Mówi: | Aniela Bogusz Ada Bogusz |
Firma: | Siostry FitDevAngel |
Siostry Bogusz pomagają kobietom walczyć z kompleksami. Rozpoczęły własną kampanię społeczną
Siostry Bogusz nakłaniają Polki do samoakceptacji. W nakręconym przez siebie filmie przekonują, by nie przejmować się negatywnymi opiniami innych ludzi. Zachęcają także do pracy nad ciałem, by wyzbyć się kompleksów. Dochód z wyświetleń filmu zamierzają przekazać fundacji opiekującej się osobami poparzonymi.
Aniela i Ada Bogusz, znane także jako Siostry FitDevAngel, to coraz bardziej popularne blogerki fitnessowe. Na swoim blogu udzielają porad dotyczących zdrowego stylu życia, zwłaszcza ćwiczeń i odpowiedniej diety. Jak same twierdzą, ich działalność zyskała im wielu fanów, ale także spotkała się z negatywnymi komentarzami. Większość z nich dotyczy wyglądu blogerek. Siostry zapewniają, że nie przejmują się krytyką i zachęcają do tego inne kobiety.
– W naszej kampanii chciałyśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na duży problem, jakim jest w młodym społeczeństwie brak akceptacji siebie. Bardzo dużo kompleksów dotyczących swojego wyglądu ma przede wszystkim młodzież – mówi Aniela Bogusz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
– Nie przejmujemy się jakimiś negatywnymi komentarzami, chociaż mamy ich naprawdę sporo. Często są te komentarze związane również z naszym ciałem, dlatego chciałyśmy pokazać, że my się go nie wstydzimy, po prostu kochamy się takie, jakie jesteśmy – dodaje Ada Bogusz.
Siostry nagrały film, w którym pokazały się w samej bieliźnie. Przekonują w nim, że kobiety powinny pozbyć się kompleksów i nie przejmować negatywnymi opiniami innych ludzi. Zdaniem Ady i Anieli Bogusz samoakceptacja to pokochanie siebie takim, jakim się jest, nie oznacza to jednak, że należy zrezygnować ze starań o lepszy wygląd. Dlatego namawiają również do pracy nad sobą.
– Każda kobieta ma kompleksy. Jeśli nie zacznie nad sobą pracować, to cały czas będzie tą zakompleksioną szarą myszką. Chcemy przekonać młode osoby, przede wszystkim kobietom, do tego, żeby zaakceptowały swój wygląd i nie miały tych kompleksów – mówi Aniela Bogusz.
Siostry przekonują, że warto zadbać o swoje ciało poprzez regularne ćwiczenia fizyczne oraz zdrową dietę. Ich zdaniem dobry wygląd wpływa na poprawę samopoczucia, a to jest warunkiem dobrego zdrowia. Aniela i Ada Bogusz uważają, że odpowiednio dobranymi ćwiczeniami i zdrową dietą można doskonale wyrzeźbić ciało, a interwencja chirurga plastycznego nie jest konieczna. One same często spotykają się z zarzutami, że ich idealne sylwetki to efekt operacji plastycznych.
– Dostajemy dużo komentarzy, że nasze ciała są zrobione, że mamy implanty. To nie jest prawda. Dzięki, że tak nas widzicie, ale to jest efekt naszej pracy włożonej w sylwetkę. Byłam zawodniczką bikini fitness i ciężko pracowałam na siłowni na tę sylwetkę – mówi Aniela Bogusz.
Nakręcony przez siebie film siostry Bogusz zamieściły na swoim kanale YouTube. Dochód z wyświetleń zamierzają przeznaczyć na działalność fundacji Jagoda, pomagającej osobom poparzonym oraz cierpiącym na chorobę oparzeniową. Aniela i Ada Bogusz poprzez swoją kampanię chcą nie tylko nakłaniać Polki do samoakceptacji, lecz także chcą zwrócić uwagę opinii społecznej na problem ludzi poparzonych.
Czytaj także
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-03-13: Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
- 2025-02-07: Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi
- 2025-01-16: Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.