Newsy

Rafał Maślak: Staram się nie być nudny, a jednocześnie nie zaliczyć modowej wpadki

2018-05-07  |  06:17

Eksperymentując z ubraniami łatwo o wpadkę – podkreśla Rafał Maślak i przekonuje, że w modzie męskiej granica między czymś wyszukanym a kiczowatym jest bardzo cienka. Model podkreśla, że sam stara się ubierać stylowo, by być inspiracją dla innych.

Zdaniem Maślaka dobrze ubranym można być zarówno za kilka tysięcy, jak i za kilkaset złotych. Wszystko jest kwestią dobrego gustu i wyczucia stylu. Warto też zasięgnąć porady fachowca, bo czasem coś, co nam wydaje się eleganckie, w określonej sytuacji może wyglądać tandetnie.

– Kiedyś założyłem na jedną imprezę taką pstrokatą koszulę i gdzieś przeczytałem, że przesadziłem. Na szczęście chyba nigdy się nie zdarzyło, żeby ktokolwiek napisał, że zaliczyłem wpadkę, bardzo o to dbam, staram się. Staram się też nie być nudny, a w męskiej modzie jest to o tyle problem, że czasami jest cienka granica między czymś wyszukanym i czymś innym a kiczem – mówi agencji Newseria Rafał Maślak, model.

Zdaniem Maślaka mężczyźni w Polsce coraz bardziej zwracają uwagę na to, jakie ubrania na siebie zakładają. W zależności od pozycji społecznej i od zawodu, jaki wykonują, mogą pozwolić sobie na mniejsze bądź większe ekstrawagancje, jednak bezsprzecznie w każdej sytuacji najlepiej sprawdza się stonowana elegancja.

– Cieszy mnie to, że faceci idą w dobrą stronę, mają większą świadomość w kwestii mody i nie jest tak, że żona zabiera faceta na zakupy, on staje w sklepie, zakłada ręce i czeka, aż mu żona coś wybierze. Faceci już zasięgają wiedzy na różnych blogach, Instagram też jest bardzo fajną rzeczą, gdzie można zobaczyć, jak światowi influencerzy się ubierają. Jest więcej możliwości, na to żeby stać się stylowym, wiedzieć więcej, to mnie bardzo cieszy, ja też staram się pokazywać ludziom, jak fajnie się ubrać – mówi Rafał Maślak.

Efektami swoich zestawień, połączeń kolorystycznych i trendów Maślak często chwali się na Instagramie. Jego zdaniem nie tylko zasadnicze elementy ubioru budują całość stylizacji. Również ważne są dodatki, a w przypadku mężczyzn – szczególnie dobrze dobrane obuwie. Ono nadaje ostatecznego szlifu i dostosowuje ubiór do okazji.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.