Newsy

Trendy w modzie zmieniają się częściej niż w wystroju wnętrz

2014-09-30  |  06:15

Krytyk designu Katarzyna Rzehak podkreśla, że trendy w wyposażeniu wnętrz nie zmieniają się tak często, jak w modzie, bo mebli nie kupuje się tylko na jeden sezon. Niemniej charakter aranżacji można co jakiś czas modyfikować, żonglując innymi dodatkami i kolorami. Obecnie królują wszystkie odcienie błękitu, granatu i turkusu.

Wspólnym elementem, który łączy obie branże, jest kolor. Na przykład w tej chwili mówimy, że błękit jest nową czernią. Widzimy go w kolekcjach mody, na wybiegach, w prognozach na 2015 rok i w przeróżnych wariantach bardzo mocno wszedł również do branży wnętrzarskiej. Mamy takie kanapy, dywany, zasłony – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Rzehak, krytyk designu i specjalista w dziedzinie prognozowania trendów.

Katarzyna Rzehak podkreśla, że teraz projektanci mebli i dekoratorzy wnętrz przede wszystkim stawiają na wielofunkcyjność, o której nie zawsze można powiedzieć w kontekście ubrań. Dużą popularnością cieszą się meble modułowe.

 Nowoczesność wymusiła, szczególnie na meblach, to, żeby na przykład kanapa nie była meblem z jednego kawałka. Żeby dało się ją rozdzielić, żeby można było z niej zrobić dwie kanapy, a może szezlong, albo może podnóżek z fotelem. Takim nowym trendem jest także to, by meble biurowe były bardzo lekkie i łatwe do przenoszenia  – tłumaczy Katarzyna Rzehak.

Jej zdaniem niezwykle trudno oszacować, na ile trendy panujące w modzie mają wpływ na aranżacje wnętrz. Są to dwie zupełnie inne branże.

Trendy prognozowane dla mody i te, które widzimy w sklepach sieciowych, są dużo krótsze niż trendy, które są prognozowane dla wnętrz. Sukienkę kupujemy często na jeden sezon i potem ją wyrzucamy, nie zakładamy jej nigdy więcej. Z wyposażeniem wnętrz jest inaczej, człowiek nie kupuje kanapy na jeden sezon –  wyjaśnia Katarzyna Rzehak.

 

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.