Mówi: | Robert Zagożdżon |
Funkcja: | biznesmen, coach, właściciel spółki Energia dla Firm SA |
Sukces w biznesie zależy od odwagi i kreatywności. Najważniejsze, by mierzyć wysoko i konsekwentnie realizować cele
Bez wiary we własne możliwości i kreatywność nie jest możliwe osiągnięcie sukcesu w biznesie – przekonuje Robert Zagożdżon, przedsiębiorca i coach. Należy również żyć w zgodzie ze sobą i wciąż się rozwijać. Najczęściej na przeszkodzie stoi przekonanie o własnej niemocy i trudnościach, jakie trzeba przezwyciężyć. Tymczasem lokalne ograniczenia nie muszą stanowić problemu, jeśli wyznaczy się cel i będzie do niego cierpliwie zmierzać.
– Zrozumienie siebie samego jest podstawą. Jeżeli zrozumiemy świat, w którym żyjemy, łatwiej będzie się nam w nim poruszać i znaleźć coś, co spowoduje, że osiągniemy sukces. To najważniejsza zasada w drodze do sukcesu. Drugą jest bycie kreatywnym. Trzeba wierzyć w siebie i iść za swoimi wizjami, bo wtedy człowiek ma szansę wytworzyć coś nowego, a nie tylko naśladować – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Robert Zagożdżon, biznesmen i coach, właściciel spółki Energia dla Firm, nagrodzony podczas gali Osobowości i Sukcesy. – Jeśli mamy stworzyć biznes, to powinien być wielki. Należy rozszerzać swoją wizję, i to jest trzecia ważna zasada.
Zdaniem coacha największe przeszkody na drodze do sukcesu stawiamy sobie sami. Przekonanie o własnej niemocy i wyszukiwanie złych stron każdego przedsięwzięcia może być samospełniającą się przepowiednią. Odwaga i poczucie, że można stworzyć biznes, który znajdzie swoje miejsce na rynku, pozwalają odnieść sukces. Choć ważne jest, by dobrze poznać rynek i zbadać jego potrzeby, to wiara we własne możliwości stanowi istotny czynnik.
– Tym, co pomaga i jednocześnie najbardziej przeszkadza, jest ego, świat, który sami wytworzyliśmy. Bo to właśnie on stoi na drodze, żeby wytworzyć ten nowy, pożądany i oczekiwany świat – wskazuje Zagożdżon.
Przy tworzeniu biznesu należy jasno wyznaczyć cel i konsekwentnie do niego zmierzać. Jak podkreśla Zagożdżon, często spotyka się z przekonaniem, że na drodze do sukcesu stoją lokalne uwarunkowania i rynek. Należy jednak poznać potrzeby konsumentów i zaufać intuicji, a biznesowe dane uzupełniać o swoje przeczucia.
– Często spotykam się z alibi związanym z lokalnymi ograniczeniami. Coś takiego jak rynek jednak po prostu nie istnieje. Istnieją natomiast potrzeby pojedynczego człowieka i to na nich można się skupić – przekonuje Robert Zagożdżon.
Sam przedsiębiorca stara się łączyć wszystkie aspekty życia i powtarza, że nie buduje produktów, a ludzi. Pozwoliło mu to na osiągnięcie sukcesu w biznesie. W ciągu trzech lat stworzył od podstaw międzynarodową grupę firm, których wartość szacuje się na ponad 100 mln euro. Najbardziej znana w Polsce to Energia dla Firm SA.
Czytaj także
- 2025-04-02: Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-03-18: Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
- 2025-03-28: Malwina Wędzikowska: W moim środowisku pracy nieraz byłam zdradzona i oszukana. Teraz wystrzegam się zbyt miłych ludzi, od których za chwilę można dostać cios w plecy
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-03-06: Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe zwiększyły konkurencyjność. Pomogły inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż
Polskie firmy przemysłowe z sektora MŚP zwiększają swoją konkurencyjność na rynku, co potwierdza najnowszy, piąty pomiar Indexu MiU (maszyn i urządzeń). Wskaźnik ten osiągnął najwyższy poziom od początku badania, notując wzrost do 52,92 pkt. Kluczowe znaczenie miały rosnąca aktywność sprzedażowa, modernizacja parków maszynowych oraz dywersyfikacja rynków zbytu. Ekspert Siemens Financial Services w Polsce podkreśla, że inwestycje w technologie i korzystanie z finansowania zewnętrznego odgrywają coraz większą rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw.
Polityka
Wzrost wydatków na obronność ma być priorytetem nowego wieloletniego budżetu UE. Nie będzie jednak cięć w polityce spójności

Obronność ma być priorytetem nowego wieloletniego budżetu UE po 2027 roku. Nie będzie to jednak kosztem polityki spójności, której beneficjentem w znacznym stopniu jest Polska. Prace nad projektem prowadzi teraz Komisja Europejska, a pierwsze szczegóły mają być znane w lipcu br. Nad swoim stanowiskiem pracuje także Parlament Europejski.
Bankowość
Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię

Bank Gospodarstwa Krajowego zaprezentował nową strategię na lata 2025–2030. Ma ona lepiej odpowiadać na współczesne wyzwania gospodarcze i geopolityczne, m.in. te związane z bezpieczeństwem kraju czy poziomem inwestycji. Jednym z głównych filarów strategii będzie wspieranie rozwoju konkurencyjnej i innowacyjnej gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.