Newsy

Producenci butów piłkarskich prezentują nowości przed mistrzostwami świata. Dominuje obuwie lekkie i trwałe

2014-06-12  |  06:45
Mistrzostwa świata w piłce nożnej w Brazylii to nie tylko gratka dla fanów futbolu, lecz także dobry moment dla producentów profesjonalnego sprzętu, aby pokazać światu nowości. Tuż przed mundialem nowe buty zaprezentowali m.in. Adidas, Nike oraz Puma.
    
Światowe koncerny przy tworzeniu najnowszych modeli obuwia sięgnęły po najnowsze technologie. Każda z firm postawiła nie tylko na trwałość i wygodę butów, lecz także na charakterystyczny wygląd swoich produktów, który wyróżni ich korki od innych.

Dbanie o wytrzymałość nie jest niczym nowym. Chcemy dać naszym klientom but, który będzie miał ładny wygląd, a zarazem nie zniszczy się po kilku meczach. Do tego idealnego połączenia dochodzimy poprzez wykorzystanie zaawansowanej technologii, badania oraz konsultacje z piłkarzami – wyjaśnia Ricardo Danziger, ekspert marki Puma.

W tym roku Nike wypuściło buty bezszwowe ze specjalną skarpetą, która chroni staw skokowy, Adidas postawił na nowy sposób ogumienia korków, natomiast Puma przy konstruowaniu swojego buta wzorowała się kształtem ludzkiej stopy.

Staramy się dopasować nasze obuwie do różnych typów piłkarzy. Bez względu na to, czy dany zawodnik bazuje na sile, czy szybkości, mamy dla każdego z nich odpowiedni produkt. Ogólnym trendem, który panuje teraz pośród producentów, jest dbałość o jak najniższą wagę buta. Staramy się stworzyć but jak najlżejszy, a zarazem odpowiednio wytrzymały, który uchroni naszego klienta od kontuzji – mówi agencji Newseria Lifestyle Danziger.

Często na zakup butów, które noszą gwiazdy piłki nożnej, swoich rodziców namawiają dzieci i młodzież.

Rodzice muszą wziąć pod uwagę nie tylko modę i wygląd butów, lecz przede wszystkim wygodę i solidność wykonania. Buty muszą pasować oraz być trwałe. Złej jakości korki zniszczą się po trzech meczach, co oznacza, że pieniądze będą wyrzucone w błoto. Dziecko powinno nosić również buty jak najlepiej dopasowane. Oczywiście to także jest zależne od tego, czy dziecko gra w piłkę dla wyników, czy dla zabawy. Jeżeli chodzi o rekreację, można zakupić buty nawet o rozmiar większe. Natomiast jeżeli w grę wchodzi profesjonalna gra, buty muszą być dobrze dopasowane, co oznacza częstszy wydatek – dodaje Danziger.

Puma jest jednym z liderów rynku obuwia sportowego. Na mundialu w Brazylii w butach niemieckiej marki zaprezentują się m.in. Mario Balotelli, Cesc Fàbregas, Sergio Agüero, Yaya Touré i Gianluigi Buffon.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.