Mówi: | Kamil Pawelski |
Funkcja: | autor bloga www.ekskluzywnymenel.com |
80 proc. polskich mężczyzn kupuje kosmetyki samodzielnie, a blisko połowa na przygotowanie się do wyjścia potrzebuje do 45 minut
Mężczyźni przywiązują coraz większą wagę do wyglądu. Blisko połowa panów ankietowanych przez markę ZEW for men deklaruje, że na codzienną pielęgnację potrzebuje 15–45 minut. Zdecydowana większość polskich mężczyzn samodzielnie kupuje kosmetyki – najważniejsza jest dla nich skuteczność oraz wydajność tych produktów.
Z badań przeprowadzonych przez markę ZEW for men wynika, że polscy mężczyźni nie uznają dbałości o wygląd za rzecz niemęską. Co więcej, dla 56 proc. ankietowanych panów wygląd ma bardzo duże znaczenie. 42 proc. badanych stwierdziło, że prawdziwy mężczyzna powinien ładnie pachnieć i być czysty, 28 proc. jest zdania, że powinien także dbać o skórę twarzy i ciała. Tylko 11 proc. ankietowanych zadeklarowało, że dbanie o siebie to domena kobiet, a mężczyznom nie wypada poświęcać na to czasu.
– Ponad 50 proc. mężczyzn uważa, że pielęgnacja męska nie kończy się na przysłowiowym Warsie, że jednak wchodzi trochę dalej. Czyli używanie perfum, dezodorantów, korzystanie z szeroko rozumianej kosmetologii. Ten temat coraz szerzej jest rozwijany w naszym społeczeństwie, co jest bardzo korzystne dla nas, ponieważ dzięki temu starzejemy się wolniej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kamil Pawelski, autor bloga Ekskluzywny Menel.
42 proc. badanych mężczyzn za codzienną pielęgnację uważa mycie zębów, poranny prysznic oraz użycie podstawowych kosmetyków. 26 proc. ankietowanych za ważny element pielęgnacji uznaje skorzystanie od czasu do czasu z usług salonu fryzjerskiego lub barber shopu. Polscy mężczyźni znacznie różnią się pod względem czasu, który poświęcają na codzienną pielęgnację. 32 proc. badanych przeznacza na to około kwadransa.
– Około 50 proc. mężczyzn potrzebuje 15–40 minut na to, żeby się przygotować do wyjścia z domu. Są też mężczyźni, którzy potrzebują tego czasu znacznie więcej, bo około 1,5 godziny. Nie wiem, co w tym czasie może się mieścić, jeżeli chodzi o pielęgnację męską – mówi Kamil Pawelski.
Coraz więcej Polaków zdaje sobie także sprawę z tego, że męska skóra wymaga innej pielęgnacji niż kobieca. 80 proc. ankietowanych przyznało, że nie pożycza kosmetyków od partnerki, lecz samodzielnie kupuje produkty dostosowane do ich potrzeb. W produktach do pielęgnacji polscy mężczyźni szukają przede wszystkim skuteczności działania, funkcjonalności i wydajności. Duże znaczenie ma też zapach oraz łatwa dostępność. 24 proc. badanych przed zakupem czyta etykietę produktu i zwraca uwagę, by miał naturalny skład.
– Dbanie o siebie daje Polakom pewność siebie, poczucie tego, że możemy więcej, że możemy odnosić pewne sukcesy. Wpływa na to, że podobamy się bardziej kobietom, kobiety podobają się bardziej mężczyznom. Na pewno też pozwala starzeć się wolniej, więc możemy korzystać z życia przez dłuższy czas, tym bardziej że żyjemy w czasach, kiedy młodość jest na piedestale – mówi Kamil Pawelski.
Bloger uważa, że kosmetyk to bardzo dobry prezent gwiazdkowy dla mężczyzny. Nie powinien to być jednak produkt uniwersalny, lecz dobrze dopasowany do potrzeb osoby obdarowywanej.
Czytaj także
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-03-25: Katarzyna Dowbor: Od 30 lat uczę się pielęgnacji ogrodu. Zieleń wycisza, uspokaja i ja to uwielbiam
- 2025-02-05: Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
- 2024-11-14: Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
- 2024-09-30: Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2024-08-08: Polki dość późno zaczynają myśleć o swojej niezależności finansowej na emeryturze. Nie mają konkretnie zdefiniowanych celów związanych z oszczędzaniem
- 2024-03-01: Szykują się gruntowne zmiany w polskich szkołach. MEN: Chcemy, żeby zdobywana wiedza nie była okupiona cierpieniem psychicznym
- 2024-03-07: Psycholog w każdej szkole priorytetem MEN w kontekście zdrowia psychicznego uczniów. Planowane są także programy dla rodziców i nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Qczaj: Mam dłuższe włosy i w życiu nie słyszałem tylu komplementów na temat swojego wyglądu. Dziewczyny mnie porównują do Massimo z „365 dni”
Trener zmienił ostatnio swój image za sprawą dłuższych włosów i cieszy się, że ta metamorfoza przypadła do gustu tak wielu osobom. Jak podkreśla, zdecydował się na diametralnie inną fryzurę, żeby w końcu spełnić marzenie z dzieciństwa. Qczaj zaznacza też, że rok temu, by pozbyć się zakoli, zrobił przeszczep mieszków włosowych.
Farmacja
Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.
Psychologia
Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.