Mówi: | Dawid Woliński (projektant) Joanna Horodyńska (stylistka) Natasza Urbańska (piosenkarka) Marcin Tyszka (fotograf) |
Pokaz orientalnej kolekcji Dawida Wolińskiego zachwycił gwiazdy
Nowe projekty Dawida Wolińskiego podkreślają kobiece kształty, są subtelne, zmysłowe i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Znakiem rozpoznawczym tej kolekcji są bogate zdobienia ze złota i kamieni półszlachetnych.
– Myślę, że to przede wszystkim jest coś, czego wszyscy się boją. Bo jest to kolekcja bardzo mocno zdobiona. Jest to kolekcja pełna tiuli, pełna takich sukienek, o których się marzy, ale w zasadzie nikt ich nie nosi. I zaryzykowałem, zrobiłem. Mam nadzieję, że to się spodoba. A jest to pewnego rodzaju taka moja fantazja o kobiecie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dawid Woliński.
Propozycje Dawida Wolińskiego balansują na pograniczu ponadczasowej klasyki i nowatorskiego, indywidualnego stylu.
– Przede wszystkim bogactwo tkanin, bogactwo wzorów, bogactwo połączeń, kontrastów. Unikam kontrastów w swoich kolekcjach, aczkolwiek w tej kolekcji znajdziemy kilka takich rzeczy: granat z kryształami pokryty tiulem, do tego biała suknia, bardzo prosta z nabłyszczoną satyną. Dużo faktur przede wszystkim – mówi Dawid Woliński.
– Dawid zawsze był znany z tego, że jest trochę bajkowy, trochę odrealniony w tych swoich kolekcjach. I to zachował, to jest on. Nawet, jeśli to będą różne inspiracje, z różnych stron świata, to rzeczywiście on potrafi to przełożyć na taki baśniowy język – uważa Joanna Horodyńska.
Każdy pokaz Dawida Wolińskiego to prawdziwy spektakl. Tym razem projektant zabrał gości w podróż Orient–Expressem.
– To wynika z moich fascynacji, z moich podróży, które niedawno odbyłem. I tak naprawdę one na mnie wpłynęły, bo i Tajlandia, i Indie, i Dubaj. Stąd luksusowa podróż Orient Expressem przez te cudowne miejsca, zbieranie inspiracji, zbieranie tkanin, szukanie rzeczy, które inspirują – mówi Dawid Woliński.
Modowe wydarzenie jak zawsze przyciągnęło plejadę gwiazd. Pokaz nowej kolekcji Dawida Wolińskiego oglądały m.in. Karolina Malinowska, Doda, Paulina Sykut, Natasza Urbańska, Viola Kołakowska i Joanna Horodyńska. Wierne klientki i tym razem się nie zawiodły.
– To był najlepszy pokaz, jaki do tej pory widziałam. Pierwsza kurtka, taki smoking z ogromnymi rękawami, z tymi haftami złotymi, jest po prostu totalny lukier. Fajnie jest móc zachwycać się czyimiś projektami. Naprawdę Dawid wykonał fantastyczną pracę. Przepiękna kolekcja, ja muszę coś mieć z tego. Na pewno te męskie spodnie też bym chciała – mówi Natasza Urbańska.
– Jest to rzeczywiście taki ułamek haute couture, czyli czegoś, czego u nas tak naprawdę nie było. Bałam się, że ten orient będzie taki bezpośredni i będziemy wszędzie mieli błysk, hafty i będzie tego wszystkiego za dużo. A tutaj rzeczywiście jestem mile zaskoczona. Było takie stonowanie. Mocna inspiracja połączona się z nowoczesnymi formami, czyli taki trochę eklektyzm – mówi Joanna Horodyńska.
Marcin Tyszka jest przekonany, że kolekcja zrobi furorę i gwiazdy będą bardzo chętnie sięgać po najnowsze projekty z pracowni Wolińskiego.
– To jest naprawdę najlepsza kolekcja Dawida. To są rzeczy, o których kobiety będą marzyć i myślę, że wiele kobiet może sobie tylko pomarzyć, ponieważ są to bardzo drogie rzeczy w produkcji. Więc myślę, że ceny ich będą wygórowane, szalone, ale o to chodzi – mówi Marcin Tyszka.
Dawid Woliński przygotowuje również nową kolekcję męską, która ma odzwierciedlać jego prywatny styl. Będzie ją charakteryzować nonszalancja i swoboda formy, połączona z doskonałą jakością naturalnych materiałów.
Czytaj także
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-03-28: Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-02-17: K. Śmiszek: Działania USA to atak na sądownictwo międzynarodowe. To zagrożenie dla praw ofiar zbrodni wojennych
- 2025-01-22: T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.