Newsy

Turyści ruszyli do biur podróży. Na narty najczęściej wybierają kurorty włoskie i austriackie

2016-01-13  |  06:25
Mówi:Magda Plutecka
Funkcja:rzeczniczka Neckermann Polska
  • MP4
  • Na kilka dni przed feriami ruch w biurach podróży się zwiększa. W Neckermannie sprzedaż wyjazdów zimowych wzrosła w ostatnim tygodniu o 50 proc., a turystów przyciągają m.in. nieco niższe niż przed rokiem ceny. Narciarze najczęściej wybierają kurorty we Włoszech i Austrii, z dojazdem własnym. Z kolei ci, którzy chcą wypocząć w ciepłym klimacie, najchętniej podróżują na Wyspy Kanaryjskie.

    Jak tylko pojawił się śnieg, a w tym roku pojawił się z dużym opóźnieniem, Polacy przystąpili do rezerwacji wyjazdów. Ostatnie dni to bardzo duża dynamika sprzedaży wyjazdów narciarskich – notujemy nawet 50-proc. wzrosty sprzedaży. Jak tylko ten trend się utrzyma, to będziemy mogli mówić o kilkuprocentowym wzroście sprzedaży imprez narciarskich do roku poprzedniego – mówi Magda Plutecka, rzeczniczka Neckermann Polska.

    Preferencje klientów na sezon zimowy nie zmieniają się znacząco. Królują Alpy. 80 proc. wyjeżdżających z Neckermannem wybiera stoki we Włoszech i w Austrii. Główny powód to gwarancja śniegu przy dobrej pogodzie, ale turyści doceniają też dobrą infrastrukturę, świetną kuchnię oraz wygodny dojazd.

    To ważne, bo większość narciarzy udaje się do kurortów własnym środkiem transportu. Val di Sole, Val di Fiemme, Val Gardena i Livigno to najczęściej wybierane regiony wypoczynku we Włoszech. Do Austrii najchętniej udajemy się do regionu salzburskiego, aczkolwiek ci bardziej wymagający narciarze udają się do takich miejscowości, jak Ischgl, Saalbach-Hinterglemm czy Sölden – wymienia Plutecka.

    W stosunku do ubiegłego sezonu ceny wyjazdów narciarskich są o kilka procent niższe. Jak wyjaśnia rzeczniczka Neckermann Polska, nie wpłynął na to kurs złotego do euro, ale warunki pogodowe.

    Początkowy brak śniegu spowodował opóźnienia w rezerwacjach zimowych wyjazdów, a przez to wzrosła konkurencja i stopniały marże. Finalnie cena dla klienta jest atrakcyjniejsza niż w roku poprzednim – mówi Plutecka. – Planując wyjazd narciarski, warto zwrócić również uwagę na koszty dodatkowe, np. na cenę skipassów. W naszej ofercie klienci znajdą wiele obiektów ze skipassami w cenie. Umożliwiamy też ich rezerwację przed wyjazdem po preferencyjnych cenach.

    Tygodniowy wyjazd na narty do Livigno we Włoszech, z pobytem w trzygwiazdkowym hotelu z dwoma posiłkami to koszt od 1,9 tys. zł na rodzinę, czyli dwie osoby dorosłe i dziecko. Rodzinny pobyt w Alpach austriackich kosztuje od 2,1 tys. zł, a tygodniowy wyjazd na narty do Wisły w Polsce to koszt od około 1,1 tys. zł na rodzinę.

    Zima to dla wielu osób najlepszy czas na wypoczynek i regenerację na ciepłej plaży. W tym roku Egipt oddał palmę pierwszeństwa Wyspom Kanaryjskim, które cenimy ze względu na różnorodność krajobrazową, ale też bardzo dobry klimat. W tej chwili temperatury przekraczają tam 20 stopni Celsjusza – mówi Magda Plutecka.

    To również dobry czas, żeby wybrać się w egzotyczną podróż. Zwolenników tego typu wyjazdów przybywa. Neckermann w tym roku notuje 20-proc. wzrost sprzedaży takich ofert.

    Na pewno jest to związane z poszukiwaniem nowych miejsc wypoczynku, ale też z coraz większą siatką połączeń i atrakcyjniejszymi cenami pobytu na egzotycznych kierunkach. Kuba, Dominikana, Meksyk to najchętniej wybierane przez Polaków miejsca. W tym roku notujemy również wzrost zainteresowania Kenią, Jamajką i Malediwami – mówi Magda Plutecka.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.