Mówi: | Iwona German |
Funkcja: | dyrektor marketingu |
Firma: | McCormick Polska |
1/3 Polaków grilluje co najmniej raz w tygodniu. Na ruszt trafia głównie kiełbasa i karkówka
Polacy kochają grillowanie – według GfK Polonia w lipcu przeciętny Polak uczestniczył w imprezie grillowej przynajmniej dwa razy. W grillowym menu króluje kiełbasa i karkówka, a w charakterze dodatków musztarda i ketchup. Polacy coraz chętniej sięgają też po gotowe mieszanki przypraw przeznaczone specjalnie do potraw z grilla.
Grillowanie to wciąż niezwykle popularny wśród Polaków sposób spędzania wolnego czasu. Z raportu Tesco Polska wynika, że co najmniej raz w tygodniu grilluje prawie 31 proc. Polaków, a ponad 40 proc. urządza grilla 2–3 razy w miesiącu. Badania GfK Polonia pokazują natomiast, że tylko w lipcu tego roku aż 80 proc. Polaków przynajmniej raz uczestniczyło w imprezie grillowej na świeżym powietrzu. Polacy najchętniej grillują w towarzystwie członków rodziny i przyjaciół, we własnym ogrodzie lub na działce.
– Najczęściej grille są organizowane przez mieszkańców małych miast i miejscowości, a gośćmi są mieszkańcy większych miast. Bardzo chętnie grillujemy również w parkach, nad jeziorem, w górach, czyli wszędzie, gdzie są na to warunki – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Iwona German, dyrektor marketingu, McCormick Polska, właściciel marek Kamis i Galeo.
W grillowym menu Polaków nadal króluje mięso, szczególnie popularna jest tradycyjna kiełbasa, karkówka i kaszanka. Coraz częściej pojawiają się także ryby, zwłaszcza łosoś, pstrąg i makrela, a także warzywa, zarówno grillowane, jak i w postaci tradycyjnych sałatek. Polacy starają się coraz bardziej urozmaicać grillowe menu, chętnie eksperymentują i przyrządzają bardziej wyrafinowane dania.
– Używamy coraz chętniej różnych mieszanek przyprawowych, dlatego że grill to już pełnoprawna potrawa i jest coraz bardziej wyrafinowany. Zależy nam też na tym, żeby pokazać rodzinie czy znajomym, że jesteśmy dobrym kucharzem, że potrafimy świetnie przygotować grillowe dania – mówi Iwona German.
Z danych GfK Polonia wynika, że w charakterze dodatków do grillowych dań najczęściej pojawiają się ketchup i musztarda. Coraz częściej Polacy sięgają także po mieszanki przypraw nadające nawet najprostszej potrawie oryginalny smak. Polacy najczęściej wybierają gotowe mieszanki przypraw i marynaty, pozwalają one bowiem szybko i bez problemów przyrządzić każde danie.
– Bardzo często są to mieszanki na bazie papryki lub bardziej ziołowe. Chętnie sięgamy też po mieszanki pikantne czy takie, które nawiązują do smaków amerykańskich, dlatego Kamis wprowadził specjalną ofertę „Grill Mates”, która jest zainspirowana grillem amerykańskim – mówi Iwona German.
Grillowy jadłospis uzupełnia piwo, napoje gazowane oraz woda mineralna.
Czytaj także
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2024-06-25: Robert El Gendy: Za granicą można spędzić wakacje za dużo mniejsze pieniądze niż nad polskim morzem czy na Mazurach. U nas jest za drogo, często nieadekwatnie do jakości
- 2023-11-30: Technologie rewolucjonizują biznes restauracyjny. Kioski samoobsługowe, kody QR, a wkrótce sztuczna inteligencja będą standardem w branży gastronomicznej
- 2023-11-16: Polacy inwestują z myślą o spokojnej emeryturze. Wciąż niewielu z nich korzysta przy tym z dobrowolnych programów emerytalnych
- 2023-11-14: Rozmiar opisów w menu może wpływać na wybory gości restauracji. Niższa kaloryczność opisana większą czcionką skłania do zdrowszych opcji
- 2023-06-20: Tylko 1 proc. Polaków jest offline na wakacjach. Brak cyfrowej higieny i praca w trakcie urlopu mogą mieć jednak poważne konsekwencje dla zdrowia
- 2022-12-15: W tym roku catering świąteczny wyjątkowo popularny. Koszty samodzielnego gotowania mogą być wyższe niż zamówienie gotowych potraw
- 2022-10-06: Katarzyna Bosacka: Paragonów grozy można uniknąć. Trzeba tylko z głową wybierać restauracje i dokładnie czytać menu
- 2022-07-05: Polska wciąż ma problem z forsowaniem swoich interesów na arenie międzynarodowej. Brakuje też Polaków w instytucjach UE i globalnych organizacjach
- 2022-06-09: Większość Polaków wymienia smartfony co dwa lata, ale chciałaby częściej. Na popularności zyskuje wynajem elektroniki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
Ponad dwie dekady swojego życia biegaczka poświęciła sportowi. Nie ukrywa, że w niektórych momentach bardzo trudno było jej pogodzić sferę prywatną z intensywnymi treningami i wyjazdami na zawody, ale zawsze mogła liczyć na wsparcie i pomoc ze strony męża. Na bieżni spędzała dużo czasu i jak zauważyła, bardzo ucierpiały na tym jej relacje przyjacielskie i koleżeńskie. Wkrótce Iga Baumgart-Witan kończy karierę. Zamierza jednak nadal działać w sporcie, szkolić innych i współpracować z klubami. Kusi ją też telewizja.
Media
Problem patotreści w internecie narasta. Potrzebna edukacja dzieci, rodziców i nauczycieli

Co czwarty nastolatek (26 proc.) ogląda w sieci tzw. patostreamy, wulgarne, obsceniczne i nacechowane przemocą widowiska lub transmisje internetowe nadawane na żywo w serwisach streamingowych i mediach społecznościowych – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. To zjawisko mające na młodych ludzi negatywny wpływ wciąż zyskuje na znaczeniu w przestrzeni internetowej, a prawo nie nadąża za rozwojem technologii. Specjaliści zauważają, że nie jest to tylko chwilowa moda, ale poważny problem społeczny, który wymaga zintegrowanych działań edukacyjnych i informacyjnych.
Media
Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca

Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.