Newsy

Maciej Zakościelny: Wkręciłem się w świat lekarzy. Jestem wrażliwszy na ludzkie problemy ze zdrowiem

2018-09-18  |  06:50

Do swojej partnerki zawsze mówię: doktor Zakościelny może pomóc – żartuje aktor. Dzięki roli lekarza w popularnym serialu odkrył, jak ciekawy jest świat medycyny i systemu opieki zdrowotnej – poznał jego jasne i ciemne strony. Artysta podkreśla, że w ten sposób kwestia zdrowia otaczających go ludzi stała mu się znacznie bliższa.

Serial „Diagnoza”, w reżyserii Łukasza Palkowskiego, Xawerego Żuławskiego i Michała Otłowskiego, zadebiutował na antenie stacji TVN we wrześniu 2017 roku. Jego bohaterką jest dr Anna Nowak, grana przez Maję Ostaszewską. Maciej Zakościelny od pierwszego odcinka wciela się natomiast w postać chirurga Michała Wolskiego, pracującego w jednym ze szpitali w Rybniku. Aktor twierdzi, że po roku pracy na planie tego formatu wciąż czuje, że ma jeszcze dużo do powiedzenia widzom i wciąż poznaje swojego bohatera. Satysfakcję daje mu również możliwość poznawania stale nowych przypadków medycznych, świat opieki zdrowotnej stał mu się bowiem bardzo bliski. 

Bardzo się wkręciłem w ten świat lekarzy i teraz nawet prywatnie jak ktoś mi coś mówi o swoich problemach czy muszę komuś pomóc, to mam takie poczucie, że to jest dużo bliższe mi teraz niż kiedyś – mówi Maciej Zakościelny agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktor podkreśla, że właśnie dzięki udziałowi w serialu odkrył, jak ciekawy jest świat medycyny i systemu opieki zdrowotnej. Poznał zarówno jego jasne, jak i ciemne strony, nabrał też wrażliwości na problemy otaczających go ludzi. Między innymi z tego powodu postać doktora Wolskiego uważa za udane doświadczenie zawodowe.

Do swojej partnerki zawsze mówię: doktor Zakościelny może pomóc, wypisze receptę. Śmieję się, ale rzeczywiście bardzo wdzięczna postać do grania i bardzo mi się ją dobrze gra – mówi Maciej Zakościelny.

Ogromną przyjemność sprawia artyście także praca z producentką Dorotą Kośmicką, która dba o wysoki poziom serialu, oraz pozostałymi członkami obsady aktorskiej. Każdy z nich przynosi na plan własne pomysły odnośnie do swoich ról, co zdaniem Macieja Zakościelnego jest ciekawe i profesjonalne. Aktor podkreśla, że wraz z Mają Ostaszewską, która kreuje postać życiowej partnerki doktora Wolskiego, starają się, by związek ich bohaterów stale się rozwijał i intrygował widza. W kwestii tej polegają zarówno na scenarzystach, jak i rozmowach z reżyserami i własnej intuicji.

Cieszę się, że z takimi aktorami mogę pracować, bo oni powodują, że są te małe bitwy, zaskakują mnie, może ja ich, ale że cały czas jest to wyzwanie i nie chciałbym się na pewno pozbywać tej możliwości tych spotkań – mówi Maciej Zakościelny.

Producenci serialu „Diagnoza” dbają, by w każdym sezonie fabuła bazowała na nowym wątku. Obecnie motywem przewodnim jest kwestia nielegalnych przeszczepów – intrygę tę odkrywa doktor Wolski, za co zostaje usunięty ze szpitala pod pretekstem choroby. W 3. sezonie serialu pojawiają się także nowe postacie.

Takimi bohaterami będzie Danusia Stenka, Mateusz Kościukiewicz, Kamila Kamińska i Paweł Dobek. Oni będą ludźmi, którzy w tej nowej intrydze będą odkrywać znaczące role – mówi Maciej Zakościelny.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.