Newsy

Proletaryat na Przystanku Woodstock 2015. Muzycy zagrają materiał z nowej płyty „Oko za oko”

2015-04-24  |  06:45

Po 5 latach milczenia Proletaryat wraca z nową płytą. „Oko za oko” to mocne, rockowe riffy i wyraziste teksty, w których zespół, jak zawsze, komentuje rzeczywistość. Krążek promuje singiel „Nie wyrażam zgody”. Na żywo całą płytę będzie można usłyszeć podczas tegorocznego festiwalu Przystanek Woodstock.

Na nowym krążku Proletaryatu znalazło się 10 kawałków utrzymanych w stylistyce punku, rocka i metalu. Zaletą płyty są charakterystyczne dla grupy z Pabianic, mocne, zaangażowane teksty, w których muzycy komentują rzeczywistość i wyrażają śmiałe opinie. „Oko za oko” dzieli od poprzedniego albumu zatytułowanego „Prawda” aż 5 lat. Zdaniem Tomasza Olejnika, lidera grupy, to dość długa nieobecność na muzycznym rynku. Dzięki niej jednak „Oko za oko” jest płytą przemyślaną i bardzo dobrze brzmiącą.

– Położyliśmy nacisk na wszystkie elementy, które każdy muzyk powinien sobie brać do serca, by uzyskać świetną jakość. Utwory powstawały przez 5 lat we współpracy z naszym nowym gitarzystą Witkiem Daraszkiewiczem, który znalazł się w kompletnie innej bajce muzycznej. Kiedyś grał w Rezerwacie, ale myślę, że to jego doświadczenie z Rezerwatu, czyli myślenie harmoniczne i myślenie melodyczne, w zestawieniu z taką brutalną muzyką, jaką grał Proletaryat do tej pory, dało zupełnie nowy walor estetyczny – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Olejnik, lider grupy Proletaryat.

Krążek promuje singiel „Nie wyrażam zgody”, do którego właśnie powstaje teledysk. Zdjęcia zostały nagrane ponad miesiąc temu i wymagały od muzyków sporo czasu i poświęcenia. Zdaniem Tomasza Olejnika efekt pracy będzie jednak wyjątkowy.

– Mieliśmy akurat takiego pecha, że na dworze było wtedy bardzo chłodno, a my byliśmy w podkoszulkach. Kosztowało nas to trochę zdrowia i cierpienia, natomiast wydaje mi się, że teledysk będzie super, w konwencji czarno-białej, z bardzo dynamicznym obrazem, takim, jakim jest również w utwórze – mówi Tomasz Olejnik.

Płyta „Oko za oko” ukazała się 13 kwietnia i szybko zdobyła pozytywne recenzje krytyków muzycznych. Równie przychylnie nowy krążek grupy z Pabianic przyjęli fani – zespół musiał czterokrotnie zwiększyć nakład płyt z autografami jego członków. Tomasz Olejnik ma nadzieję, że będzie to oznaką bardzo dobrej sprzedaży krążka. Grupa przygotowuje się także do trasy koncertowej promującej album.

Trasę promocyjną tej płyty planujemy mniej więcej na wrzesień. Natomiast wszystkich zainteresowanych zapraszam na tegoroczny Woodstock, na festiwal, gdzie mamy potwierdzoną informację, że będziemy grać na małej scenie. I to będzie okazja, żeby zaprezentować po raz pierwszy całą płytę w całości na żywo –  mówi Tomasz Olejnik.

21. edycja festiwalu Przystanek Woodstock odbędzie się w dniach 30.07-1.08 w Kostrzynie nad Odrą. Proletaryat wystąpi na scenie 1 sierpnia o godz. 22.00.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.