Newsy

W meblarstwie i wystroju wnętrz króluje wytworny styl glamour. Furorę robi miedź

2014-10-15  |  06:45
Mówi:Katarzyna Rzehak
Funkcja:krytyk designu, specjalista w dziedzinie prognozowania trendów
  • MP4
  • Dużą popularnością cieszą się już nie tylko lampy, patery czy świeczniki z miedzi. Metaliczny blask coraz częściej wykorzystywany jest również w meblarstwie i tekstyliach. W najnowszych kolekcjach z błyszczących materiałów wykonane są dekoracyjne obicia sof, dywany i poduszki. Ta moda przywędrowała do Polski z Londynu.

    Miedź wypromował Tom Dixon, który jest designerem bardzo wpływającym na trendy. Stworzył on świetną kolekcją lamp, którą później bardzo rozbudował. W tej chwili kontynuuje ten wątek, tworzy różne naczynia miedziane i moim zdaniem to od niego zaczęła się bardzo duża popularność miedzi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Rzehak, krytyk design i specjalista w dziedzinie prognozowania trendów.

    Tom Dixon zyskał wielu naśladowców. Designerzy często wykorzystują miedź jako materiał bazowy różnych elementów wystroju wnętrz. W ślad za nimi idą projektanci mebli i producenci akcesoriów dekoracyjnych. Dużą popularnością cieszą się np. dywany z metalicznymi nićmi.

    Miedź przedarła się też do tekstyliów, czyli do obić. Mamy też bardzo fajną kolekcję w BoConcepcie poduszek obitych taką tkaniną miedzianą. Jest też miedziany zegar  – tłumaczy Katarzyna Rzehak.

    Katarzyna Rzehak podkreśla, że błyszczące materiały w wystroju wnętrz doskonale przełamują szarość, czerń czy biel. W tym sezonie można też łączyć ze sobą kilka metalicznych odcieni. Wystarczy tylko zadbać o odpowiednie proporcje. 

    Miedź rzeczywiście wyraźnie robi karierę, jest bardzo modna i jest jej w ogóle dużo na rynku. Moim zdaniem to jest taki trend, który jeszcze będzie jeszcze przez przynajmniej kilka sezonów – dodaje Katarzyna Rzehak.

    Błyszczące powierzchnie, meble i wyrafinowane tkaniny tworzą wysublimowany styl glamour, a wnętrze zyskuje na wytworności.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.