News powiązane z menu

2019-12-05 | 06:18
Żywienie
Ilona Felicjańska: Bardzo zwracam uwagę na to, co jem. Są to głównie sałaty i warzywa, a mięso sporadycznie News powiązane z menu

Ilona Felicjańska: Bardzo zwracam uwagę na to, co jem. Są to głównie sałaty i warzywa, a mięso sporadycznie

Modelka podkreśla, że nie stosuje żadnej diety, natomiast zwraca uwagę na to, by jej codzienne menu było bogate w produkty, które dostarczają dużo witamin i składników odżywczych. W jadłospisie dominują więc sałatki, warzywa pod różnymi postaciami, a także duże ilości wody i zielonej herbaty. Ilona Felicjańska tłumaczy, że je tylko to, na co ma ochotę. Nie kieruje się sugestiami znajomych czy podpowiedziami dietetyków, tylko słucha własnego organizmu.
więcej
2019-08-28 | 06:55
Gwiazdy
Ewa Drzyzga: Ze swojej diety wyeliminowałam jednak mięso czerwone, które jest rakotwórcze

Ewa Drzyzga: Ze swojej diety wyeliminowałam jednak mięso czerwone, które jest rakotwórcze

Dziennikarka tłumaczy, że w jej menu źródłem białka jest delikatne mięso białe, ryby czy nabiał. Jakiś czas temu postanowiła zmienić swoje nawyki żywieniowe i przynosi to jej organizmowi duże korzyści. Czuje się lżej i nie narzeka na złe samopoczucie. Dziennikarka radzi, by nie decydować się na restrykcyjne diety, tylko wprowadzać do swojego codziennego jadłospisu produkty bogate w witaminy i składniki odżywcze, bo tylko w ten sposób można zadbać o swoje zdrowie, a jednocześnie utrzymać szczupłą sylwetkę.
więcej
2018-12-20 | 06:50
Uroda
Ewa Wachowicz: Nie podlegam modom na jakiekolwiek diety. Jem mądrze, co 2,5–3 godziny, nie głodzę organizmu

Ewa Wachowicz: Nie podlegam modom na jakiekolwiek diety. Jem mądrze, co 2,5–3 godziny, nie głodzę organizmu

Prezenterka wyjaśnia, że bardzo pilnuje tego, co je, i nie chodzi tu o liczenie kalorii, ale o jakość jedzenia. Chętnie włącza więc do swojego menu warzywa, przyprawy korzenne i zdrowe przekąski. Podstawą jednak jest regularność posiłków. Jej zdaniem największe spustoszenia w organizmie są spowodowane restrykcyjnymi dietami, stresem i chemicznymi dodatkami do żywności.
więcej
2017-10-19 | 06:00
Żywienie
Osoby spożywające 400–500 g warzyw i owoców dziennie żyją dłużej i rzadziej chorują. W tej kwestii Polacy nie mają jeszcze wyrobionych dobrych nawyków

Osoby spożywające 400–500 g warzyw i owoców dziennie żyją dłużej i rzadziej chorują. W tej kwestii Polacy nie mają jeszcze wyrobionych dobrych nawyków

Warzywa i owoce zawierają cenne składniki pokarmowe: witaminy, minerały, antyoksydanty oraz błonnik. Organizm nie potrafi magazynować niektórych z tych substancji, dlatego dla dobrego ich wykorzystania powinniśmy spożywać niewielkie ilości warzyw i owoców wielokrotnie w ciągu dnia. Ważna jest także ich różnorodność i odpowiednie proporcje. I choć Polacy coraz częściej włączają te produkty do swojego menu, to wciąż jednak są to niewystarczające ilości.
więcej
2017-10-13 | 06:43
Gwiazdy
Zosia Ślotała: Zmiana nawyków żywnościowych była dla mnie niesamowicie trudna. Pomógł mi obóz Ani Lewandowskiej

Zosia Ślotała: Zmiana nawyków żywnościowych była dla mnie niesamowicie trudna. Pomógł mi obóz Ani Lewandowskiej

Stylistka podkreśla, że jej codzienne menu dostosowane jest do trybu życia. Choć na początku niełatwo było wyrzucić z lodówki smaczne, ale kaloryczne produkty, to wygrał rozsądek, chęć utrzymania szczupłej sylwetki i zadbanie o swoje zdrowie. Zosia Ślotała znalazła w sobie motywację i postawiła na zmianę nawyków żywieniowych. Momentem przełomowym był dla niej obóz organizowany przez Annę Lewandowską.
więcej
2017-10-10 | 06:42
Gwiazdy
Barbara Kurdej-Szatan: Wróciłam do diety pudełkowej. To mnie ratuje podczas 12-godzinnych zdjęć na planie

Barbara Kurdej-Szatan: Wróciłam do diety pudełkowej. To mnie ratuje podczas 12-godzinnych zdjęć na planie

Aktorka zdecydowała się na powrót do diety pudełkowej. W nawale obowiązków zawodowych sama nie ma czasu na przygotowanie regularnych posiłków. Zamawiając gotowe dania, ma natomiast pewność, że na jej talerz trafiają produkty bogate w witaminy i składniki odżywcze. Ze względu na boreliozę, z którą walczy, ze swojego menu musiała wyeliminować cukier, białą mąkę i produkty na bazie mleka.
więcej
2017-02-03 | 06:40
Żywienie
Polacy powinni ograniczyć konsumpcję mięsa i jego przetworów. Zalecane jest spożywanie do 200 g dziennie i nie częściej niż 3–4 razy w tygodniu

Polacy powinni ograniczyć konsumpcję mięsa i jego przetworów. Zalecane jest spożywanie do 200 g dziennie i nie częściej niż 3–4 razy w tygodniu

Światowa Organizacja Zdrowia alarmuje, że spożywanie czerwonego i przetworzonego mięsa może powodować raka jelita grubego. Eksperci zalecają, by dziennie nie jeść go więcej niż 200 gramów. W komponowaniu jadłospisu warto jednak uwzględnić pewną jego ilość. Mięso bowiem jest również źródłem cennych składników, takich jak żelazo, selen czy witamina B12, które są jak najbardziej potrzebne.
więcej
2017-01-17 | 05:55
Żywienie
12 mln Polaków zmaga się z chorobami dietozależnymi. Aby im zapobiec, trzeba zmienić sposób odżywiania

12 mln Polaków zmaga się z chorobami dietozależnymi. Aby im zapobiec, trzeba zmienić sposób odżywiania

Zdaniem dietetyków największe błędy żywieniowe Polaków to nieregularne posiłki, włączanie do codziennego menu zbyt dużej ilości produktów wysoko przetworzonych i słodyczy, a także stosowanie zbyt restrykcyjnych diet. To wszystko prowadzi do rozwoju chorób dietozależnych takich, jak otyłość, cukrzyca czy schorzenia sercowo-naczyniowe. Zmaga się z nimi już ok. 12 mln Polaków. Aby im zapobiec, trzeba dostosować swój jadłospis do konkretnych potrzeb i predyspozycji organizmu.
więcej
2016-11-15 | 06:35
Żywienie
Pełnowartościowe posiłki nie muszą być drogie. Wystarczy zastąpić zagraniczne produkty lokalnymi

Pełnowartościowe posiłki nie muszą być drogie. Wystarczy zastąpić zagraniczne produkty lokalnymi

Dietetycy i specjaliści ds. żywienia przekonują, że aby utrzymać zróżnicowaną dietę, wcale nie trzeba wydawać fortuny. Wystarczy włączyć do menu polskie produkty, które zawierają wszystkie potrzebne organizmowi witaminy i składniki odżywcze. Podstawą zbilansowanego stylu życia jest odpowiednie zarządzanie kaloriami, składnikami odżywczymi i rodzajem aktywności fizycznej.
więcej
2016-05-31 | 06:35
Żywienie
Dieta może wspomóc kondycję oczu. Należy włączyć do swojego menu warzywa i owoce bogate w witaminy, karotenoidy i luteinę

Dieta może wspomóc kondycję oczu. Należy włączyć do swojego menu warzywa i owoce bogate w witaminy, karotenoidy i luteinę

Przez wielogodzinną pracę przy monitorach i korzystanie z tabletów czy smartfonów, które emitują wysokoenergetyczne światło niebieskie, nasz wzrok jest coraz mocniej eksploatowany i znacznie się osłabia. Na kondycję oczu ma też wpływ nieprawidłowe odżywianie. Warto więc wprowadzić do diety jak najwięcej warzyw i owoców, które są najlepszym źródłem witamin, w tym szczególnie ważnej dla wzroku witaminy A oraz luteiny i zeaksantyny.
więcej
2016-05-30 | 06:45
Żywienie
Karol Okrasa: Polacy jedzą za mało warzyw. Powinni częściej przygotowywać je na parze

Karol Okrasa: Polacy jedzą za mało warzyw. Powinni częściej przygotowywać je na parze

Złe nawyki żywieniowe wynikają z niewiedzy, braku inspiracji kulinarnych i obaw przed eksperymentowaniem – twierdzi Karol Okrasa. Szef kuchni zachęca do tego, by zmieniać swoje przyzwyczajenia i na przykład dobrze znane warzywa przygotowywać w zupełnie nowej odsłonie. Dzięki umiejętnemu skomponowaniu składników i przypraw każde danie można przyrządzić tak, żeby trafiło w gust kulinarny. Mięso, ryby i warzywa najlepiej gotować na parze, dusić lub grillować.
więcej
2016-04-19 | 06:30
Żywienie
Lunche wypierają tradycyjne obiady wśród pracujących Polaków. Najpopularniejsze są drugie śniadania

Lunche wypierają tradycyjne obiady wśród pracujących Polaków. Najpopularniejsze są drugie śniadania

Cztery lub pięć posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu – takie są zalecenia specjalistów od żywienia. Badania KFC wykazują, że Polacy zdają sobie z tego sprawę, ale nie zawsze udaje im się do tego stosować. Osoby aktywne zawodowo w ciągu dnia pracy jedzą dwa posiłki. Najbardziej popularne jest drugie śniadanie, spożywane przez 76 proc. ankietowanych. Z kolei lunche, które wybiera połowa badanych, coraz częściej wypierają z codziennej diety kilkudaniowe obiady.
więcej
2016-03-22 | 06:30
Żywienie
Do codziennego menu trzeba włączać jak najwięcej warzyw. Poza sezonem dobrze sprawdzają się też mrożonki i suszone zioła

Do codziennego menu trzeba włączać jak najwięcej warzyw. Poza sezonem dobrze sprawdzają się też mrożonki i suszone zioła

Dietetycy radzą, by codzienne menu opierać na warzywach, owocach oraz produktach bogatych w witaminy i składniki mineralne. Przed sezonem, by zapewnić 5 porcji warzyw i owoców, można wykorzystać mrożonki. Warto także stosować suszone zioła, które pozwalają ograniczyć użycie soli.
więcej
2016-03-07 | 06:30
Żywienie
Coraz więcej hoteli zmienia swoje menu. Chcą przyciągać również gości na diecie, z alergiami czy niejedzących mięsa

Coraz więcej hoteli zmienia swoje menu. Chcą przyciągać również gości na diecie, z alergiami czy niejedzących mięsa

Hotele i restauracje, które chcą zyskać najbardziej wymagających klientów, powinny wzbogacić menu choćby o potrawy wegańskie czy bezglutenowe – twierdzą eksperci. Przed wyjazdem na urlop osoby na diecie lub uczulone na dane produkty często szukają w ofercie ośrodków wypoczynkowych kuchni ściśle dopasowanej do ich potrzeb. Właściciele takich miejsc muszą więc pomyśleć o przeszkoleniu szefów gastronomii, konsultacjach z dietetykami i wprowadzeniu nowinek kulinarnych.
więcej
2015-12-30 | 06:30
Żywienie
Wołowina powraca na polskie stoły. W menu coraz częściej pojawiają się steki i burgery wołowe

Wołowina powraca na polskie stoły. W menu coraz częściej pojawiają się steki i burgery wołowe

Przez lata na temat wołowiny powstało dużo niekorzystnych stereotypów, choćby takie, że jest ona twarda, włóknista i mało soczysta. Wielu osobom przygotowanie na jej bazie potraw wydawało się więc niezwykle trudne i czasochłonne, dlatego z obawy przed kulinarną porażką chętniej sięgali po drób i wieprzowinę. Do zakupu wołowiny zniechęcała również wysoka cena. Tendencję spadkową udało się jednak zahamować.
więcej

Więcej ważnych informacji

Żywienie

Kinga Zawodnik: Uświadomiłam sobie, że moja waga zagraża mojemu życiu i zdrowiu. Udało mi się już zrzucić kilkanaście kilogramów

Bohaterka programu „Dieta czy cud” przyznaje, że walka o utratę zbędnych kilogramów wymaga od niej dużego wysiłku. W konsekwencji nie chce zaprzepaścić dotychczasowej pracy. Zawodnik stara się spędzać czas izolacji aktywnie i ćwiczy na świeżym powietrzu. Tłumaczy, że program pomógł jej rozpocząć nowy rozdział w życiu i nie chce powracać do starych przyzwyczajeń. Ma nadzieję, że już niedługo będzie mogła kontynuować swoją przygodę i pod czujnym okiem kamer testować skuteczność metod odchudzania wspólnie z widzami.

 
 

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Farmacja

Odkryta przez polskich naukowców cząsteczka 1-MNA pomoże w walce z koronawirusem. Może wzmocnić odporność i wspomóc organizm w walce z infekcjami wirusowymi [DEPESZA]

Naukowcy od lat próbują opracować przeciwciała do nowych metod leczenia infekcji bakteryjnych i wirusowych. Poszukują też cząsteczek, które pozwoliłyby szybciej zwalczać choroby. Odkryte niedawno przez polskich badaczy właściwości cząsteczki 1-MNA pomagają m.in. w walce z miażdżycą czy zakrzepami. Najnowsze badania wskazują, że może być pomocna także przeciw koronawirusowi, gdyż wykazujee właściwości przeciwzapalne.

 

Problemy społeczne

Nadopiekuńczość i brak konsekwencji to jedne z najczęstszych błędów wychowawczych. Współczesnym rodzicom trudno ich uniknąć [DEPESZA]

– Nie ma idealnych rodziców i wszyscy popełniają jakieś błędy – mówi psycholog, dr Iwona Krosny-Wekselberg. Jak podkreśla, współczesnym rodzicom trudno uniknąć błędów wychowawczych, chociażby z powodu pośpiechu i braku czasu, nagromadzenia sprzecznych informacji czerpanych z portali czy książek o rodzicielstwie, a czasem też przez własne doświadczenia z dzieciństwa, oczekiwania rodzinne i rady mam czy teściowych. Często powodem są też popularne wśród rodziców stereotypy – np. ten, że dzieciństwo powinno być najszczęśliwszym okresem w życiu. Takie przekonanie skutkuje roztoczeniem nad dzieckiem parasola ochronnego, co zaburza rozwój jego osobowości.