Mówi: | Katarzyna Węsławowicz |
Funkcja: | marketing manager |
Firma: | Puma Polska |
Ubrania sportowe z printami inspirowanymi przyrodą oraz łączące kolory stonowane z mocnymi hitem sezonu jesień-zima
Bluzy w stonowanych kolorach, przełamane mocnym akcentem, z nadrukami i printami inspirowanymi motywami przyrody, jednolite buty lub wyróżnione podeszwą fluo, a także spodnie ze wstawkami z naturalnej skóry to sportowe trendy w sezonie jesienno-zimowym 2014/2015. Modne wciąż będą ubrania z wzorami moro i camo. Sportowy styl trafi nie tylko na siłownie i do klubów fitness, lecz także na ulice. Na wygodę postawili m.in. Karl Lagerfeld i Tom Ford.
Najmodniejsze ubrania sportowe na tegoroczną jesień i zimę będą w kolorach łagodnych, np. pastelach i błękitach, wzbogacone jednak intensywnymi fragmentami innego koloru, np. w przypadku bluz po bokach czy na ramionach. Kolekcję taką zaproponowała m.in. marka 4F, Nike, Puma.
– Może być to burgund, bardzo nasycony granat, zieleń lub kolor fluo, np. wpadający w fluorescencyjne kolory niebieskie – mówi o mocnych akcentach Katarzyna Węsławowicz, marketing manager Puma Polska.
Mocno w tym sezonie zostały zaakcentowane także printy i motywy inspirowane przyrodą. Adidas zaproponował np. legginsy i bluzę w paski typu zebra, Nike postawiła na wzory imitujący zebrę w sportowych biustonoszach i koszulkach, a projektanci marki 4F stworzyli ubrania z wizerunkami zwierząt, np. sowy, zaś Puma ubrania i dodatki, np. torby we wzorzyste liście i kwiaty.
– W tym sezonie pojawią się też printy drzew, kory drzew, elementy dzikich zwierząt, drapieżników, skóry węża, tygrysa i pumy. Printy pojawiają się na całych T-shirtach, które będą wypełnione twarzą zwierzęcia, lub jako wstawki w spodniach lub butach, np. połączenie skóry naturalnej z elementem skóry zwierzęcia – mówi Katarzyna Węsławowicz.
Modne nadal będą bluzy z nadrukami napisów czy sloganami, a także wzory moro i camo, jednak nie w żołnierskim stylu, lecz przełamany kolorem fluo np. granatem czy fioletem. Jeśli chodzi o buty, popularne staną się te jednobarwne.
– Chodzi o jeden kolor w różnych wykończeniach, czyli np. podeszwa, wszelkie dodatki i wykończenia łącznie ze sznurowadłami i językiem są ciemne. Nadal chcemy się wybijać na ulicy, więc pojawi się też kolor bardzo nasycony, bardzo widoczny. Pięknie to widać na butach, które z takich bardzo biegowych wybiegów, nagle wchodzą na ulicę i stają się modelami streetwearowymi, przełamującymi całą stylizację danej osoby na ulicy – tłumaczy Katarzyna Węsławowicz.
Sportowy styl od kilku sezonów wychodzi poza siłownie oraz kluby fitness i staje się trendy na co dzień. W tegorocznym sezonie jesienno-zimowym dom mody Chanel proponuje sportowe buty w palecie kolorów fluo, dresowe dopasowane spodnie w połączeniu ze sweterkiem odsłaniającym brzuch, a także wygodne dzianinowe kombinezony. Z kolei Tom Ford postawił na cekinowe sukienki z nadrukami numerów jak u rugbystów. Sportowe marki coraz częściej zresztą zapraszają do współpracy znanych projektantów, tworząc również kolekcje streetowe. Marka Puma tworzy wraz z domem mody Alexander McQueen. Z kolei Adidas Originals projektuje rzeczy przy współpracy z Jeremy'm Scottem.
Czytaj także
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-03: Eksperci: e-papierosy to poważny problem wśród dzieci. Nowe przepisy to dobry krok, ale absolutnie niewystarczający
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2024-12-20: Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
- 2024-12-23: Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
- 2024-12-11: Miuosh: Trwa wielkie odliczanie do trasy koncertowej „Pieśni Współczesne. Tom II”. Biletów praktycznie już nie ma, więc dodajemy kolejne terminy
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
Piosenkarka zaznacza, że Sławomir od jakiegoś czasu na 19 marca przygotowuje muzyczny prezent dla fanów. Tym razem będzie to singiel „Helena”. To już także ostatnia prosta przed premierą płyty „Cudowronek”, która ukaże się już niebawem. Jak podkreśla Kajra, znajdzie się na niej 16 utworów w starym, dobrym stylu jej męża, gwiazdy rock polo.
Firma
Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników

Kandydaci do pracy i pracownicy coraz wyraźniej podkreślają znaczenie doceniania oraz poczucia szczęścia w pracy – wynika z raportu „Siła doceniania”. Przyznają, że motywuje ich to do pracy i zwiększa zaangażowanie. A z tym ostatnim w Polsce nie jest najlepiej. Badanie Gallupa z 2024 roku pokazuje, że poziom zaangażowania polskich pracowników należy do najniższych w Europie i wynosi zaledwie 10 proc. Pluxee zachęca pracodawców do ustanowienia nowego święta w kalendarzu HR – Dnia Przyjemności w Pracy – jako nieoczywistego elementu polityki HR-owej i inwestycji w ludzi, który przynosi efekty.
Żywienie
Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami

Celebrytka nie ukrywa, że dodatkowe kilogramy przysporzyły jej w życiu wielu problemów. Zaczęło się już w liceum, kiedy czuła się gorsza i brzydsza od swoich szczuplejszych koleżanek adorowanych przez rówieśników. Później, gdy stała się rozpoznawalna dzięki programowi „Gogglebox. Przed telewizorem”, swoje trzy grosze dołożyli jeszcze hejterzy i niełatwo było się jej uporać z obraźliwymi komentarzami.