Newsy

Artur Barciś: Odkąd mieszkam na wsi, znam dużo więcej sąsiadów, niż kiedy mieszkałem w bloku. W miastach poznawanie ludzi nie bardzo nas interesuje

2024-05-13  |  06:00

W spektaklu „Barabuum!” wyreżyserowanym przez Artura Barcisia pewna para postanawia zainteresować się życiem swoich sąsiadów i bliżej ich poznać. Ta znajomość z czasem przeradza się jednak w zupełnie nieoczywistą relację. Aktor podkreśla, że choć jest to historia z przymrużeniem oka, to jednak powinna zachęcić do przemyśleń. Jego zdaniem warto pokonać nieśmiałość i otworzyć się na nowe znajomości. Jak przyznaje, on sam prywatnie utrzymuje dobre kontakty ze swoimi sąsiadami i każda z tych osób wnosi do jego życia coś wartościowego.

Artur Barciś docenia to, że w jego okolicy mieszkają tak sympatyczni ludzie, z którymi może porozmawiać na każdy temat i o każdej porze. Nikt nie stwarza żadnych barier, nie ma napiętej atmosfery, uciążliwości czy wścibstwa.

– Mieszkam właściwie na wsi, czyli w takiej enklawie, która jest terenem leśno-parkowym. Tam są wyłącznie domy jednorodzinne i większość sąsiadów się zna. Spotykamy się czasem na jakimś ognisku, na jakichś spotkaniach, więc w tym miejscu, w którym mieszkam od prawie 30 lat, znam więcej sąsiadów niż kiedyś, kiedy mieszkałem w bloku – mówi agencji Newseria Lifestyle Artur Barciś.

Aktor zauważa, że w blokach jest większa anonimowość i mniejsza chęć poznawania ludzi. Bywa, że sąsiedzi spotykają się w windzie lub mijają na klatce schodowej nawet bez słowa.

– Wszystko sprowadza się do tego, że jesteśmy zalatani, zapracowani, biegniemy do tych swoich klatek w blokach, chcemy jak najszybciej odpocząć, spotkać się ze swoją najbliższą rodziną i poznawanie wszystkich dookoła nie bardzo nas interesuje. Chyba że ktoś się odważy i zapuka do naszych drzwi, tak jak bohaterowie „Barabuum!” – dodaje.

Spektakl można oglądać na scenie Małej Warszawy, a także w wybranych domach kultury i salach widowiskowych w Zamościu, Wrocławiu, Poznaniu, Toruniu i Bydgoszczy.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.