Newsy

dr Andrzej Ignaciuk: popularność medialna nie musi być odzwierciedleniem fachowego przygotowania lekarza medycyny estetycznej

2017-05-16  |  06:56
Mówi:dr Andrzej Ignaciuk
Funkcja:lekarz medycyny estetycznej
Firma:prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Aging
  • MP4
  • Lajki w mediach społecznościowych nie przesądzają o kompetencjach zawodowych lekarza – uważa prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Aging. Przestrzega też, by nie kierować się popularnością medialną w wyborze terapeuty. Jego zdaniem w środowisku medycznym jest wielu lekarzy, których sława nie przekłada się na kompetencje zawodowe.

    Najpierw pomagali gwiazdom walczyć z oznakami upływającego czasu, potem sami stali się gwiazdami. W polskim show-biznesie jest kilkoro lekarzy medycyny estetycznej, którzy uzyskali popularność równą sławie swoich pacjentów.. Dla wielu kobiet medialna popularność jest wyznacznikiem fachowości lekarza, dlatego medykom znanym z czasopism i programów telewizyjnych chętniej powierzają swoje zdrowie i urodę. Eksperci przestrzegają jednak przed nadmiernym zaufaniem do lekarzy-celebrytów.

    Popularność medialna nie musi być odzwierciedleniem przygotowania fachowego i tego, że ktoś jest rzeczywiście dobrym ekspertem w danej dziedzinie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle dr Andrzej Ignaciuk.

    Prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Aging podkreśla, że wielu świetnie przygotowanych do zawodu lekarzy faktycznie dobrze odnajduje się w świecie mediów i show-biznesu. Ich popularność znajduje odzwierciedlenie w kompetencjach zawodowych. Równie liczne są jednak przykłady medyków, którzy szumem medialnym wokół siebie pokrywają brak odpowiedniego przygotowania do wykonywania zawodu lekarza medycyny estetycznej.

    Nie kierujmy się tymi lajkami, tymi polubieniami, nie kierujmy się stwierdzeniami, które są na swój sposób banalne. Patrzmy na meritum, oceniając kogoś – mówi Andrzej Ignaciuk.

    Zdaniem lekarza osoby chcące się poddać zabiegowi medycyny estetycznej, przy wyborze terapeuty powinny się kierować przede wszystkim jego doświadczeniem w tej specjalizacji, wykształceniem kierunkowym oraz szczerością odnośnie do ewentualnych powikłań po zabiegu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.