Newsy

Łukasz Verra: za 10 lat widzę się jako właściciela dużego domu mody, jako dość poważną ikonę w tej branży

2016-10-06  |  06:40

Młody i niezwykle utalentowany projektant przyznaje, że lokalne podwórko jest dla niego zbyt małe. Dlatego też zrobi wszystko, by usłyszało o nim jak najszersze grono miłośników mody na całym świecie. Niedługo będzie ku temu okazja, bo Verra w lutym zaprezentuje propozycje ze swojej pracowni podczas London Fashion Week.

Łukasz Verra nie kryje satysfakcji z tego, że został zaproszony do udziału w prestiżowej imprezie modowej, która daje mu szansę zaistnieć na arenie międzynarodowej. 

Londyn zawsze mnie pociągał. To jest jedna z poważniejszych stolic modowych. Zaliczyłem też bardzo dużo wybiegów w Londynie jako gość i model, więc mam sentyment do Londynu. Miałem różne propozycje z Fashion Weeków, ale wybrałem Londyn – mówi agencji Newseria Lifestyle Łukasz Verra, projektant mody.

Łukasz Verra zapewnia, że projektowanie nie jest dla niego przygodą na kilka sezonów. Dla niego moda to nie tylko ubrania, lecz także rodzaj sztuki. Chce się  w tym kierunku rozwijać, doskonalić swoje umiejętności i wciąż poszukiwać nowych płaszczyzn. Jest dumny z tego, co już udało mu się osiągnąć, ale nie powiedział w tej kwestii jeszcze ostatniego słowa.

Jako właściciel domu mody nigdy nie oddam żadnemu inwestorowi swojej marki. Teraz otwieram Forum Stylu, to jest dom mody. Jestem też projektantem na kontrakcie torebek, jednocześnie jestem też projektantem i właścicielem marki biżuteryjnej, która nazywa się Zoé by Verra, więc wspinam się bardzo wysoko. Myślę, że tutaj jednak ten etap, który jest, już mi wystarcza, a tylko rozwój, dalsze projekty, dalsze modele – podkreśla Łukasz Verra.

Projektant ma dużo planów i wysokie ambicje. Chce, by jego marka zaistniała w światowych stolicach mody.

Za 10 lat widzę się jako właściciela dużego domu mody, po prostu jako dość poważną ikonę w świecie mody. Jak wspominam jak to było jeszcze 2–3 lata temu to w ogóle nie marzyłem o tym, co się dzieje teraz. Spotkałem naprawdę wspaniałych ludzi i osoby, które mi pomogły, pozytywne nastawienie i dobra energia też się do tego przyczyniły. Jeśli jestem na takim etapie, to naprawdę będę jeszcze wyżej – mówi Łukasz Verra.

Verra przyznaje, że doskonale spełnia się w tym, co robi, i lubi, jak wokół niego dużo się dzieje. Choć czasem niełatwo pogodzić zarządzanie kilkoma markami i projektowanie, to jednak natłok obowiązków dodaje mu motywacji.

Ja to kocham, zakładam słuchawki, szkicuję sobie i dla mnie to przychodzi tak. Jak zaprę się i chcę to wydać, to po prostu to wydaję, nawet za 2–3 dni. Nie jest to trudne, natomiast jest to trudne niekiedy ze względu na samą papierologię, prowadzenie spółek. Ale mam nad wszystkim oko – dodaje Łukasz Verra.

Jego ostatnia kolekcja VERRA INFINITY 2017 została entuzjastycznie przyjęta przez fachowców z branży, a miłośniczki mody już wróżą mu szybką międzynarodową karierę.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Media

Finanse

Ponad 70 proc. Polaków najbardziej obawia się braku dostępu do opieki zdrowotnej. Prywatne ubezpieczenie zdrowotne posiada już 3,5 mln osób

Po I połowie tego roku prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym było objętych już 3,5 mln Polaków. To 15-proc. wzrost rok do roku – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. Do tego wzrostu popularności przyczyniła się pandemia COVID-19, która dodatkowo spotęgowała obawy Polaków związane z utratą zdrowia i brakiem dostępu do opieki lekarskiej. Pakiety medyczne to dziś najpopularniejszy benefit w polskich firmach – korzysta z niego ponad 70 proc. pracowników.

Infrastruktura

70 proc. budynków mieszkalnych w Polsce jest nieefektywnych energetycznie. Ich kompleksowa renowacja może napędzić gospodarkę i stworzyć kilkaset tysięcy nowych miejsc pracy

W Polsce aż 70 proc. spośród 5 mln domów jednorodzinnych nie spełnia standardów efektywności energetycznej. W rezultacie roczne koszty ogrzewania typowego domu o powierzchni 118 mkw., wyposażonego w kocioł węglowy oraz stare drzwi i okna, sięgają w tej chwili ok. 6,5 tys. zł. Po modernizacji, ociepleniu i wymianie stolarki ten koszt mógłby spaść nawet do 1,8 tys. zł rocznie – oszacowali analitycy w raporcie „Fala renowacji szansą na rozwój Polski po pandemii”. Wynika z niego także, że w Polsce powszechna termomodernizacja budynków mieszkalnych – wymuszona unijną strategią – mogłaby się stać motorem napędowym krajowej gospodarki po pandemii i stworzyć nawet kilkaset tysięcy nowych miejsc pracy.