Mówi: | Szymon Majewski |
Funkcja: | dziennikarz |
Szymon Majewski: warto pomagać dzieciom uzdolnionym artystycznie. To one będą gigantami tworzącymi kulturalną historię Polski
Byłem harcerzem, pomaganie innym to dla mnie naturalna rzecz – mówi dziennikarz. Jego zdaniem osoby publiczne powinny oddawać część energii, którą dostają od fanów. Pomagać warto nie tylko dzieciom chorym lub cierpiącym z powodu niedostatku, ale także uzdolnionym artystycznie – bez wsparcia nie będą bowiem mogły rozwijać swoich talentów. Z tego powodu Szymon Majewski zaangażował się w projekt "Wyjść z twarzą".
Szymon Majewski chętnie angażuje się w działalność charytatywną, m.in. poprzez prowadzenie imprez o charakterze dobroczynnym. Jego zdaniem pomaganie potrzebującym to obowiązek osób publicznych, dzięki swojej rozpoznawalności są bowiem w stanie zrobić więcej niż zwykli obywatele. Jest to także forma oddania uwagi i energii, jakie każda osoba publiczna otrzymuje od swoich słuchaczy, widzów i fanów. Dziennikarz podkreśla, że w ten sposób dziękuje ludziom za czas, który poświęcają na słuchanie jego audycji lub czytanie felietonów jego autorstwa.
– Nie lubię o tym mówić, bo mówienie o czynieniu dobra zawsze zahacza o lekkie chwalenie się, natomiast uważam, że każdy może to rozwiązać indywidualnie. Ja byłem harcerzem, więc dla mnie to jest naturalna sprawa, nadal się nim czuję dzięki temu, to jest rodzaj jakiejś służby – mówi Szymon Majewski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Dziennikarz zdaje sobie sprawę, że chęć pomagania zazwyczaj wyzwalają takie ludzkie dramaty jak choroba czy skrajna nędza. Zaznacza jednak, że warto wspierać również innych potrzebujących, np. dzieci uzdolnione artystycznie, które bez pomocy finansowej nie będą w stanie rozwijać swoich talentów. Według Szymona Majewskiego takie wsparcie można potraktować jako inwestycję w kulturalną przyszłość Polski.
– Oni potem będą sławili imię Polski, będą tymi gigantami, którzy będą malowali obrazy, będą robili rzeźby, ci którzy będą tworzyli kulturalną historię tego kraju, więc to najfajniejsza wizytówka, najbardziej godna – mówi dziennikarz.
Aby pomóc młodym artystom Szymon Majewski zaangażował się w projekt "Wyjść z twarzą", którego celem jest wsparcie dzieci będącym pod opieką Fundacji Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła” i umożliwić im kształcenie, rozwój artystyczny oraz sfinansować ich artystyczne wakacje. Zdobyte fundusze pozwolą im m.in. uczestniczyć w spektaklach teatralnych, koncertach muzycznych, zwiedzaniu muzeów i wystaw. Na projekt „Wyjść z twarzą” składa się 45 portretów znanych osób ze świata kultury, sztuki, nauki i biznesu. Sportretowani zostali m.in.: prof. Jerzy Bralczyk, prof. Jerzy Stuhr, Maciej Stuhr, Grażyna Wolszczak, Cezary Żak, Szymon Majewski, Grzegorz Turnau, Piotr Cyrwus, Jerzy Owsiak, prof. Leszek Balcerowicz, oraz Grupa Teatralna Mumio.
– Wszyscy wyglądamy ciekawie, korzystnie, ale też trochę ostro, te portrety dodają męskości, są surowe, niektórzy wyglądamy jak bandyci z wyrokiem i to mi się strasznie podoba, bo nagle się okazuje, że też mam w sobie jakąś mroczną i złowieszczą. Widzę w sobie jakiegoś rycerza, walkę o ogień, "Grę o tron", przeróżne tego typu postacie, nawet trochę "Władcę Pierścieni" – mówi Szymon Majewski.
Autorką wszystkich portretów jest młoda artystka Iwona Golor, absolwentka wydziału malarstwa warszawskiej ASP. 11 czerwca w Teatrze Polskim w Warszawie odbył się uroczysty wernisaż obrazów, które zostaną wystawione na aukcję prowadzoną przez Dom Aukcyjny Art in House oraz licytację internetową. Wszystkie portrety trafią ponadto do wydanego z tej okazji albumu.
– Co mnie wzruszyło to to, że jestem podobny na tych obrazach do mojego idola z dzieciństwa, imiennika Szymona Kobylińskiego. Zawsze chciałem nim być, dzięki tej brodzie jakoś się do niego zbliżyłem, a na tym portrecie jeszcze bardziej idę w kroki Szymona Kobylińskiego, oby też ten talent na mnie spłynął – mówi Szymon Majewski.
Czytaj także
- 2025-07-02: Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu
- 2025-06-24: Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-24: Qczaj: Po miesiącu w Tajlandii przeżywam jakieś przebudzenie. Ostatnio miałem w życiu dużo różnych trudności
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
- 2025-05-13: Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-03-24: Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.