Newsy

Ponad 1/3 Polaków spędzi Wielkanoc w podróży. Na wyjazd przeznaczą prawie 600 zł

2016-03-25  |  06:35
Mówi:Tomasz Wacławski
Funkcja:dyrektor działu Travel
Firma:Groupon Polska
  • MP4
  • Polacy coraz chętniej spędzają Wielkanoc z dala od świątecznego stołu. Ponad 30 proc. ankietowanych przez firmę Groupon zamierza się wybrać w świąteczną podróż. Najchętniej wyjeżdżają nad morze i w góry. Miejscowości turystyczne nie są wówczas przepełnione, można więc bez ograniczeń korzystać z lokalnych atrakcji. Wiele hoteli i ośrodków spa przygotowuje specjalne oferty świąteczne. 

    Zdecydowaną większość Polaków cechuje tradycyjne podejście do świąt wielkanocnych. Z badań firmy Groupon wynika, że aż 73 proc. ankietowanych zamierza spędzić je w rodzinnym gronie. Ponad 50 proc. świąteczne dni traktuje jako możliwość odpoczynku od pracy, a 34 proc. twierdzi, że jest to dla nich także przeżycie religijne. 1/3 Polaków święta spędzi w podróży  połowa z tych osób wyjedzie do rodziny, pozostałe wykorzystają przerwę w pracy jako okazję do urlopu.

    – Wyjeżdżamy gdzieś, gdzie nie musimy się przejmować przygotowaniem całych świąt, sprzątaniem, gotowaniem, tylko po prostu jedziemy na wypoczynek w Polsce czy za granicę, gdzie wszystko już jest gotowe. Tak naprawdę spędzamy ten czas z rodziną na relaksie, na odpoczynku, na zwiedzaniu i nie musimy się przejmować sprawami okołoświątecznymi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Wacławski, dyrektor działu Travel w Groupon Polska.

    Ponad 60 proc. badanych zamierza wyjechać na 3 do 5 dni. Najpopularniejsze destynacje to polskie morze, gdzie planuje się wybrać 13 proc. ankietowanych, oraz polskie góry tam święta spędzi 11 proc. badanych. Wyjazd na Mazury preferuje 6 proc. uczestników badania, w ciepłe kraje wybiera się natomiast tylko 4 proc. badanych. Na wielkanocny wyjazd Polacy wydadzą ok. 600 zł  taką kwotę planuje przeznaczyć na podróż 74 proc. badanych.

    Jest to kwota, która rzeczywiście nie jest dużym nadszarpnięciem budżetu. Tym bardziej że np. według badania Providenta średnio Polacy przeznaczają na przygotowanie świąt około 400 zł – mówi Tomasz Wacławski.

    Wyjazd w czasie świąt wielkanocnych ma wiele zalet. W miejscowościach turystycznych nie ma wówczas wielu podróżnych, co oznacza, że łatwiej jest znaleźć dobre miejsce noclegowe, nie trzeba też długo czekać w kolejce do wyciągu narciarskiego czy leżaka na plaży. Zwiedzanie lokalnych atrakcji także jest łatwiejsze, gdy nie ma tłumu turystów. Spędzenie świąt z dala od rodzinnego domu pozwala także odpocząć, zwłaszcza psychicznie, oderwać się od codzienności i nabrać sił do pracy w miesiącach, które dzielą większość Polaków od wakacyjnego urlopu.

    Wiele hoteli, pensjonatów i ośrodków spa przygotowuje specjalne wielkanocne oferty. Swoim gościom oferują bowiem świąteczne śniadanie, dzięki czemu mogą się cieszyć atmosferą Wielkanocy. Z badania firmy Groupon wynika także, że wielu Polaków, którzy Wielkanoc spędzą w domu, chętnie wybrałoby się w tym czasie w podróż. 32 proc. z nich najchętniej pojechałoby nad morze, 24 proc. w góry, a 14 proc. wybrałoby podróż do ciepłych krajów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Zdrowie

    Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

    Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

    Moda

    Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

    Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

    Infrastruktura

    Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

    Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.