Mówi: | Kamil Maślanka |
Funkcja: | ekspert BoConcept |
Rozkładane stoły idealnym rozwiązaniem dla właścicieli małych mieszkań
Wystawną kolację dla grupy znajomych można urządzić nawet w małym mieszkaniu. Umożliwiają to kompaktowe stoły. Na co dzień nie zabierają przestrzeni, rozłożone zmieniają się natomiast w duży rodzinny stół. W niektórych przypadkach powierzchnię takiego stołu można zwiększyć nawet dwukrotnie.
Rozkładane stoły to idealne rozwiązanie dla właścicieli małych mieszkań. Mają one bowiem specjalne dostawki, wysuwane w razie potrzeby wkładki lub ukryte blaty, które pozwalają powiększyć powierzchnię stołu nawet dwukrotnie. Mechanizmy umożliwiające rozkładanie są bardzo proste w obsłudze. Największe stoły wyposażone są w system zwany „noga w nodze”. Ciągnąc za jedną parę nóg, przesuwamy je wraz z blatem, podczas gdy druga para zostaje na miejscu. Dzięki temu stół jest całkowicie stabilny.
– Są stoły, które spokojnie rozkłada kobieta. Wkładki nie są w żaden sposób uciążliwe, nie chowamy ich nigdzie. Są specjalne systemy, które pozwalają nam na to, że wkładka sama wyjeżdża ze stołu i w ten sposób powiększa się stół – mówi Kamil Maślanka, ekspert BoConcept, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Właściciele kawalerek z powodu małego metrażu czasem zupełnie rezygnują z posiadania stołu, aby nie zajmował cennej przestrzeni. Dla nich przeznaczone są kompaktowe stoliki kawowe, które w razie potrzeby można powiększyć do rozmiaru dużego stołu. Dużą popularnością wśród właścicieli małych mieszkań cieszą się też rozkładane ławy, które mają możliwość zmiany wysokości. Niską ławę można bez trudu zmienić w duży stół. Podążając za modą na proste i funkcjonalne meble sklepy meblarskie oferują obecnie stoły rozkładane pasujące do każdego stylu wnętrza, zarówno klasycznego, skandynawskiego czy wciąż bardzo modnego prowansalskiego.
– Jeżeli chodzi o same kształty stołów rozkładanych, to tak naprawdę nie ma już żadnych ograniczeń. Z tym samym systemem łatwego rozkładania może być zarówno stół okrągły, stół owalny, jak i stół prostokątny czy kwadratowy – podkreśla Kamil Maślanka.
Najpopularniejsze są stoły wykonane z płyty wiórowej z okleinami oraz płyty MDF, która pozwala na wykonywanie ciekawych żłobień i frezowań. Najdroższe i najbardziej ekskluzywne są stoły zrobione z litego drewna. Od kilku lat w modzie pozostają blaty wykończone na wysoki połysk, zwłaszcza białym lakierem. Takie stoły nie potrzebują już dodatkowych dekoracji w postaci wazonów i serwetek. Nawet podczas posiłku warto stosować elementy dekoracyjne i zastawę, które nie będą odwracać uwagi od faktury blatu.
– Producenci idą w kierunku designu, żeby pokazywać te stoły, a nie przykrywać je bieżnikiem. Lepiej używać podkładek pod gorące produkty niż zakryć ten ładny stół obrusem – mówi Kamil Maślanka.
Stoły rozkładane świetnie sprawdzą się także podczas imprez w plenerze, pikników oraz konferencji. Stoły o taki przeznaczeniu wykonane są z lżejszych materiałów, np. polietylenu. Wyposażone są w składane stalowe nogi, chowane pod blatem, często także w walizkowy uchwyt, który ułatwia ich przenoszenie.
W domu też można przyrządzić fantazyjne drinki
Odpowiednie przygotowanie domu lub mieszkania do sprzedaży pozwala podbić cenę
Dodatki do sof idealne do małych pomieszczeń. Dzięki nim meble są wielofunkcyjne
Czytaj także
- 2024-09-25: Trwają prace nad strategią migracyjną Polski na lata 2025–2030. Eksperci apelują o duży nacisk na mieszkalnictwo
- 2024-08-22: Lato to szczyt sezonu remontowego. Wakacyjne modernizacje znacznie częściej dotyczą mieszkań niż domów
- 2024-08-26: Mimo wybudowania ponad miliona mieszkań w ciągu dekady warunki mieszkaniowe Polaków się nie poprawiają. Rządowe programy też nie przynoszą rezultatów
- 2024-09-02: Na rynku najmu brakuje większych mieszkań, a popyt na nie rośnie. Coraz popularniejszy może się stać najem domów
- 2024-07-26: Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
- 2024-07-09: Poprawa dostępu do finansowania może napędzić innowacje w firmach. Banki będą miały do odegrania ważną rolę w transformacji cyfrowej i energetycznej gospodarki
- 2024-07-12: Małe firmy mają utrudniony dostęp do finansowania działalności innowacyjnej. Fundusze unijne pomogą odblokować środki na takie inwestycje
- 2024-05-23: Prezydent Łodzi: Wbrew danym GUS Łódź się zaludnia. Szczególnie przybywa nam młodych osób
- 2024-05-15: Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
- 2024-05-08: Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.