Mówi: | Katarzyna Rzehak |
Funkcja: | krytyk designu, specjalista w dziedzinie prognozowania trendów |
W meblarstwie i wystroju wnętrz króluje wytworny styl glamour. Furorę robi miedź
Dużą popularnością cieszą się już nie tylko lampy, patery czy świeczniki z miedzi. Metaliczny blask coraz częściej wykorzystywany jest również w meblarstwie i tekstyliach. W najnowszych kolekcjach z błyszczących materiałów wykonane są dekoracyjne obicia sof, dywany i poduszki. Ta moda przywędrowała do Polski z Londynu.
– Miedź wypromował Tom Dixon, który jest designerem bardzo wpływającym na trendy. Stworzył on świetną kolekcją lamp, którą później bardzo rozbudował. W tej chwili kontynuuje ten wątek, tworzy różne naczynia miedziane i moim zdaniem to od niego zaczęła się bardzo duża popularność miedzi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Rzehak, krytyk design i specjalista w dziedzinie prognozowania trendów.
Tom Dixon zyskał wielu naśladowców. Designerzy często wykorzystują miedź jako materiał bazowy różnych elementów wystroju wnętrz. W ślad za nimi idą projektanci mebli i producenci akcesoriów dekoracyjnych. Dużą popularnością cieszą się np. dywany z metalicznymi nićmi.
– Miedź przedarła się też do tekstyliów, czyli do obić. Mamy też bardzo fajną kolekcję w BoConcepcie poduszek obitych taką tkaniną miedzianą. Jest też miedziany zegar – tłumaczy Katarzyna Rzehak.
Katarzyna Rzehak podkreśla, że błyszczące materiały w wystroju wnętrz doskonale przełamują szarość, czerń czy biel. W tym sezonie można też łączyć ze sobą kilka metalicznych odcieni. Wystarczy tylko zadbać o odpowiednie proporcje.
– Miedź rzeczywiście wyraźnie robi karierę, jest bardzo modna i jest jej w ogóle dużo na rynku. Moim zdaniem to jest taki trend, który jeszcze będzie jeszcze przez przynajmniej kilka sezonów – dodaje Katarzyna Rzehak.
Błyszczące powierzchnie, meble i wyrafinowane tkaniny tworzą wysublimowany styl glamour, a wnętrze zyskuje na wytworności.
Czytaj także
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-26: Złoto przebiło barierę 3 tys. dol. za uncję. Sytuacja na świecie wskazuje na dalsze wzrosty cen
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-14: Polski przemysł meblarski traci na konkurencyjności. Coraz więcej mebli trafia na krajowy rynek z zagranicy
- 2025-01-09: Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-31: Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.