Newsy

Co piąty singiel traktuje walentynki jako okazję do wyznania komuś uczucia

2016-02-12  |  06:00

56 proc. singli spędzi walentynki tak, jak każdy inny dzień w roku, ale aż 20 proc. samotnych właśnie 14 lutego liczy na jakąś miłą niespodziankę, a 19 proc. uważa, że to dobra okazja, by wyznać komuś uczucie – wynika z badań przeprowadzonych przez portal Przeznaczeni.pl. Chociaż osoby bez pary deklarują, że Dzień Zakochanych to dobra tradycja, to nierzadko to święto wprawia ich w zły nastrój. 60 proc. singli tego dnia szczególnie odczuwa brak ukochanej lub ukochanego.

Badania pokazały, że single nie bojkotują walentynek, a wręcz przeciwnie – traktują je jako okazję do zrobienia komuś niespodzianki. 54 proc. z nich cieszy się więc na nadchodzące święto miłości.

Ponad połowa naszych użytkowników uważa, że to jest bardzo miła tradycja, można wtedy obdarować jakimś prezentem nawet bliskich, przyjaciół czy wyznać komuś uczucie. Około 20 proc. ankietowanych przyznało, że to jest czysto komercyjne, konsumpcjonistyczne święto. Można założyć, że to jest zdanie nie tylko singli, bo ludzie, którzy są w parach, mają jeszcze tę dodatkową presję, żeby zaskoczyć bliską osobę jakąś niebanalną niespodzianką czy jakimś oryginalnym prezentem – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Magdalena Nahurska, portal randkowy Przeznaczeni.pl.

11 proc. ankietowanych przyznaje, że choć spędzą ten dzień samotnie, to spróbują umilić sobie ten czas i z okazji walentynek sprawią sobie jakąś małą przyjemność. Zapytani o to, w jaki sposób chcieliby uczcić 14 lutego, gdyby byli w związku, odpowiadali niemal jednakowo.

Większość ludzi, którzy poszukują miłości, marzy o tym, żeby spędzić ten dzień po prostu w zaciszu domowym, w ramionach bliskiej osoby, z kimś dla nas ważnym, a nie w jakiś ekstremalny sposób, np. skoki na bungee czy na bardzo romantycznej kolacja w ekskluzywnej restauracji. To są raczej przyziemne oczekiwania – mówi Magdalena Nahurska.

Choć większość singli jest pozytywnie nastawiona do walentynek, to kiedy przychodzi ten dzień, ich samopoczucie znacznie się pogarsza. Widok zakochanych par nastraja ich nostalgicznie.

Mimo że single deklarują, że to jest bardzo miły dzień i dobra tradycja, to ponad połowa osób, które poszukują partnera, czuje się tego dnia smutna czy samotna, więc tutaj jest dosyć duży rozdźwięk. 60 proc. użytkowników tego właśnie dnia szczególnie odczuwa brak w swoim życiu ukochanej osoby. Co dwudziesty singiel tego dnia jest zły, że nie ma koło siebie bliskiej osoby, lub tęskni za byłym partnerem. Jest część, która czuje pewne podekscytowanie, licząc na walentynkową niespodziankę i na to, że ten dzień coś zmieni – podkreśla Magdalena Nahurska.

Magdalena Nahurska dodaje, że przeprowadzone badania potwierdzają zmiany w postrzeganiu osób, które nie są w związkach. Dzisiejszy singiel jest aktywny, otwarty, nie zamyka się w czterech ścianach. Bycie singlem nie budzi już skrajnych emocji. Co więcej, single coraz bardziej otwarcie mówią o tym, że są sami, ale szukają poważnego związku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.