Mówi: | Bartek Stroiński |
Funkcja: | animator kultury |
Młodzi ludzie z dużych miast stawiają na kreatywne imprezowanie
Według badań Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych przeprowadzonych dla marki Smirnoff Black 51 proc. młodych mieszkańców dużych miast szuka takiego sposobu spędzania wolnego czasu, który pozwoli im realizować marzenia, natomiast 48 proc. ankietowanych chce łączyć imprezowanie z rozwijaniem pasji. Tylko 35 proc. ankietowanych chce doświadczać możliwie różnych rzeczy podczas imprezowania. Miasta wychodzą więc naprzeciw oczekiwaniom i tworzą coraz więcej kreatywnych miejsc i imprez.
– Możemy to zaobserwować w Warszawie. Powstają różne ciekawe lokale. Miasto wychodzi też ze swoją inicjatywą, rewitalizując bulwar nadwiślański. Powstało Centrum Nauki Kopernik, za chwilę powstaną kolejne miejsca – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Bartek Stroiński, animator kultury.
Nie tylko władze Warszawy inwestują pieniądze w nowe przedsięwzięcia i miejsca. W Poznaniu rokrocznie odbywa się jeden z największych maratonów w Polsce, w Łodzi dwa razy w roku organizowany jest Polski Tydzień Mody. Tradycją stała się też Noc Muzeów, podczas której przez całą noc można za darmo odwiedzać muzea i galerie.
– Ludzie oczekują więcej wydarzeń kulturalnych, takich jak: pokazy mody, pokazy filmowe, wspieranie młodych projektantów, architektów, muzyków, wszystkich artystów. Przykładamy też coraz większą uwagę do tego, gdzie się znajdujemy w danej chwili, do tego, co pijemy, co jemy – podkreśla Bartek Stroiński.
Nowy trend wśród młodych ludzi potwierdzają też badania, zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia, Sponsoring Monitor. Wynika z nich, że przez ostatnie cztery lata aż czterokrotnie powiększyło się grono pasjonatów biegania. Jest ono najpopularniejsze wśród osób w przedziale wiekowym 15-34.
Z badań dla marki Smirnoff Black wynika także, że 27 proc. ankietowanych lubi podczas spędzania wolnego czasu spotykać się z ludźmi i budować z nimi relacje, 24 proc. mieszkańców dużych miast w wolnym czasie chce realizować własne pomysły, natomiast 19 proc. respondentów szuka w imprezach nowości. W badaniach uczestniczyła reprezentatywna grupa 700 ludzi w przedziale wiekowym 18-35 lat, wszyscy mieszkający na co dzień w dużych miastach Polski, jak: Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Poznań.
Czytaj także
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
- 2024-09-23: Edukację czekają znacznie głębsze zmiany niż te dotyczące prac domowych. W debacie potrzebny jest głos zarówno nauczycieli i rodziców, jak i ekspertów
- 2024-09-20: W Polsce rodzi się coraz mniej dzieci. Zdrowiu reprodukcyjnemu wciąż poświęca się za mało uwagi w debacie o dzietności i polityce rodzinnej
- 2024-06-05: Tomasz i Agata Wolni: Czas spędzony z naszymi dziećmi jest dla nas najcenniejszy. Dlatego walczymy z urządzeniami, które chcą nas na milion sposobów rozproszyć i nam go ukraść
- 2024-05-10: Rafał Zawierucha: Nie ma nic piękniejszego w życiu niż posiadanie dziecka. Uwielbiam wracać do domu do moich cudownych dziewczyn i spędzać z nimi czas
- 2024-05-07: Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych
- 2024-03-05: Zanieczyszczenie światłem zagrożeniem dla zdrowia ludzi i stanu środowiska. RPO chce wprowadzenia regulacji dotyczących korzystania ze sztucznego światła
- 2024-03-19: Szkoły potrzebują procedur związanych z próbami samobójczymi uczniów. Niezbędne są także szkolenia dla nauczycieli i rodziców
- 2024-01-22: Silne zakłócenia w transporcie międzynarodowym. Niedługo mogą odczuć je też europejscy konsumenci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.