz, jest wolne, cztery dni, wystarczy i jadę – mówi agencji Newseria Lifestyle Robert El Gendy.
Prezenter podkreśla, że paragony grozy skutecznie zniechęcają go do wyjazdów w polskie góry czy nad Morze Bałtyckie. Jego zdaniem ceny w miejscowych kurortach są mocno zawyżone, bo przedsiębiorcy z branży hotelarskiej i gastronomicznej chcą w sezonie osiągnąć jak najwyższe zyski i stosują różne sztuczki, dzięki którym finalnie wydajemy więcej, niż zakładaliśmy. Z roku na rok coraz więcej osób narzeka więc, że Polska stała się bardzo drogim krajem na wakacyjny wypoczynek.
– Zdaję sobie sprawę z tego, że inflacja w naszym kraju dyktuje też ceny, tylko że ta inflacja jest na całym świecie. I w moim Egipcie inflacja jest dużo bardziej odczuwalna niż w naszym, tam jest czasem różnica w cenie 100 proc. w porównaniu do zeszłego roku. I jeżeli oni potrafią wciąż być konkurencyjni dla oferty, którą proponujemy w naszym kraju, a tam mamy przynajmniej pewność pogody, obcowania z kulturą i historią przez duże H, to warto po prostu spędzić czas przed komputerem i poszukać sobie tańszej oferty. U nas zrobiło się jakoś nieadekwatnie, nawet do jakości, czasem po prostu za drogo – mówi.
Robert El Gendy ma spore zastrzeżenia chociażby do jakości posiłków czy przekąsek serwowanych w polskich miejscowościach turystycznych. Jego zdaniem restauratorzy chcą jak najwięcej zaoszczędzić na produktach i sposobie przygotowania dań, a jak najwięcej na nich zarobić. Dlatego klient powinien realnie oceniać poziom podwyżek i decydować o tym, gdzie chce zjeść i za jaką cenę. Niewiedza natomiast może słono kosztować.
– Jeżeli mam zapłacić za jedno danie 60 zł, to oczekuję, że to będzie coś wyśmienitego, co zapadnie mi w pamięć, i dość często się rozczarowuję, a cena 60 zł pojawia się coraz częściej. Za granicą tyle kosztują dania, które są w lokalach mających gwiazdki, i to za jakość się płaci, a u nas po prostu płacimy, bo przecież jest inflacja. Ja tego do końca nie rozumiem. Ja bardzo często jadam w mieście, lubię też sam gotować, ale nie dlatego że jestem sknerą i po prostu nie chcę wydawać pieniędzy, ale to też jest mój konik. Może dlatego też jestem dość surowym recenzentem tego, co spożywam w restauracjach, bo naprawdę umiem gotować i jak mi coś nie smakuje i wiem, że mogę to w domu zrobić za połowę ceny albo nawet 1/3, to po prostu się denerwuję – dodaje.
Czytaj także
- 2025-06-25: W rosyjskiej niewoli może przebywać kilkadziesiąt tysięcy Ukraińców. Napięta sytuacja geopolityczna sprzyja Rosji
- 2025-06-17: Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować
- 2025-06-25: Anna Powierza: W wakacje jadę z córką pod namiot rozkładany na dachu samochodu. Będziemy nad samym brzegiem jeziora
- 2025-06-24: Qczaj: Po miesiącu w Tajlandii przeżywam jakieś przebudzenie. Ostatnio miałem w życiu dużo różnych trudności
- 2025-05-29: Bryska: W Sopocie nigdy nie odmawiam sobie przyjemności zjedzenia gofra. Cena nie gra roli
- 2025-05-12: Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego
- 2025-04-18: Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie
- 2025-03-31: Kajra: Robimy niespodziankę na urodziny mojej mamy i na Wielkanoc wyjeżdżamy za granicę. Właściwie to pierwszy raz nie spędzimy świąt w Polsce
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-04-03: W najbliższych latach wzrośnie zapotrzebowanie na metale i energię. To będzie wpływać na notowania surowców
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.