Newsy

Polskie gwiazdy nie wykorzystują potencjału mediów społecznościowych. Eksperci chwalą Ewę Chodakowską i Dawida Wolińskiego

2014-05-29  |  06:50
Mówi:Piotr Bucki
Funkcja:wykładowca, trener, specjalista od komunikacji
Firma:Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni
  • MP4
  • Media społecznościowe to obecnie najpotężniejsze narzędzie do kreowania wizerunku, również wśród gwiazd. Dzięki Facebookowi, Instagramowi czy Twitterowi artyści mają większą kontrolę nad treścią, która przedostaje się do mediów. Według ekspertów wśród polskich celebrytów potencjał mediów społecznościowych najlepiej wykorzystują Ewa Chodakowska i Dawid Woliński.

    Celebryci często wykorzystują Instagram jako medium, za pośrednictwem którego mogą pokazywać swoją kontrolowaną twarz. To również pokazuje, jak niektórzy gorzej lub lepiej radzą sobie z tym, jak odbierają ich inni. Na przykład Ewa Chodakowska świetnie buduje swoją społeczność wokół swojej idei trenowania wszystkich Polek i Polaków. Jako jedna z niewielu naprawdę zarządza wielką społecznością fanów i udaje jej się utrzymywać bardzo wysoki wskaźnik zaangażowania. Każdemu specjaliście od social media na pewno może zaimponować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Bucki, wykładowca, trener i specjalista od komunikacji z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni.

    Mimo to trenerce zdarzyło się również kilka wpadek, kiedy pod wpływem emocji odpowiadała na zarzuty hejterów. Według ekspertów polskie gwiazdy nie mają doświadczenia w radzeniu sobie z negatywnymi komentarzami na ich temat i często poświęcają czas i energię na błahe konflikty.

    Polskim gwiazdom przydałyby się porady specjalistów od wizerunku, osób, które potrafią doradzić w kryzysie. Bo w sytuacji, kiedy zaczynamy być krytykowani, pokazujemy czasami, że nie dajemy sobie rady z naszymi emocjami – tłumaczy Bucki.

    Poza Chodakowską biegłością w wykorzystywaniu mediów społecznościowych do promocji swojej osoby pochwalić się może Dawid Woliński. Projektant wzbudza gorącą dyskusję na portalach plotkarskich za sprawą serii zdjęć w windzie, na których pokazywał fanom swoje codzienne stylizacje. Wolińskiemu szybko przypięto łatkę najbardziej narcystycznego polskiego celebryty. Później okazało się, że fotografie były elementem zaplanowanej strategii promocyjnej: projektant stał się dużo bardziej rozpoznawalny, a jedno ze zdjęć zostało wylicytowane w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

    Mistrzami mediów społecznościowych są zagraniczne gwiazdy, które doskonale wykorzystują ich potencjał. Ostatnio Beyonce zdołała utrzymać w tajemnicy plany związane z wydaniem nowego albumu. Artystka informacją na ten temat podzieliła się z fanami właśnie za pośrednictwem Instragama. Różnice między polskimi a zagranicznymi celebrytami wynikają z tego, że gwiazdy za granicą częściej powierzają kreowanie swojego wizerunku profesjonalistom. W Polsce to nadal rzadkość.

    Ciekawe jest, że gwiazdy popełniają błędy związane z technicznymi aspektami. Problem sprawiają na przykład tzw. hashtagi. Nie hashtaguje się wszystkich spójników, nie hashtaguje się wszystkiego, co się da – mówi Piotr Bucki.

    Sprawnie prowadzony profil na portalu społecznościowym daje duże korzyści. Dzięki niemu gwiazdy mają większą kontrolę nad tym, co przedostaje się do mediów. Internet ma szerokie możliwości technologiczne, ale trzeba pamiętać, że wszystko, co zostaje wrzucone do sieci, zostaje tam na zawsze.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

    Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

    Problemy społeczne

    37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

    Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

    Problemy społeczne

    Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

    Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.