Newsy

80 proc. polskich mężczyzn kupuje kosmetyki samodzielnie, a blisko połowa na przygotowanie się do wyjścia potrzebuje do 45 minut

2015-12-17  |  06:45
Mówi:Kamil Pawelski
Funkcja:autor bloga www.ekskluzywnymenel.com
  • MP4
  • Mężczyźni przywiązują coraz większą wagę do wyglądu. Blisko połowa panów ankietowanych przez markę ZEW for men deklaruje, że na codzienną pielęgnację potrzebuje 15–45 minut. Zdecydowana większość polskich mężczyzn samodzielnie kupuje kosmetyki – najważniejsza jest dla nich skuteczność oraz wydajność tych produktów.

    Z badań przeprowadzonych przez markę ZEW for men wynika, że polscy mężczyźni nie uznają dbałości o wygląd za rzecz niemęską. Co więcej, dla 56 proc. ankietowanych panów wygląd ma bardzo duże znaczenie. 42 proc. badanych stwierdziło, że prawdziwy mężczyzna powinien ładnie pachnieć i być czysty, 28 proc. jest zdania, że powinien także dbać o skórę twarzy i ciała. Tylko 11 proc. ankietowanych zadeklarowało, że dbanie o siebie to domena kobiet, a mężczyznom nie wypada poświęcać na to czasu.

     Ponad 50 proc. mężczyzn uważa, że pielęgnacja męska nie kończy się na przysłowiowym Warsie, że jednak wchodzi trochę dalej. Czyli używanie perfum, dezodorantów, korzystanie z szeroko rozumianej kosmetologii. Ten temat coraz szerzej jest rozwijany w naszym społeczeństwie, co jest bardzo korzystne dla nas, ponieważ dzięki temu starzejemy się wolniej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kamil Pawelski, autor bloga Ekskluzywny Menel.

    42 proc. badanych mężczyzn za codzienną pielęgnację uważa mycie zębów, poranny prysznic oraz użycie podstawowych kosmetyków. 26 proc. ankietowanych za ważny element pielęgnacji uznaje skorzystanie od czasu do czasu z usług salonu fryzjerskiego lub barber shopu. Polscy mężczyźni znacznie różnią się pod względem czasu, który poświęcają na codzienną pielęgnację. 32 proc. badanych przeznacza na to około kwadransa.

    – Około 50 proc. mężczyzn potrzebuje 15–40 minut na to, żeby się przygotować do wyjścia z domu. Są też mężczyźni, którzy potrzebują tego czasu znacznie więcej, bo około 1,5 godziny. Nie wiem, co w tym czasie może się mieścić, jeżeli chodzi o pielęgnację męską – mówi Kamil Pawelski.

    Coraz więcej Polaków zdaje sobie także sprawę z tego, że męska skóra wymaga innej pielęgnacji niż kobieca. 80 proc. ankietowanych przyznało, że nie pożycza kosmetyków od partnerki, lecz samodzielnie kupuje produkty dostosowane do ich potrzeb. W produktach do pielęgnacji polscy mężczyźni szukają przede wszystkim skuteczności działania, funkcjonalności i wydajności. Duże znaczenie ma też zapach oraz łatwa dostępność. 24 proc. badanych przed zakupem czyta etykietę produktu i zwraca uwagę, by miał naturalny skład.

    – Dbanie o siebie daje Polakom pewność siebie, poczucie tego, że możemy więcej, że możemy odnosić pewne sukcesy. Wpływa na to, że podobamy się bardziej kobietom, kobiety podobają się bardziej mężczyznom. Na pewno też pozwala starzeć się wolniej, więc możemy korzystać z życia przez dłuższy czas, tym bardziej że żyjemy w czasach, kiedy młodość jest na piedestale – mówi Kamil Pawelski.

    Bloger uważa, że kosmetyk to bardzo dobry prezent gwiazdkowy dla mężczyzny. Nie powinien to być jednak produkt uniwersalny, lecz dobrze dopasowany do potrzeb osoby obdarowywanej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Film

    Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

    Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

    Ochrona środowiska

    Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

    Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

    Problemy społeczne

    W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

    Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.