Newsy

Ekologiczne fryzjerstwo jest coraz bardziej modne. Klienci chwalą jakość usług, a właściciele salonów oszczędzają

2014-11-21  |  06:00

Właściciele salonów fryzjerskich coraz chętniej wprowadzają zmiany podpatrzone w krajach zachodnich i stawiają na ekologię. W ekologicznych lokalach zabiegi wykonywane są z wykorzystaniem kosmetyków organicznych, które zawierają naturalne składniki, a przez to są przyjazne dla środowiska i nieszkodliwe dla zdrowia.

Ekologiczny salon fryzjerski dba nie tylko o zysk, lecz także o środowisko. Chodzi o to, by ograniczać zużycie wody i prądu, a także stosować ekologiczne produkty organiczne. Przy tym procesie technologicznym, który teraz jest stosowany przez producentów, farby ekologiczne nie są gorszej jakości niż produkty stricte chemiczne – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Staszewski, ekofryzjer, ekspert projektu „3 x Środowisko”.

Staszewski zapewnia, że ekologia w branży fryzjerskiej jest możliwa, bo sam wypróbował już takie rozwiązania – z powodzeniem prowadzi trzy przyjazne środowisku salony. Jego fryzjerzy używają produktów bez szkodliwych konserwantów, silikonów, parafiny, detergentów i syntetycznych substancji zapachowych. Z kolei wnętrza lokali zostały wyposażone w materiały powtórnie przetworzone zgodnie z zasadą 3R (reduce, reuse, recycle, co w tłumaczeniu oznacza: ogranicz, użyj ponownie, oddaj do odzysku).

Pierwszy czynnik, który mnie zmotywował do tego, żeby zmienić salon na ekologiczny, to był czynnik ekonomiczny, ponieważ chciałem oszczędzać. Zmieniłem oświetlenie z jarzeniówek na LED-owe. W salonie fryzjerskim bardzo ważna jest barwa światła, bo wpływa na to, jak klientka odbiera swój kolor włosów. Dlatego zastosowałem oświetlenie zmienne, czyli ciepłe na przemian z zimnym, uzyskiwałem wtedy lepszy efekt – tłumaczy Piotr Staszewski.

Podkreśla, że ekologiczne fryzjerstwo jest coraz bardziej popularne i nie cierpi na tym jakość usług. Projekt „3 x Środowisko”, który jest skierowany do małych i średnich firm, pokazuje, że oszczędzając, można chronić środowisko, a ekologia zaczyna się przecież od małych zmian, które dużo znaczą.

Jeżeli firmy popatrzą przez na to pryzmat ekonomiczny, to jesteśmy w stanie przegonić państwa w Unii Europejskiej. Niektóre salony już wprowadzają rozwiązania, które są w Austrii, czyli napowietrzacze wody, baterie z termostatem, dzięki którym automatycznie przy puszczeniu wody mamy mniej więcej pożądaną temperaturę, czyli 37 stopni – wyjaśnia Piotr Staszewski.

Woda jest wykorzystywana podczas większości zabiegów fryzjerskich. Dlatego każde rozwiązanie, które pomaga ograniczyć jej zużycie, daje właścicielowi salonu oszczędności. Jak podkreśla Staszewski, tylko wymiana oświetlenia na LED-owe potrafi zmniejszyć rachunki za prąd nawet do 50 proc. Działania proekologiczne to również rozsądne wykorzystywanie papierowych ręczników. Ekspert radzi, by używać ich tylko do niektórych zabiegów. Do pozostałych można stosować ręczniki bawełniane, wielokrotnego użytku. Taka zmiana może przynieść ok. 10 proc. oszczędności.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.