Newsy

Ubrania sportowe z printami inspirowanymi przyrodą oraz łączące kolory stonowane z mocnymi hitem sezonu jesień-zima

2014-10-15  |  06:35

Bluzy w stonowanych kolorach, przełamane mocnym akcentem, z nadrukami i printami inspirowanymi motywami przyrody, jednolite buty lub wyróżnione podeszwą fluo, a także spodnie ze wstawkami z naturalnej skóry to sportowe trendy w sezonie jesienno-zimowym 2014/2015. Modne wciąż będą ubrania z wzorami moro i camo. Sportowy styl trafi  nie tylko na siłownie i do klubów fitness, lecz także na ulice. Na wygodę postawili m.in. Karl Lagerfeld i Tom Ford.

Najmodniejsze ubrania sportowe na tegoroczną jesień i zimę będą w kolorach łagodnych, np. pastelach i błękitach, wzbogacone jednak intensywnymi fragmentami innego koloru, np. w przypadku bluz po bokach czy na ramionach. Kolekcję taką zaproponowała m.in. marka 4F, Nike, Puma.

Może być to burgund, bardzo nasycony granat, zieleń lub kolor fluo, np. wpadający w fluorescencyjne kolory niebieskie – mówi o mocnych akcentach Katarzyna Węsławowicz, marketing manager Puma Polska.

Mocno w tym sezonie zostały zaakcentowane także printy i motywy inspirowane przyrodą. Adidas zaproponował np. legginsy i bluzę w paski typu zebra, Nike postawiła na wzory imitujący zebrę w sportowych biustonoszach i koszulkach, a projektanci marki 4F stworzyli ubrania z wizerunkami zwierząt, np. sowy, zaś Puma ubrania i dodatki, np. torby we wzorzyste liście i kwiaty.

W tym sezonie pojawią  się też printy drzew, kory drzew, elementy dzikich zwierząt, drapieżników, skóry węża, tygrysa i pumy. Printy pojawiają się na całych T-shirtach, które będą wypełnione twarzą zwierzęcia, lub jako wstawki w spodniach lub butach, np. połączenie skóry naturalnej z elementem skóry zwierzęcia – mówi Katarzyna Węsławowicz.

Modne nadal będą bluzy z nadrukami napisów czy sloganami, a także wzory moro i camo, jednak nie w żołnierskim stylu, lecz przełamany kolorem fluo np. granatem czy fioletem. Jeśli chodzi o buty, popularne staną się te jednobarwne.

Chodzi o jeden kolor w różnych wykończeniach, czyli np. podeszwa, wszelkie dodatki i wykończenia łącznie ze sznurowadłami i językiem są ciemne. Nadal chcemy się wybijać na ulicy, więc pojawi się też kolor bardzo nasycony, bardzo widoczny.  Pięknie to widać na butach, które z takich bardzo biegowych wybiegów, nagle wchodzą na ulicę i stają się modelami streetwearowymi, przełamującymi całą stylizację danej osoby na ulicy – tłumaczy Katarzyna Węsławowicz.

Sportowy styl od kilku sezonów wychodzi poza siłownie oraz kluby fitness i staje się trendy na co dzień. W tegorocznym sezonie jesienno-zimowym dom mody Chanel proponuje sportowe buty w palecie kolorów fluo, dresowe dopasowane spodnie w połączeniu ze sweterkiem odsłaniającym brzuch, a także wygodne dzianinowe kombinezony. Z kolei Tom Ford postawił na cekinowe sukienki z nadrukami numerów jak u rugbystów. Sportowe marki coraz częściej zresztą zapraszają do współpracy znanych projektantów, tworząc również kolekcje streetowe. Marka Puma tworzy wraz z domem mody Alexander McQueen. Z kolei Adidas Originals projektuje rzeczy przy współpracy z Jeremy'm Scottem.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.