Newsy

Turyści ruszyli do biur podróży. Na narty najczęściej wybierają kurorty włoskie i austriackie

2016-01-13  |  06:25
Mówi:Magda Plutecka
Funkcja:rzeczniczka Neckermann Polska
  • MP4
  • Na kilka dni przed feriami ruch w biurach podróży się zwiększa. W Neckermannie sprzedaż wyjazdów zimowych wzrosła w ostatnim tygodniu o 50 proc., a turystów przyciągają m.in. nieco niższe niż przed rokiem ceny. Narciarze najczęściej wybierają kurorty we Włoszech i Austrii, z dojazdem własnym. Z kolei ci, którzy chcą wypocząć w ciepłym klimacie, najchętniej podróżują na Wyspy Kanaryjskie.

    Jak tylko pojawił się śnieg, a w tym roku pojawił się z dużym opóźnieniem, Polacy przystąpili do rezerwacji wyjazdów. Ostatnie dni to bardzo duża dynamika sprzedaży wyjazdów narciarskich – notujemy nawet 50-proc. wzrosty sprzedaży. Jak tylko ten trend się utrzyma, to będziemy mogli mówić o kilkuprocentowym wzroście sprzedaży imprez narciarskich do roku poprzedniego – mówi Magda Plutecka, rzeczniczka Neckermann Polska.

    Preferencje klientów na sezon zimowy nie zmieniają się znacząco. Królują Alpy. 80 proc. wyjeżdżających z Neckermannem wybiera stoki we Włoszech i w Austrii. Główny powód to gwarancja śniegu przy dobrej pogodzie, ale turyści doceniają też dobrą infrastrukturę, świetną kuchnię oraz wygodny dojazd.

    To ważne, bo większość narciarzy udaje się do kurortów własnym środkiem transportu. Val di Sole, Val di Fiemme, Val Gardena i Livigno to najczęściej wybierane regiony wypoczynku we Włoszech. Do Austrii najchętniej udajemy się do regionu salzburskiego, aczkolwiek ci bardziej wymagający narciarze udają się do takich miejscowości, jak Ischgl, Saalbach-Hinterglemm czy Sölden – wymienia Plutecka.

    W stosunku do ubiegłego sezonu ceny wyjazdów narciarskich są o kilka procent niższe. Jak wyjaśnia rzeczniczka Neckermann Polska, nie wpłynął na to kurs złotego do euro, ale warunki pogodowe.

    Początkowy brak śniegu spowodował opóźnienia w rezerwacjach zimowych wyjazdów, a przez to wzrosła konkurencja i stopniały marże. Finalnie cena dla klienta jest atrakcyjniejsza niż w roku poprzednim – mówi Plutecka. – Planując wyjazd narciarski, warto zwrócić również uwagę na koszty dodatkowe, np. na cenę skipassów. W naszej ofercie klienci znajdą wiele obiektów ze skipassami w cenie. Umożliwiamy też ich rezerwację przed wyjazdem po preferencyjnych cenach.

    Tygodniowy wyjazd na narty do Livigno we Włoszech, z pobytem w trzygwiazdkowym hotelu z dwoma posiłkami to koszt od 1,9 tys. zł na rodzinę, czyli dwie osoby dorosłe i dziecko. Rodzinny pobyt w Alpach austriackich kosztuje od 2,1 tys. zł, a tygodniowy wyjazd na narty do Wisły w Polsce to koszt od około 1,1 tys. zł na rodzinę.

    Zima to dla wielu osób najlepszy czas na wypoczynek i regenerację na ciepłej plaży. W tym roku Egipt oddał palmę pierwszeństwa Wyspom Kanaryjskim, które cenimy ze względu na różnorodność krajobrazową, ale też bardzo dobry klimat. W tej chwili temperatury przekraczają tam 20 stopni Celsjusza – mówi Magda Plutecka.

    To również dobry czas, żeby wybrać się w egzotyczną podróż. Zwolenników tego typu wyjazdów przybywa. Neckermann w tym roku notuje 20-proc. wzrost sprzedaży takich ofert.

    Na pewno jest to związane z poszukiwaniem nowych miejsc wypoczynku, ale też z coraz większą siatką połączeń i atrakcyjniejszymi cenami pobytu na egzotycznych kierunkach. Kuba, Dominikana, Meksyk to najchętniej wybierane przez Polaków miejsca. W tym roku notujemy również wzrost zainteresowania Kenią, Jamajką i Malediwami – mówi Magda Plutecka.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.