Newsy

Młodzi ludzie z dużych miast stawiają na kreatywne imprezowanie

2014-02-26  |  06:40
Młodym ludziom nie wystarcza już nocne tournée po klubach czy domówki zakrapiane alkoholem. Według najnowszych badań Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych przeprowadzonych dla marki Smirnoff Black, mieszkańcy dużych miast w czasie wolnym chcą spotykać się z ludźmi, realizować własne pomysły, a w imprezach szukają nowości. W ten sposób rozumieją stwierdzenie „żyć pełnią życia”. 

Według badań Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych przeprowadzonych dla marki Smirnoff Black 51 proc. młodych mieszkańców dużych miast szuka takiego sposobu spędzania wolnego czasu, który pozwoli im realizować marzenia, natomiast 48 proc. ankietowanych chce łączyć imprezowanie z rozwijaniem pasji. Tylko 35 proc. ankietowanych chce doświadczać możliwie różnych rzeczy podczas imprezowania. Miasta wychodzą więc naprzeciw oczekiwaniom i tworzą coraz więcej kreatywnych miejsc i imprez.

Możemy to zaobserwować w Warszawie. Powstają różne ciekawe lokale. Miasto wychodzi też ze swoją inicjatywą, rewitalizując bulwar nadwiślański. Powstało Centrum Nauki Kopernik, za chwilę powstaną kolejne miejsca – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Bartek Stroiński, animator kultury.

Nie tylko władze Warszawy inwestują pieniądze w nowe przedsięwzięcia i miejsca. W Poznaniu rokrocznie odbywa się jeden z największych  maratonów w Polsce, w Łodzi dwa razy w roku organizowany jest Polski Tydzień Mody. Tradycją stała się też Noc Muzeów, podczas której przez całą noc można za darmo odwiedzać muzea i galerie.

Ludzie oczekują więcej wydarzeń kulturalnych, takich jak: pokazy mody, pokazy filmowe, wspieranie młodych projektantów, architektów, muzyków, wszystkich artystów. Przykładamy też coraz większą uwagę do tego, gdzie się znajdujemy w danej chwili, do tego, co pijemy, co jemy – podkreśla Bartek Stroiński.

Nowy trend wśród młodych ludzi potwierdzają też badania, zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia, Sponsoring Monitor. Wynika z nich, że przez ostatnie cztery lata aż czterokrotnie powiększyło się grono pasjonatów biegania. Jest ono najpopularniejsze wśród osób w przedziale wiekowym 15-34.

Z badań dla marki Smirnoff Black wynika także, że 27 proc. ankietowanych lubi podczas spędzania wolnego czasu spotykać się z ludźmi i budować z nimi relacje, 24 proc. mieszkańców dużych miast w wolnym czasie chce realizować własne pomysły, natomiast 19 proc. respondentów szuka w imprezach nowości. W badaniach uczestniczyła reprezentatywna grupa 700 ludzi w przedziale wiekowym 18-35 lat, wszyscy mieszkający na co dzień w dużych miastach Polski, jak: Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Poznań.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.