Mówi: | Tomasz Wacławski |
Funkcja: | dyrektor działu Travel |
Firma: | Groupon Polska |
Ponad 1/3 Polaków spędzi Wielkanoc w podróży. Na wyjazd przeznaczą prawie 600 zł
Polacy coraz chętniej spędzają Wielkanoc z dala od świątecznego stołu. Ponad 30 proc. ankietowanych przez firmę Groupon zamierza się wybrać w świąteczną podróż. Najchętniej wyjeżdżają nad morze i w góry. Miejscowości turystyczne nie są wówczas przepełnione, można więc bez ograniczeń korzystać z lokalnych atrakcji. Wiele hoteli i ośrodków spa przygotowuje specjalne oferty świąteczne.
Zdecydowaną większość Polaków cechuje tradycyjne podejście do świąt wielkanocnych. Z badań firmy Groupon wynika, że aż 73 proc. ankietowanych zamierza spędzić je w rodzinnym gronie. Ponad 50 proc. świąteczne dni traktuje jako możliwość odpoczynku od pracy, a 34 proc. twierdzi, że jest to dla nich także przeżycie religijne. 1/3 Polaków święta spędzi w podróży – połowa z tych osób wyjedzie do rodziny, pozostałe wykorzystają przerwę w pracy jako okazję do urlopu.
– Wyjeżdżamy gdzieś, gdzie nie musimy się przejmować przygotowaniem całych świąt, sprzątaniem, gotowaniem, tylko po prostu jedziemy na wypoczynek w Polsce czy za granicę, gdzie wszystko już jest gotowe. Tak naprawdę spędzamy ten czas z rodziną na relaksie, na odpoczynku, na zwiedzaniu i nie musimy się przejmować sprawami okołoświątecznymi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Wacławski, dyrektor działu Travel w Groupon Polska.
Ponad 60 proc. badanych zamierza wyjechać na 3 do 5 dni. Najpopularniejsze destynacje to polskie morze, gdzie planuje się wybrać 13 proc. ankietowanych, oraz polskie góry – tam święta spędzi 11 proc. badanych. Wyjazd na Mazury preferuje 6 proc. uczestników badania, w ciepłe kraje wybiera się natomiast tylko 4 proc. badanych. Na wielkanocny wyjazd Polacy wydadzą ok. 600 zł – taką kwotę planuje przeznaczyć na podróż 74 proc. badanych.
– Jest to kwota, która rzeczywiście nie jest dużym nadszarpnięciem budżetu. Tym bardziej że np. według badania Providenta średnio Polacy przeznaczają na przygotowanie świąt około 400 zł – mówi Tomasz Wacławski.
Wyjazd w czasie świąt wielkanocnych ma wiele zalet. W miejscowościach turystycznych nie ma wówczas wielu podróżnych, co oznacza, że łatwiej jest znaleźć dobre miejsce noclegowe, nie trzeba też długo czekać w kolejce do wyciągu narciarskiego czy leżaka na plaży. Zwiedzanie lokalnych atrakcji także jest łatwiejsze, gdy nie ma tłumu turystów. Spędzenie świąt z dala od rodzinnego domu pozwala także odpocząć, zwłaszcza psychicznie, oderwać się od codzienności i nabrać sił do pracy w miesiącach, które dzielą większość Polaków od wakacyjnego urlopu.
Wiele hoteli, pensjonatów i ośrodków spa przygotowuje specjalne wielkanocne oferty. Swoim gościom oferują bowiem świąteczne śniadanie, dzięki czemu mogą się cieszyć atmosferą Wielkanocy. Z badania firmy Groupon wynika także, że wielu Polaków, którzy Wielkanoc spędzą w domu, chętnie wybrałoby się w tym czasie w podróż. 32 proc. z nich najchętniej pojechałoby nad morze, 24 proc. w góry, a 14 proc. wybrałoby podróż do ciepłych krajów.
Czytaj także
- 2025-04-18: Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie
- 2025-04-18: Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
- 2025-03-31: Kajra: Robimy niespodziankę na urodziny mojej mamy i na Wielkanoc wyjeżdżamy za granicę. Właściwie to pierwszy raz nie spędzimy świąt w Polsce
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-04-17: Eliza Gwiazda: Teraz w koszykach ze święconką jest nawet czekolada i alkohol. Ważniejszy jest przepych niż przeżywanie tego czasu w duchu świąteczno-religijnym
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2024-10-01: Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.