Newsy

Prawnicy organizują warsztaty kulinarne, by pomóc chorym dzieciom. Powstanie specjalna książka kucharska

2014-05-12  |  06:00
Pod hasłem „Smaki Nieba i Ziemi” trwa akcja charytatywna organizowana przez środowisko prawnicze na rzecz ciężko chorych dzieci. Przedstawiciele palestry biorą udział w warsztatach kulinarnych w kilkunastu polskich restauracjach, a ich efektem ma być książka kucharska z najlepszymi przepisami. Dochód z jej sprzedaży zostanie przeznaczony na działalność Fundacji „Między Niebem a Ziemią”. To już czwarta taka inicjatywa. Wcześniej prawnicy wydali m.in. kalendarze i audiobooki z bajkami, które również były cegiełkami.

Najczęściej prawnicy pomagają potrzebującym, udzielając darmowych porad, ale ta akcja charytatywna nie łączy się bezpośrednio z zawodem, który wykonują.

Na początku, gdy organizowałam pierwszą akcję trzy lata temu, był to kalendarz z kobietami prawnikami. W ubiegłym roku robiliśmy akcję „Prawnicy czytają dzieciom”, dzięki której nagraliśmy dwa audiobooki z bajkami dla dzieci, sprzedaliśmy prawie 1,4 tys. egzemplarzy. W tym roku powstanie książka kucharska z fajnymi, ciekawymi przepisami – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Sylwia Zarzycka, prezes Fundacji „Między Niebem a Ziemią”.

Prawnicy podkreślają, że sami są w komfortowej sytuacji i niczego im nie brakuje, dlatego wyciągają pomocną dłoń do chorych dzieci.

W tym roku w akcji bierze udział ponad 50 prawników w całej Polsce. Myślę, że to jest naprawdę duży sukces. Jest mecenas Zbigniew Ćwiąkalski, mecenas Piotr Schramm – wymienia Sylwia Zarzycka.

Tegoroczna akcja charytatywna organizowana przez środowisko prawnicze przebiega pod hasłem „Smaki Nieba i Ziemi”.

Spotykamy się w kilkunastu polskich restauracjach w Trójmieście, Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu. Prawnicy biorą udział w warsztatach kulinarnych. W wyniku tej akcji powstanie książka kucharska, w której będą znajdą się przepisy na potrawy, które przyrządzamy na tych warsztatach. Ta książka będzie w tym roku cegiełką i każdy, kto zakupi taką książkę, wspomoże potrzebujących – wyjaśnia Sylwia Zarzycka.

Książka ma się ukazać pod koniec września.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.