Mówi: | Teresa Rosati |
Funkcja: | projektantka mody |
Teresa Rosati otwiera wspólny salon z marką Lagerfeld
Teresa Rosati dołączy do prestiżowego grona projektantów mody, którzy będą mieć swój butik w warszawskim MODO Centrum. Projektantka podkreśla, że nie trzeba było jej długo przekonywać, żeby otworzyła salon w tym miejscu. Decyzję podjęła błyskawicznie. Butik będzie dzielić z marką Lagerfeld.
Na otwarcie butiku trzeba jeszcze poczekać kilka miesięcy. Na razie trwają prace budowlano-wykończeniowe.
– Myślę, że to będzie bardzo ważne miejsce związane z modą w Warszawie, ponieważ skupia wiele wspaniałych marek. Będzie aleja projektantów, zarówno tych już uznanych, jak i tych mniej znanych, ale jednak ze świetnymi kolekcjami. Na pewno będzie to bardzo ciekawe miejsce dla osób lubiących modę, dla osób poszukujących ciekawych kolekcji, duża różnorodność – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Teresa Rosati, projektantka mody.
Zdaniem Rosati dużym atutem MODO Centrum jest to, że nie będzie tutaj sklepów sieciowych. Klienci przychodzą więc nie po to, by kupić cokolwiek, ale w poszukiwaniu oryginalnych ubrań uszytych w profesjonalnych pracowniach.
– Decyzję o otwarciu swojego salonu w tym miejscu podjęłam stosunkowo szybko, długo się nie zastanawiałam. Tu będzie ponad 300 butików wielu wspaniałych marek, ale będzie też aleja polskich projektantów. I to zaważyło na tym, żeby ten salon otworzyć w tym może trochę do tej pory niedocenianym miejscu Warszawy. Myślę, że to miejsce przekona klientów bardziej wymagających, którzy cenią sobie kolekcje indywidualne, autorskie – przyznaje Teresa Rosati.
Przez 10 lat Teresa Rosati miała salon w Galerii Mokotów. MODO Centrum mieści się w Warszawie, przy ul. Łopuszańskiej 22. Powierzchnia handlowa obiektu wynosi 16 tys. m2.
– Będę miała salon razem z Lagerfeldem, z modą męską, z którą już byłam związana w ciągu ostatnich 2 lat. W alei projektantów będę w sąsiedztwie takich projektantów, jak Łukasz Jemioł czy Ewa Minge. Każdy z projektantów prezentuje różne kolekcje. I te prêt-à-porter, i te bardziej takie haute couture, i na różne okazje, i sportowe, i codzienne, i tak jak w moim przypadku koktajlowe, wieczorowe – tłumaczy Teresa Rosati.
Projektantka przez lata wypracowała swój własny styl. Bierze udział zarówno w polskich, jak i zagranicznych pokazach mody. Działa pod szyldem Studio Mody Teresa Rosati.
– Wyspecjalizowałam się w modzie koktajlowej, wizytowej, wieczorowej, galowej, to są bardzo zbliżone kategorie, ale jednak każda z nich ma swój dress code, stąd drobne różnice. Obejmują one dwie linie: linię klasyczną dla kobiet w każdym wieku oraz linię młodzieżową „For Weronika”. Będzie też kontynuacja kolekcji bardzo kobiecych, ze znakomitych tkanin, głównie naturalnych, w rozmaitej kolorystyce – dodaje Teresa Rosati.
Czytaj także
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-04-08: Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-03-31: Coraz więcej dronów dzieli przestrzeń powietrzną z załogowymi statkami powietrznymi. Powstaje system do koordynacji lotów
- 2025-02-18: Instytucje unijne przyglądają się kryzysowi politycznemu w Serbii. Kolejny miesiąc potężnych demonstracji
- 2025-01-28: Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-01-09: Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
- 2025-01-17: Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.