Newsy

Tej zimy modne będą wyraziste modele butów

2013-10-16  |  09:00
W nadchodzącym sezonie zimowym najmodniejsze będą buty skórzane. Królować będzie także obuwie w stylu rockowym. Nie ma mowy o delikatnych wzorach trzeba postawić na wyraziste modele.

–  Modne będą buty grungowe, buty rockowe w stylu motocyklowym. Także buty z różnego rodzaju skóry, na przykład ze skóry licowej czy lakierowanej, w różnych odcieniach – wylicza Magdalena Albińska z firmy Clarks.

Nadal modne są buty ze skóry imitującej skórę węża. Do łask wracają też buty ze skóry udającej końskie włosie, a w rzeczywistości wykonane z krowiej skóry.

Niezmiennie na sklepowych półkach pojawia się zamsz. Jeśli chodzi o kolory, koniecznie trzeba postawić odcienie czekolady.

Takie ciepłe kolory, które akurat super na jesieni wyglądają –  mówi Magdalena Albińska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Modny będzie także styl edwardiański, czyli buty stworzone z myślą o mężczyznach, ale noszone przez panie. To obuwie ciężkie i masywne, ale zrobione z myślą o kobiecych nogach.

–  Bardzo fajnie to wygląda, szczególnie, jeżeli buty są w jakiś sposób są zdobione np., skóra jest metalizowana, pozłacana, srebrna –  podkreśla Albińska.

W ładną pogodę, bez śniegu, warto skusić się na szpilki. Ale klasyczne:

 –  Szpilki na słupkach w tym sezonie z wydłużanym noskiem, również takie dosyć masywne, potężne obcasy, zaczynają być coraz bardziej popularne. Klasyczne szpilki, klasyczna czerń, buty często zdobione jakimiś dodatkami np. imitacjami biżuterii drogocennej – podkreśla Magdalena Albińska.

Dla odważnych, styliści proponują buty zdobione ćwiekami, frędzlami lub sprzączkami. Warto też zaszaleć z kolorem – tej zimy nie tylko czarny będzie modny.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.