Newsy

Młodzi ludzie z dużych miast stawiają na kreatywne imprezowanie

2014-02-26  |  06:40
Młodym ludziom nie wystarcza już nocne tournée po klubach czy domówki zakrapiane alkoholem. Według najnowszych badań Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych przeprowadzonych dla marki Smirnoff Black, mieszkańcy dużych miast w czasie wolnym chcą spotykać się z ludźmi, realizować własne pomysły, a w imprezach szukają nowości. W ten sposób rozumieją stwierdzenie „żyć pełnią życia”. 

Według badań Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych przeprowadzonych dla marki Smirnoff Black 51 proc. młodych mieszkańców dużych miast szuka takiego sposobu spędzania wolnego czasu, który pozwoli im realizować marzenia, natomiast 48 proc. ankietowanych chce łączyć imprezowanie z rozwijaniem pasji. Tylko 35 proc. ankietowanych chce doświadczać możliwie różnych rzeczy podczas imprezowania. Miasta wychodzą więc naprzeciw oczekiwaniom i tworzą coraz więcej kreatywnych miejsc i imprez.

Możemy to zaobserwować w Warszawie. Powstają różne ciekawe lokale. Miasto wychodzi też ze swoją inicjatywą, rewitalizując bulwar nadwiślański. Powstało Centrum Nauki Kopernik, za chwilę powstaną kolejne miejsca – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Bartek Stroiński, animator kultury.

Nie tylko władze Warszawy inwestują pieniądze w nowe przedsięwzięcia i miejsca. W Poznaniu rokrocznie odbywa się jeden z największych  maratonów w Polsce, w Łodzi dwa razy w roku organizowany jest Polski Tydzień Mody. Tradycją stała się też Noc Muzeów, podczas której przez całą noc można za darmo odwiedzać muzea i galerie.

Ludzie oczekują więcej wydarzeń kulturalnych, takich jak: pokazy mody, pokazy filmowe, wspieranie młodych projektantów, architektów, muzyków, wszystkich artystów. Przykładamy też coraz większą uwagę do tego, gdzie się znajdujemy w danej chwili, do tego, co pijemy, co jemy – podkreśla Bartek Stroiński.

Nowy trend wśród młodych ludzi potwierdzają też badania, zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia, Sponsoring Monitor. Wynika z nich, że przez ostatnie cztery lata aż czterokrotnie powiększyło się grono pasjonatów biegania. Jest ono najpopularniejsze wśród osób w przedziale wiekowym 15-34.

Z badań dla marki Smirnoff Black wynika także, że 27 proc. ankietowanych lubi podczas spędzania wolnego czasu spotykać się z ludźmi i budować z nimi relacje, 24 proc. mieszkańców dużych miast w wolnym czasie chce realizować własne pomysły, natomiast 19 proc. respondentów szuka w imprezach nowości. W badaniach uczestniczyła reprezentatywna grupa 700 ludzi w przedziale wiekowym 18-35 lat, wszyscy mieszkający na co dzień w dużych miastach Polski, jak: Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Poznań.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.