Mówi: | Katarzyna Węsławowicz |
Funkcja: | marketing manager |
Firma: | Puma Polska |
Ubrania sportowe z printami inspirowanymi przyrodą oraz łączące kolory stonowane z mocnymi hitem sezonu jesień-zima
Bluzy w stonowanych kolorach, przełamane mocnym akcentem, z nadrukami i printami inspirowanymi motywami przyrody, jednolite buty lub wyróżnione podeszwą fluo, a także spodnie ze wstawkami z naturalnej skóry to sportowe trendy w sezonie jesienno-zimowym 2014/2015. Modne wciąż będą ubrania z wzorami moro i camo. Sportowy styl trafi nie tylko na siłownie i do klubów fitness, lecz także na ulice. Na wygodę postawili m.in. Karl Lagerfeld i Tom Ford.
Najmodniejsze ubrania sportowe na tegoroczną jesień i zimę będą w kolorach łagodnych, np. pastelach i błękitach, wzbogacone jednak intensywnymi fragmentami innego koloru, np. w przypadku bluz po bokach czy na ramionach. Kolekcję taką zaproponowała m.in. marka 4F, Nike, Puma.
– Może być to burgund, bardzo nasycony granat, zieleń lub kolor fluo, np. wpadający w fluorescencyjne kolory niebieskie – mówi o mocnych akcentach Katarzyna Węsławowicz, marketing manager Puma Polska.
Mocno w tym sezonie zostały zaakcentowane także printy i motywy inspirowane przyrodą. Adidas zaproponował np. legginsy i bluzę w paski typu zebra, Nike postawiła na wzory imitujący zebrę w sportowych biustonoszach i koszulkach, a projektanci marki 4F stworzyli ubrania z wizerunkami zwierząt, np. sowy, zaś Puma ubrania i dodatki, np. torby we wzorzyste liście i kwiaty.
– W tym sezonie pojawią się też printy drzew, kory drzew, elementy dzikich zwierząt, drapieżników, skóry węża, tygrysa i pumy. Printy pojawiają się na całych T-shirtach, które będą wypełnione twarzą zwierzęcia, lub jako wstawki w spodniach lub butach, np. połączenie skóry naturalnej z elementem skóry zwierzęcia – mówi Katarzyna Węsławowicz.
Modne nadal będą bluzy z nadrukami napisów czy sloganami, a także wzory moro i camo, jednak nie w żołnierskim stylu, lecz przełamany kolorem fluo np. granatem czy fioletem. Jeśli chodzi o buty, popularne staną się te jednobarwne.
– Chodzi o jeden kolor w różnych wykończeniach, czyli np. podeszwa, wszelkie dodatki i wykończenia łącznie ze sznurowadłami i językiem są ciemne. Nadal chcemy się wybijać na ulicy, więc pojawi się też kolor bardzo nasycony, bardzo widoczny. Pięknie to widać na butach, które z takich bardzo biegowych wybiegów, nagle wchodzą na ulicę i stają się modelami streetwearowymi, przełamującymi całą stylizację danej osoby na ulicy – tłumaczy Katarzyna Węsławowicz.
Sportowy styl od kilku sezonów wychodzi poza siłownie oraz kluby fitness i staje się trendy na co dzień. W tegorocznym sezonie jesienno-zimowym dom mody Chanel proponuje sportowe buty w palecie kolorów fluo, dresowe dopasowane spodnie w połączeniu ze sweterkiem odsłaniającym brzuch, a także wygodne dzianinowe kombinezony. Z kolei Tom Ford postawił na cekinowe sukienki z nadrukami numerów jak u rugbystów. Sportowe marki coraz częściej zresztą zapraszają do współpracy znanych projektantów, tworząc również kolekcje streetowe. Marka Puma tworzy wraz z domem mody Alexander McQueen. Z kolei Adidas Originals projektuje rzeczy przy współpracy z Jeremy'm Scottem.
Czytaj także
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-05-28: Mietek Szcześniak: Odremontowałem stare gospodarstwo, a na polu zrobiłem kwitnący ogród. Jestem dendrologiem amatorem, potrafię przywrócić stare drzewa do owocowania
- 2025-06-30: Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-03-24: Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.