Newsy

Edyta Herbuś: polscy artyści są coraz bardziej cenieni na świecie

2016-10-25  |  06:55

Zdaniem aktorki rodzima sztuka zdobywa coraz większą renomę na świecie. Wizytówkami Polski są m.in. Krzysztof Warlikowski i Mariusz Treliński. Polskie filmy zdobywają nagrody na najważniejszych festiwalach, a spektakle teatralne wystawiane są na najsłynniejszych scenach świata takich jak Metropolitan Opera. Edyta Herbuś uważa jednak, że polska sztuka bywa zbyt mocno osadzona w rodzimym kontekście kulturowym. 

We wrześniu Edyta Herbuś była świadkiem sukcesu Mariusza Trelińskiego, który premierą spektaklu „Tristan i Izolda” otworzył sezon w słynnej nowojorskiej Metropolitan Opera. Tancerka uważa, że to bezprecedensowe wydarzenie może być powodem do dumy dla wszystkich Polaków. Jest też zdania, że kultura może być nośnikiem pozytywnego wizerunku Polski na świecie.

Bardzo bym chciała, żeby była, tylko to nie jest takie proste, bo te najpiękniejsze, najbardziej wzruszające utwory otwierają serce i zależnie od tego, jaka jest temperatura w kraju, tak to wszystko się przekłada na naszych twórców – mówi Edyta Herbuś agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Gwiazda uważa, że polska kultura i sztuka ma kilka wspaniałych wizytówek. Należą do nich tacy twórcy jak Mariusz Treliński czy Krzysztof Warlikowski. Goszcząc w Nowym Jorku, tancerka miała okazję oglądać sztukę „Fedry” w jego reżyserii. Spektakl z Isabelle Huppert i Andrzejem Chyrą w rolach głównych został pokazany w ramach Next Wave Festival. Wcześniej został przyjęty z owacjami m.in. w Paryżu i Londynie.

Mamy naprawdę bardzo silną grupę reprezentującą nas tam i widzę, że jesteśmy bardzo cenieni na świecie i to coraz szersze kręgi zatacza – mówi Edyta Herbuś.

Na świecie coraz większe sukcesy odnosi także polska kinematografia. Film „Ida” w reżyserii Pawła Pawlikowskiego otrzymał nagrodę Goya i nagrodę Oscara, obraz „Zjednoczone stany miłości” Tomasza Wasilewskiego zdobył Srebrnego Niedźwiedzia podczas Berlinale 2016, a „Córki dancingu” Agnieszki Smoczyńskiej zostały uhonorowane nagrodą specjalną jury Sundance Film Festival.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.